بازگشت امید به زندگی

بازگشت امید به زندگی

از دست دادن امید چه نتیجه ای دارد

از دست دادن امید یکی از خطرناک ترین احساساتی است که می توانید در زندگی تجربه کنید.

افسردگی حالتی است که در آن امیدتان را برای رسیدن به اهداف از دست می دهید. بی تفاوتی زمانی اتفاق می افتد که باور کنید برنامه هایتان نتیجه بخش نخواهد بود. همچنین اگر فکر کنید هیچ راه دیگری برای شما وجود ندارد انگیزه تان را از دست می دهید.

به عبارت دیگر از دست دادن امید به زندگی در صورتی که ندانید چگونه باید با آن برخورد کنید می تواند زندگی شما را به نابودی بکشاند.

از دست دادن امید چگونه اتفاق می افتد

برای اینکه بتوانید امید را به زندگی خود برگردانید ابتدا باید بدانید از دست دادن امید چگونه اتفاق می افتد. ضمیر ناخودآگاه بخشی از ذهن شماست که مسئولیت باورهای شما را بر عهده دارد. اگر باور کنید چیزی در زندگی شما غیر ممکن است دیگر امید خود را نسبت به آن از دست می دهید. اما سوال اینجاست که این باور جدید چگونه شکل می گیرد؟

وقتی در انجام دادن کاری شکست می خورید ضمیر ناخودآگاهتان به این باور می رسد که دیگر هیچ امیدی نیست. این باور در بعضی افراد پس از یک یا دوبار تلاش و در بعضی دیگر پس از چندین بار تلاش شکل می گیرد. حتی بعضی افراد بدون هیچ تلاش و در نتیجه ی سرکوب و رد شدن توسط اطرافیانشان به این باور می رسند که دیگر هیچ امیدی نیست.

در تمام این موارد در واقع ضمیر ناخودآگاه شما باور جدیدی را تحت عنوان از دست دادن امید در ذهن شما ایجاد کرده و گسترش داده است.

راههای تقویت امید به زندگی

برای اینکه بتوانید امید را به زندگی خود بازگردانید لازم است با دنبال کردن مراحل درستی به ضمیر ناخودآگاه خود کمک کنید از باورهای منفی ایجاد شده در آن رها شود. این مراحل به شرح زیر است:

  • برنامه ریزی کنید: اکثر افرادی که از مشکلات عاطفی رنج می برند به این دلیل است که برنامه ای برای عبور از آن نداشته و در نتیجه مشکلاتشان آن ها را گرفتار می کند. زمانی که یک برنامه برای عبور از مشکلات خود داشته باشید ضمیر ناخودآگاهتان به این باور می رسد که امیدی هست. اما یک مشکل کوچک وجود دارد، زمانی که در نا امیدی به سر می برید اعتقاد دارید برنامه ریزی هم به شما کمکی نکرده و بی تفاوت خواهید شد. پس راه حل چیست؟
  • در مورد برنامه ی خود صحبت کنید: افرادی که ذهن مثبتی دارند پیدا کنید و در مورد برنامه ی خود با آن ها صحبت کنید. هر چقدر برنامه ی تان را بیشتر تکرار کنید و دیگران شما را بیشتر در جهت جرای آن تشویق کنند ضمیر ناخودآگاهتان بیشتر به این باور می رسد که برنامه ی شما یک برنامه ی نتیجه بخش خواهد بود. (نگاه کنید به چگونه دیگران را متقاعد کنیم)
  • به طور منظم در مورد پیشرفت های خود صحبت کنید: در هفته حداقل دوبار در مورد پیشرفت های خود با دوستان مورد اعتمادتان صحبت کنید. هرچقدر بیشتر این مراحل را تکرار کنید ضمیر ناخودآگاهتان بیشتر به برنامه ی شما باور پیدا خواهد کرد. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)
  • حتی اگر به برنامه تان باور ندارید آن را دنبال کنید: حتی اگر به برنامه ی خود اعتقادی ندارید باید روی آن کار کنید و دلیل آن ساده است. وقتی شروع به انجام کارها می کنید این پیام را به ضمیر ناخودآگاه خود می دهید که هنوز امیدی هست. اگر به نتیجه ای برسید ایمان شما نسبت به برنامه تان بیشتر شده و نا امیدی کم کم نا پدید می شود.

 

اشتباهی که بیشتر مردم برای بازگشت امید به زندگی خود تکرار می کنند این است که برای تغییر باورهایشان درباره ی تغییر به جای انتخاب راه درست و مستمر راه نادرست و سریع را انتخاب کرده و شکست می خورند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

چه زمانی بازگشت مردان ضرورت ندارد

4 مرحله ساده برای تقویت هوش هیجانی

برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد

چرا نباید افسوس گذشته را بخوریم