دوستی با دختر در دانشگاه

دوستی با دختر در دانشگاه

همه ی شما پیش از محیط دانشگاه در محیط تحصیلی کمتر با جنس مخالف بوده اید. یعنی در دوره ی دبیرستان راهنمایی و دبستان در محیطی جدا از جنس مخالف دوره ی تحصیلی خود را گذرانده و تعامل کمتری با او داشته اید. ورود به دانشگاه تجربه ی جدیدی در مورد ارتباط با جنس مخالف می گذارد. شما تا حدودی آزاد هستید و افراد زیادی در مقابل شما قرار دارند.

بر این اساس با شکل  ارتباط با جنس مخالف و پیامد های مثبت و منفی آن کمتر آشنا هستید و این عدم آگاهی ممکن است ضررهایی علمی و حیثیتی زیادی به شما وارد کرده و اهداف شما را تحت تاثیر منفی قرار دهد. از این رو آگاهی از مواجه صحیح با این پدیده و ارتباط سالم و صحیح داشتن با جنس مخالف و شناخت از شرایط، آداب و مقررات این نوع ارتباط و برخورد با این پدیده برای شما لازم و ضروری است.

توجه داشته باشید حضور شما در دانشگاه همانطور که از اسم آن پیداست به دلیل تحصیل و پیشرفت بنا شده است و از این رو، ارتباط اساسی و اصلی شما با تمام افراد در این محیط، یک ارتباط آموزشی و علمی بوده و اگر ارتباط های دیگری برقرار شود، در مسیر تکمیل ارتباط آموزشی و یا مقدمه ای جهت رسیدن به اهداف آموزشی می باشد.

اما نکته ای که در این مورد حائز اهمیت بوده این است: دانشگاه محیطی است که می توانید در آن افراد مختلف و به خصوص جنس مخالفتان را شناخته و شخصیت او را تحلیل کنید. همچنین شرایط سنی در محیط دانشگاه به خصوص برای دختران شرایط سنی ایده آل و مناسبی برای ازدواج می باشد.

با توجه به این نکات می توان گفت ارتباط دختر و پسر در دانشگاه به آن ها کمک می کند شخصیت یکدیگر را شناخته و برای آشنایی بیشتر به منظور ازدواج با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اما توجه داشته باشید همانگونه که در مقاله ی روانشناسی دوستی دختر و پسر توضیح دادم این شناخت باید کاملا با آگاهی کامل خانواده ها ایجاد شده و تحت قوانین و هنجار های اجتماعی و فقط و فقط به منظور ازدواج صورت بگیرد.

 

شیوه های نادرست ارتباط :
برخورد احساسی و هیجان زده؛ این رفتار بر اثر عدم شناخت صحیح از جنس مخالف است و یک ابراز محبت ساده را نشانه عشقی عمیق می دهند و هیجان زده می شوند که معمولاً در دختران چنین واکنشی بیش از پسران به چشم می خورد.

داشتن روابط پنهانی؛ داشتن روابطی مثل نامه نگاری، تماس های تلفنی مخفیانه. گذشته از این که چه عواملی باعث این گونه روابط بین بعضی از جوانان ما شده، باید یادآور شویم که عواقب روانی و اجتماعی بسیار خطرناکی در این گونه روابط وجود دارد که متأسفانه بیشترین آسیب آن نصیب دختران می شود.

افراط در معاشرت؛ بعضی از خانواده ها به بهانه اجتماعی کردن فرزندان خود سعی در ایجاد روابط افراط گونه بین پسر و دختر می کنند که نوعی تبعیت کورکورانه از فرهنگ غربی است.

همچنین لازم است برای جلوگیری از ارتباطات نا سالم در محیط دانشگاه به نکات زیر توجه کنید:

به محض احساس دریافت پیامی غیر اخلاقی، سریع رابطه را در همان لحظه قطع کنید.

در فضای آموزشی مختلط، مواظب نگاه خود باشید و به پیام های شفاهی، کتبی و … افراد مزاحم توجه نکنید و حتی اگر به داد و فریاد متوسل شدند، نشنیده گرفته، از موقعیت دور شوید.

در جمع دوستانی که به این نوع روابط دل خوش کرده اند، شرکت نکنید و حداقل وقتی به گزارش این نوع عملکرد غیر شرعی خود می پردازند، از آنها کناره بگیرید.

توجه داشته باشید که بسیاری از انسان های مبتلا به انحراف رفتاری با قصد و غرض قبلی به این وادی وارد نشده، بلکه دست های ناپیدایی آن ها را به این هلاکت مبتلا ساخته است. شما نیز از حیله این دست ها خود را در امان نپندارید؛ زیرا گرچه شما از آنها غافل هستی، همیشه آنها با شما و در کمین شما هستند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی

روابط دختر و پسر در اروپا

راه ها جذب پسر مورد علاقه در دانشگاه

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج