عشق به دو نفر در یک زمان

عشق به دو نفر در یک زمان

در بین مراجعه کننده ها موارد بسیاری وجود دارند که به دو عشق همزمان اشاره می کنند. بارها پیش آمده که با این سوالاتی از این قبیل مواجه شده ام : “عاشق دو نفر شده ام ! باید چه کار کنم”.

اکنون سوال مهمی که در ذهن شما پیش می آید این است: آیا این امکان وجود دارد که یک نفر همزمان  عاشق دو نفر باشد؟

آیا ممکن است فردی در رابطه ی عاطفی باشد اما به شخص دیگری به جز شریک عشقی اش علاقه پیدا کند؟

در نگاه اول ممکن است این سوال ها عجیب و غیر منطقی به نظر برسند  زیرا با اعتقادات و باورهای ما درباره ی عشق تناقض دارند. اما آیا تاکنون این سوال را از خود پرسیده اید:

باورهایمان را از چه طریقی به دست آورده ایم؟

اجازه دهید به این سوال پاسخ دهم؛  شما باورهایتان را از فیلم ها، آهنگ ها و داستان های عاشقانه به دست آورده اید. درواقع اعتقادات شما از منابعی شکل گرفته که تنها اهداف تجاری داشته اند! و باید بگویم این منابع هیچ گاه تصویر واقعی را به شما نشان نداده اند. ( نگاه کنید به چگونه کلمات می توانند در زندگی و ذهن شما تاثیر بگذارند)

پس با توجه به این توضیحات آیا می توان به دو نفر هم زمان علاقه پیدا کرد؟

بله این امکان وجود دارد. این مقاله را دنبال کنید تا متوجه علت این موضوع بشوید:

نیازهای برآورده نشده و عاشق شدن

قبل از اینکه بتوانید درک کنید چگونه ممکن است همزمان به دو نفر علاقه داشت لازم است درک کنید که عشق چگونه عمل می کند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردم مردم عاشق کسانی می شوند که داراری ویژگی ها و منابع خاصی برای ارضای نیازهای برآورده نشده ی آن ها باشند.

اگر فردی را پیدا کنید که بتواند برخی یا نیمی از نیاز های شما را برآورده کند به او علاقه مند شده و حتی شاید عاشق او شوید . اکنون فرض کنید فرد دیگری ظاهر می شود که نیم دیگری از نیازهای شما را برآورده می کند. چه اتفاقی می افتد؟

در چنین موردی ممکن است فرد دوم نیز شما را جذب خود کند. درواقع ویژگی ها و منابع این دو فرد یکدیگر را تکمیل کرده و باعث می شوند شما به هردو آن ها علاقه مند شوید.

مراحل عشق و دوست داشتن دو نفر در یک زمان

عشق مراحل مختلفی دارد. مرحله ی اول شامل اضطراب، دلباختگی و اشتیاق است. بعد از آن مرحله ی دیگری جایگزین مرحله ی اول شده که شامل صمیمیت، ارتباط عاطفی عمیق و احترام متقابل است.

در یکی از مقاله هایم با نام “چرا احساس عشق از بین می رود” اشاره کردم که بعضی افراد هنگامی که به مرحله ی دوم عشق می رسند هنوز از طعم شیرین تجربه ی مرحله ی اشتیاق سیر نشده و برای اینکه مرحله ی اول را دوباره تجربه کنند به فرد جدیدی جذب می شوند.

در چنین موردی این اشخاص در واقع هم زمان عاشق دو نفر نیستند بلکه تنها به دنبال تجربه ی شادی و هیجان می باشند.( نگاه کنید به روانشناسی عشق)

دنبال کردن معیارهای پیش پا افتاده

این عنوان یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود افراد هم زمان به دو نفر علاقه داشته باشند. بعضی افراد با کسانی ازدواج می کنند که درواقع فقط بهترین گزینه برای معیارهای پیش پا افتاده شان باشد نه کسی که واقعا بتواند نیازهای مهم آن ها را برآورده کند.

به این مثال توجه کنید: اگر بخواهید آب میوه بنوشید اما چیزی جز آب نداشته باشید ممکن است برای رفع تشنگی خود آب را میل کنید اما هنگامی که آب میوه در اختیار شما قرار بگیرد فورا متوجه می شوید که شما آب نمی خواستید.

درحال حاظر مشکل روابط این است که شما آب میوه ی دلخواهتان را زمانی پیدا می کنید که به آب تنها وابسته شده اید! یعنی شما به اشتباه خود را وابسته به فردی می کنید که از ابتدا گزینه ی مناسبی برای شما نبوده و فقط برخی از نیازهای زودگذر شما را برآورده کرده است اما وقتی با فردی که بتواند نیازهای مهم و بنیادی شما را برآورده کند رو به رو می شوید، به انتخاب اشتباه خود پی می برید.(نگاه کنید به چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام)

بسیاری از مردم تنها به دلیل رهایی از تنها بودن انتخاب های نادرست و نامناسبی انجام می دهند. چنین افرادی باور ندارند که می توانند شخص  بهتری را در کنار خود داشته باشند و یا اینکه فکر می کنند سن شان برای ازدواج زیاد شده است.(نگاه کنید به چه زمانی آماده ی ازدواج هستید)

 

راه حل این مسئله بسیار ساده است. در به دست آوردن چیزی که می خواهید نا امید و تسلیم نشوید. اگر تسلیم شوید خود را در شرایطی خواهید دید که با فردی در رابطه هستید اما به فرد دیگری علاقه دارید و واقعا عاشق او هستید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا عشق واقعی وجود ندارد

عشق قلبی است یا عقلی

آیا عشق در نگاه اول واقعیت دارد

آیا عشق کافی است

عشق واقعی یا عشق حقیقی چیست؟