دلایل تلاش برای بازگشت به رابطه

دلایل تلاش برای بازگشت به رابطه

آیا سعی می کنید دوباره با عشق قبلی خود ارتباط برقرار کنید؟

چرا بعضی از افراد پس از گذشت مدتی بعد از پایان رابطه حتی اگر رابطه ی جدیدی را شروع کرده باشند دوباره برمی گردند؟

یکی از مراجعه کننده های سایت نوین بینش از من سوال کرد چرا با وجود مدت زیادی که از پایان رابطه ام با عشق قبلی می گذرد سعی می کنم با او ارتباط برقرار کرده و دوباره به رابطه برگردم. اولین پاسخم به این فرد این بود که تلاش برای بازگشت به رابطه  بیش از یک دلیل و احتمال به همراه دارد.

همانطور که قبلا توضیح دادم رفتار انسان ها با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و ممکن است دو فرد متفاوت به دلایل کاملا متفاوتی دست به انجام یک کار خاص و مشترک بزنند. اما با این حال معمولا احتمالات و دلایل یکسانی برای تلاش برای بازگشت به رابطه در بیشتر موارد وجود دارد.

دلایل احتمالی تلاش برای بازگشت به رابطه

  1. هنوز بهبودی خود را به دست نیاورده اید: اگر شما هنوز از شکست عشقی بهبود پیدا نکرده و به بازگشت رابطه تان امیدوار باشید ممکن است دوباره با او تماس گرفته و تلاش کنید او را به رابطه برگردانید.

 

  1. انتقام: یکی از مراحل بهبودی بعد از شکست عشقی مرحله ی خشم و عصبانیت است. در این مرحله فرد به دلیل انتقام گرفتن و تلافی کردن از عشق قبلی خود ممکن است درخواست کند که به رابطه با او ادامه دهد. (نگاه کنید به انتقام عشقی و دلایل آن )

 

  1. اثبات شایستگی ها: ممکن است به دلیل اثبات شایستگی هایتان به خود و دیگران تلاش کنید دوباره رابطه با عشق قبلی تان را را آغاز کرده و به همه نشان دهید هنوز هم می توانید او را جذب کنید.

 

  1. او در چشم شما جذاب تر شده است: امتیازات یک فرد می تواند در طول زمان تغییر کند. ممکن است امتیازات عشق قبلی تان بعد از جدایی افزایش پیدا کرده و مثلا موفق تر یا زیبا تر شده باشد و به همین دلیل شما او را جذاب تر می بینید و دوست دارید دوباره با او در ارتباط باشید. (نگاه کنید به چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند)

 

  1. مقایسه ی عشق قبلی تان با دیگران به نفع او تمام شده است: اگر بعد از جدایی از عشق قبلی تان با فرد دیگری وارد رابطه شده باشید قطعا او را با این فرد مقایسه خواهید کرد. اگر این مقایسه ها به نفع او تمام شود متوجه می شوید که فردی ارزشمند را از دست داده و تلاش می کنید دوباره به رابطه ی با او برگردید.

 

  1. افسوس و پشیمانی: احساس پشیمانی یک احساس بسیار قدرتمند است. اگر کمبود عشق قبلی خود را در زندگی احساس کنید بسیار پشیمان شده و سعی می کنید دوباره با او ارتباط برقرار کنید. (نگاه کنید به افسوس گذشته را نخور)

 

  1. باز نگه داشتن گزینه ها: ممکن است نسبت به تصمیماتی که در مورد رابطه گرفته اید شک داشته باشید و به همین دلیل تلاش کنید گزینه های احتمالی اطرافتان را از دست ندهید.

 

در چنین شرایطی چه باید کرد؟

سایت نوین بینش همیشه در تلاش است به کاربران توصیه های اخلاقی ارائه دهد. در نتیجه به شما توصیه می کنم اگر در رابطه با فرد دیگری هستید فاصله ی خود را با عشق قبلی خود حفظ کنید. اما اگر فرد دیگری در زندگی شما نیست باید با خود فکر کنید آیا می خواهید این رابطه را دوباره آغاز کنید یا تصمیم به جدایی از او تصمیم درستی بوده است. اگر فکر می کنید جدایی شما تصمیم درستی بوده است باید امید به بازگشت به این رابطه را به طور کامل در خود از بین ببرید. اما اگر احساس می کنید رابطه شما ارزش بازگرداندن دارد پس شروع کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق راه دور

آشتی بعد از جدایی

تست احتمال بازگشت به رابطه 

نشانه های خیانت مردان

راه های حفظ رابطه عاشقانه

درمان شکست عاطفی

برخورد مناسب برای ترمیم رابطه