دوستش دارم اما نمیداند

دوستش دارم اما نمیداند

تا به حال شده  عاشق کسی باشید که از احساس او خبر نداشته و نتوانید عشقتان را به او بفهمانید؟

ممکن است هرکدام از ما فردی را که با همه ی معیارهای ضمیر ناخودآگاهمان مطابقت دارد ملاقات کرده و عاشق او شویم اما دیدار با او و نشان دادن این علاقه برایمان دشوار باشد.

من سوال های بسیاری در این باره از اعضای کانال نوین بینش دریافت کرده ام. این افراد به هنگام ملاقات با شخص خاصی برای اولین بار به او وابسته می شوند. همچنین مواردی وجود دارد که افراد به صورت مجازی به کسانی علاقه مند می شوند که از آن ها دور است و تا به حال حتی یک بار هم همدیگر را ملاقات نکرده اند.(نگاه کنید به عشق در شبکات مجازی) چنین علاقه ای در آن ها باعث سردرگمی شده و سوال رایجی که برایشان پیش می آید به این صورت است: “خیلی دوستش دارم اما نمیدانم چه کار کنم؟” یا “دوستش دارم اما نمیدانم که او مرا دوست دارد یا نه ” در این مقاله قصد دارم در باره ی این موضوع با شما صحبت کنم.

چرا عاشق کسی می شویم که حتی تا به حال او را ندیده ایم؟

ضمیر ناخودآگاه بخشی از شماست که سرگذشت، اعتقادات، تجربیات گذشته و ارزش های شما را در خود نگه می دارد. همانطور که قبلا در بخش روانشناسی عشق اشاره کردم این ۴ عنصر معیار هایی را در شما تشکیل می دهند که شریک زندگی تان باید با آن ها مطابقت داشته باشد.

از آنجا که ضمیر ناخودآگاه عناصری را در خود نگه می دارد که معیارهای شما را برای انتخاب شریک زندگی تشکیل می دهند، پس می تواند تشخیص دهد چه کسی مناسب معیارهای شما خواهد بود. ضمیر ناخودآگاه تصویری از کسی که معیارهایتان را عملی می کند ایجاد کرده و در نتیجه هنگام رو به رو شدن با چنین شخصی حتی اگر به صورت مجازی باشد و او را ملاقات نکرده باشید به او وابسته می شوید.

وقتی ضمیر ناخودآگاه تشخیص دهد که این فرد برای شما موقعیت مناسبی است سعی می کند شما را از این موضوع آگاه کند. اما از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه توانایی صحبت کردن ندارد برای آگاه کردن شما از کانال های ارتباطی دیگری استفاده می کند. دو نمونه از این کانال های ارتباطی به شرح زیر است:

  1. کم توجهی مرموز در رابطه های شما با افرادی که مدت زیادی آن ها را می شناسید.
  2. رویاپردازی مداوم در مورد شخصی که در ذهن شما به تصویر کشیده شده است.

چگونه می توان به این پیام ها پاسخ داد؟

اگر به کسی علاقه مند شدید که فقط یک بار با او ملاقات کرده اید چه باید کرد؟

قبل از اینکه دوست داشتنتان را به فرو مورد علاقه خود بفهمانید توصیه ی من به شما این است که یک بار دیگر معیارهای ناخودآگاه خود را بررسی کنید تا بفهمید آیا با معیارهای سالمی رو به رو هستید یا نه.

مثلا اگر به دلیل کمبود اعتماد به نفس خودتان به فردی جسور علاقه مند شده اید، با معیار ناسالمی رو به رو هستید. در چنین مورد افزایش اعتماد به نفس باعث تغییر معیار شما می شود و ممکن است علاقه ی خود را کاملا نسبت به این فرد از دست دهید؛ نه به خاطر اینکه او تغییر کرده است بلکه به این دلیل که معیارهای شما تغییر کرده اند.

اگر پس از بررسی معیار هایتان متوجه شدید که آن ها براساس کمبودهای شما یا نیازهای برآورده نشده تان نیستند و با معیارهای سالمی رو به رو هستید وقت آن است که معیارهایتان را از نظر واقع بینی بررسی کنید.

اگر معیارهایتان واقع گرایانه نباشند آگاه باشید! ممکن است برای همیشه منتظر بمانید و هیچ گاه با شخصیتی که به او وابسته شده اید ملاقات نکنید.

اگر معیارهایتان در کنار سالم بودن واقع بینانه نیز باشند توصیه ی من به شما این است که صبور باشید. زیرا با فرد آرزوهایتان ملاقات خواهید کرد : )

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

آیا فکر کردن به یک فرد شما را عاشق او می کند؟

چرا عاشق می شویم ( بر اساس روانشناسی عشق)

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

الگوی عشق چیست