نکاتی برای پیدا کردن شغل مناسب

“همه ما می توانیم یک یا دو کار به خصوص را خیلی خوب انجام دهیم و اگر توانستیم شغلی پیدا کنیم که به ما اجازه دهد این کارها را انجام دهیم، این شغل برای ما مناسب است”

جمله ی بالا نقل قول مشهوری است که همه ی مردم دنیا به آن باور دارند. مشکل این نقل قول آنجاست که ذهن شنونده را طوری برنامه ریزی می کند تا باور داشته باشد که تنها یک یا دو کار به خصوص را می تواند در زندگی اش به خوبی انجام دهد.

درست مثل همه باورهای غلط دیگر این نقل قول مردم را به سمت درماندگی و نیازمندی می برد و آنها را متقاعد می کند که گزینه های محدودی در زندگی دارند.

اگر واقعا میخواهید شغل مناسبی برای خود پیدا کنید، باید یاد بگیرید از چنین باورهای محدودکننده ای خلاص شوید. (نگاه کنید به با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید)

چرا مردم نمی توانند شغل مناسب پبدا کنند (نکته ی طلایی)

آیا فکر می کنید کسانی که در استفاده از رایانه ها نسبت به دیگران بهتر هستند، ژن یا ویژگی های خاصی دارند که به آنها اجازه می دهد از رایانه ها به خوبی استفاده کنند؟

من به عنوان یک برنامه نویس، مدیر شبکه، طراح وب و مدیر پایگاه داده کار کرده ام و در همه این پست هایی که داشتم یک چیز را متوجه شده ام؛ بین افرادی که این کار ها را به خوبی انجام می دهند و افرادی که باور دارند استعدادی در این زمینه نداشته و نمی توانند موفق شوند تنها یک تفاوت است و این تفاوت باورهای آن ها می باشد. ( وجود باورهای غلط در ذهن دسته ی دوم افراد).

بسیاری از مردم به دلیل باورهای محدود کننده ی ذهنشان نمی توانند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند. اگر نکته ی طلایی برای پیدا کردن شغل مناسب خود را می خواهید این نکته چیزی جز از بین برودن باورهای غلط و محدود کننده ی ذهنتان نخواهد بود.

اگر هربار که تلاش می کنید و شکست می خورید بازهم ادامه دهید در نهایت می توانید هر کاری را بدون هیچ مشکلی انجام داده و همه ی مشاغل دنیا برای شما امکان پذیر خواهند بود. دوستان، خویشاوندان و جامعه با ایجاد باورهای غلطی در ذهن ما مانند “شما برای این مناسب شغل نیستید” یا “این کار مناسب برای ساخته نشده است” باعث شده اند تصور کنیم تنها یک یا دو کار در جهان وجود دارد که بتوانیم از پس آن به خوبی برآییم و هیچ کاری دیگری مناسب ما نخواهد بود. (نگاه کنید به برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد)

هر شغلی می تواند شغل مناسبی برای شما باشد

درواقع هیچ محدودیتی برای آنچه که انسان می تواند انجام دهد وجود ندارد. من به عنوان یک مربی، مهندس کامپیوتر، نویسنده، مدیر، سرمایه گذار و حتی طراح گرافیک کار کرده ام.

من تقریبا توانستم هر کاری را بدون هیچ مشکلی انجام دهم؛ زیرا تمام باورهای غلط خود درباره ی پیدا کردن شغل مناسب را دور ریخته و باور کردم که می توانم هر کاری را به درستی و به طور کامل انجام دهم.

من نه استثنایی هستم و نه یک ابر انسان. من هم مانند شما دو دست، دو پا و یک مغز دارم. تنها تفاوت بین مغز من و شما این است که در مغز من باورها و اعتقادات غلط وجود ندارد. پس شما هم باورهای غلط و محدود کننده ی خود را از بین ببرید تا بتوانید هر کاری را به خوبی انجام دهید و در پیدا کردن شغل مناسب برای خود مشکلی نداشته باشید.

اگر از شغل خود متنفر باشم چه باید کرد؟

این مورد دومین نکته ی مهم است. اگر در حال حاضر باور دارید می توانید هر کاری را انجام دهید، به طوری که تا وقتی موفق نشدید دست از تلاش برنمی دارید، باید کاری پیدا کنید که برای شما قابل تحمل است تا بتوانید بدون احساس خستگی به سعی و تلاش خود ادامه دهید.

برای پیدا کردن شغل مناسب می توانید از یک سرگرمی مورد علاقه یا شغلی که دوست دارید شروع کنید، زیرا در هر دو مورد شما تا زمانی که به خواسته های خود برسید شکست ها را تحمل خواهید کرد.

من در بین تمام مشاغل متوجه شدم که به تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی علاقه دارم. هر زمان که بخواهم از خواب بیدار می شوم، با چند ساعت کار در روز می توانم درآمد قابل توجهی به دست آورم و حتی در خواب هم در حال پول درآوردن هستم.

من هم از ابتدا درامد خیلی خوبی نداشتم، حتی برای مدتی هیچ پولی از وبسایت خود به دست نیاوردم. اگر در این مسیر از کار خود متنفر بودم حتی اگر مهارت کافی برای رسیدن به موفقیت را داشتم هیچ وقت نمی توانستم به تلاشم ادامه دهم و نتایج خوبی کسب کنم.

پس شغل مناسب شغلی است که با وجود تمام مشکلات و سختی هایش برای شما قابل تحمل باشد.

سخن آخر در مورد پیدا کردن شغل مناسب

شما می توانید هر کاری را در جهان انجام دهید در صورتی که تلاش کرده و شکست را تحمل کنید.

شغلی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و برایتان قابل تحمل است تا بتوانید برای موفق شدن در آن به تلاش خود ادامه دهید.

به حرف دیگران گوش ندهید زیرا آن ها ذهنتان را با باورهای غلط و محدود کننده پر می کنند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

مقدمه ای برای راهکارهای پول درآوردن از اینترنت

راز های پولدار شدن

لیست کارآفرینان موفق

چگونه ثروتمند شویم

ثروتمندترین های دنیا

چگونه به سرعت پولدار شویم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

پيدا كردن شغل مناسب. از کجا کار پیدا کنیم؟؟. چگونه زود کار پیدا کنیم. دعا براي پيدا كردن كار مناسب. نحوه پيدا كردن شغل. راههای یافتن شغل مناسب. سایت شغل یابی. یک شغل مناسب.