آیا باید از عشق قبلی خود انتقام بگیرید

بهترین انتقام بعد از اینکه ترکت کرد – آموزش انتقام گرفتن

در مقاله ی مراحل بهبودی شکست عشقی توضیح دادم یکی از مراحلی که افراد پس از شکست عشقی در آن قرار می گیرند مرحله ی خشم و عصبانیت است. اگر نتوانید از مرحله ی خشم عبور کنید قادر به گذشتن از مراحل بعدی نیز نبوده و بهبودی شما بسیار سخت خواهد بود.

در واقع سرعت بخشیدن به روند بهبودی بستگی به این دارد که با چه سرعتی از مراحل مختلف بهبودی عبور کنید.

اگر یکی از این مراحل مدت طولانی به طول بینجامد روند بهبودی شما به تاخیر افتاده و ممکن است ماه ها و حتی سال ها ادامه پیدا کند.

انتقام گرفتن از عشق راه درستی نیست

می دانید وقتی فردی بهبودی خود را به دست می آورد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی فردی به بهبودی می رسد نسبت به عشق قبلی خود بی تفاوت می شود. بی تفاوتی مهم ترین و بزرگترین نشانه ی بهبودی است زیرا حاکی از این دارد که این فرد دیگر مانند قبل به عشق گذشته ی خود توجهی ندارد.

هرچقدر فردی بیشتر به عشق گذشته ی خود فکر کند روند بهبودی کندتر خواهد شد زیرا این افکار ضمیر ناخودآگاه فرد را به سمت ارتباط برقرار کردن با عشق قبلی اش هدایت می کند.(نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

هرچقدر بیشتر به انتقام گرفتن از عشق قبلی خود فکر کنید درواقع به خود یادآوری می کنید که او چقدر برای شما مهم است. به عبارت دیگر هرچقدر بیشتر به انتقام گرفتن فکر می کنید درواقع بیشتر به خود فرد فکر کرده و ضمیر ناخودآگاهتان را برای ارتباط برقرار کردن با او برنامه ریزی می کنید.

احتمالا با خود می گویید او مرا اذیت کرده است و باید مجازات شود. می دانید بهترین تنبیه و مجازات چیست؟

بهترین نوع تنبیه و مجازات برای عشق قبلی تان این است که به او اهمیت نداده و کاملا بی تفاوت باشید. همچنین با ارزشمند کردن خود در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل می توانید کاری کنید که سخت از جدا شدن از شما پشیمان شود. ( نگاه کنید به ۴ مرحله ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته).

اگر از انتقام گرفتن منصرف شوید چه اتفاقی می افتد

وقتی از انتقام گرفتن منصرف شوید ذهنتان در می یابد که این شخص دیگر برای شما اهمیتی نداشته و روند بهبودی سریعتر اتفاق خواهد افتاد.

به علاوه هرگونه تلاش برای ضربه زدن به عشق قبلی تان این پیام را می دهد که شما هنوز آسیب پذیر بوده و به او اهمیت می دهید. وقتی عشق قبلی شما متوجه شود که شما دیگر به او اهمیتی نداده و کاملا فراموشش کرده اید، این بهترین انتقام شما از او خواهد بود.

به جای وقت تلف کردن در تلاش برای انتقام گرفتن بهتر است به خود و زندگیتان بپردازید. در مورد عشق و شکست عشقی مطالعه کرده و سعی کنید زندگی اجتماعیتان را بهبود ببخشید. در این صورت می توانید در کمترین زمان بهبودی خود را به دست آورده و دیگر به انتقام گرفتن فکر نمی کنید.  (نگاه کنید به چگونه از تنهایی لذت ببریم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

۴ مرحله ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

راه مقابله با تنهایی

برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

دلایل تلاش برای بازگشت به رابطه

انتقام عشقی و دلایل آن

فراموش کردن عشق قبلی