شناخت نیاز درونی از طریق تحلیل رویا – مطالعه ی موردی

رویاها می توانند ما را در ارتباط با نیاز و خواسته هایمان راهنمایی کنند و چیزی را به ما نشان دهند که نیاز به انجا آن در دنیای واقعی احساس می شود. رویا مکانی است که می توانید به کشف و شهور در مورد خود بپردازید. در این مطلب به یک نمونه رویا اشاره می کنیم و یاد خواهیم گرفت که چگونه تحلیل رویا می تواند در شناخت خود به ما کمک کند

نمونه ی تحلیل یک رویا برای شناخت نیاز درونی

برای مثال: پسربچه ی پنج ساله ای را در نظر بگیرید که موش دست آموزش به تازگی چند بچه به دنیا آورده است. پسر بچه خواب دیده است که بچه موش ها چشم هایشان را بازکرده اند. در جریان تحلیل این رویا پسر بچه به ما گفت که موش دست آموزش حیوانی بوده است که قادر به مراقبت از خودش نبوده و نیاز به مراقبت و حفاظت همیشگی داشته است. وقتی از پسر بچه پرسیدیم که درباره ی این موضوع چه احساسی دارد، او گفت که گاهی با موش دست آموزش احساس همذات پنداری می کند، زیرا او هم بدون وجود پدر و مادرش توانایی مراقبت از خودش را ندارد. ما از او پرسیدم که باز شدن چشم بچه موش ها چه معنایی برای او دارد، و پسرک گفت وقتی بچه موش ها چشم هایشان را باز می کنند به این معناست که آماده ی شروع زندگی مستقلی هستند. این رویا پسرک را به فهم این موضوع سوق داد که او می خواهد استقلال بیشتری در زندگی اش داشته باشد. از آن زمان به بعد پسرک شروع به انجام کارهایی برای خودش کرد که از وابستگی او به والدینش می کاست.

این رویای ساده و شیرین، انعکاس احساس نیاز پسرک به استقلال است و برای به تصویر کشیدن این موضوع از رابطه ی او با حیوان دست آموزش و اطلاعات او درباره ی موش استفاده کردن است. اما اگر پسرک به تمامی از نیازش به استقلال آگاه بود به احتمال زیاد چنین رویایی نمی دید. این رویا احساسات ناخودآگاه گذشته ی او را به نمایش گذاشته است و هنگامی که کمی اطلاعات و تفکر به رویای پسرک افزوده می شود، این رویا به او کمک می کند تا نیازش را به درست دریابد.

 نتیجه گیری

بنابراین، برای اینکه از رویاهایتان یاری و یا الهامی بگیرید، باید آماده شوید تا به جهان خود با نگاهی نوین بنگرید. ذهنتان را برای احتمال وقوع پیشامدهای شگفت انگیز، از حل مشکلتان در حال حاظر گرفته تا موهبت پی بردن به آینده، آماده نگاه دارید. به زودی نمونه های بیشتری اشاره خواهیم کرد و در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد که هر چیز یا رویدادی در خواب می تواند چه مفاهیمی داشته باشد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

مطالب موجود در سایت نوین بینش کاملا اختصاصی بوده و در هیچ سایت وبلاگ دیگری وجود ندارند غیر از اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشند. آخرین و جدید ترین مطالب روانشناسی را می توایند در صحفه ی اول ( خانه) مشاهده کنید. همه مطالب این سایت بر اساس تحقیقات و پژوهش های نویسنده و مترجم سایت صورت گرفته و کاملا در زندگی واقعی موثر می باشد. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند دیگران را شدیدا به خود علاقه مند و وابسته کنید و یا هزینه ی پرداختی را به شما باز می گرداند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

فواید یادگیری تحلیل رویاها چیست؟

تحلیل رویای سقوط از ارتفاع

چگونه می شود از طریق چهره شخصیت دیگران را تشخیص داد

6 اصل مطیع سازی دیگران

چگونه ضمیر ناهوشیار دیگران را برنامه ریزی کنیم  

چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy