انتقام عشقی و دلایل آن

انتقام بعد از شکست عشقی

“به دنبال انتقام از عشق زندگیم به خاطر خیانتش هستم” این جمله ی رایجی است که افراد پس از جدایی از عشق در پیام های خود به ما ارسال می کنند. میل به انتقام بعد از شکست عشقی معمولا پس از ترک شدن یا خیانت طرف مقابل صورت می گیرد. اما چرا فردی اید تصمیم به گرفتن انتقام از کسی بگیرد که زمانی عشق او بوده است؟

حتی وقتی عشق خود را فراموش کنید باز هم ممکن است تمایل به انتقام در شما وجود داشته باشد.

اما باید به یاد داشته باشید حتی اگر طرف مقابلتان را فراموش کرده باشید و به بهبودی رسیده باشید باز هم این امکان هم وجود دارد که بهبودی به شکل صحیحی اتفاق نیفتاده باشد و در نتیجه تصمیم به انتقام از عشق خود بگیرید.

در مقاله ی مراحل بهبودی پس از شکست عشقی  توضیح دادم که هر فردی ممکن است این مراحل را پشت سر بگذارد اما در نهایت به بهبودی نرسد.

یکی از این مراحل خشم است. وقتی فردی نسبت به طرف مقابل خود احساس خشم و عصبانیت می کند مایل است به او صدمه بزند.

اگر روند بهبودی به شکل صحیح خود پیش نرود فرد تا مدت ها در مرحله ی عصبانیت می ماند و تلاش می کند به طرف مقابل خود آسیب وارد کند.

دلایل انتقام بعد از شکست عشقی

در ادامه به برخی از دلایلی اشاره می کنیم که باعث میل به انتقال بعد از شکست عشقی می شود:

  1. هنوز نسبت به او احساساتی هستید: این مورد همیشه نمی تواند دلیل اشتیاق شما برای برای آسیب زدن به عشق قبلی تان باشد اما اگر بهبودی به شکل صحیح و کامل اتفاق نیفتد و هنوز هم به او علاقه مند باشید ممکن است تلاش کنید به او صدمه بزنید.
  2.  شکست عشقی با او باعث درد و رنج بسیاری در شما شده است: حتی اگر بعد از شکست عشقی بهبودی خود را به دست آورید ممکن است به دلیل درد و رنج عمیقی که به شما وارد شده است تلاش کنید از عشق قبلی تان انتقام بگیرید. (نگاه کنید به چگونه بعد از شکست عشقی به آرامش برسیم)
  3.  باور دارید که رابطه ی عاطفی تان با او سوء استفاده ی عاطفی بوده است: اگر به این باور برسید که در رابطه با عشق قبلی خود در معرض یک سوءاستفاده ی عاطفی قرار گرفته اید به احتمال زیاد سعی می کنید انتقام گرفته و به او آسیب بزنید.
  4.  احساس حقارت: اگر به رابطه به گونه ای پایان داده شود که شما احساس حقارت کنید برای آسیب زدن به عشق قبلی خود تلاش خواهید کرد.
  5.  آسیب شخصیتی: همچنین مانند مورد بالا اگر رابطه به گونه ای تمام شود که به شما آسیب شخصیتی وارد کند به دنبال انتقام گرفتن از او خواهید بود.

از بین بردن میل به انتقام بعد از شکست عشقی

برای پایان دادن به دو روش وجود دارد. اولین روش این است که درک کنید این آسیب زدن ها از طرف شما به عشق قبلی تان به دلیل عدم توانایی تان در بهبودی کامل و یا بهبودی به شکل نادرست می باشد.

دومین روش این است که سعی کنید با تغییر کردن، پیشرفت، فراموش کردن رابطه خود و افزایش موفقیت های تان طرف مقابل خود را از جدایی پشیمان کنید. فقط در این صورت است که می توانید از عشق خود واقع انتقام بگیرید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

آیا باید از عشق قبلی خود انتقام بگیرید

چگونه می شود تنها زندگی کرد

برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

دلایل تلاش برای بازگشت به رابطه