نشانه های افسردگی

نشانه های افسردگی

چگونه بفهمم افسرده هستم

افسردگی درمان می شود زیرا تنها پیامی است که از جانب ذهن شما تا انگیزه تان را برای رفع چیزهای خسته کننده تقویت کند.

همه ی روانشناسان معتقدند افسردگی حاصل عدم تعادل های شیمیایی در مغز است اما با وجود عواملی که موجب این عدم تعادل ها می شود چه کسی به عدم تعادل شیمیایی اهمیت می دهد؟

بسیاری از درمانگرها می خواهند به این باور برسید که شما یک ربات بوده و مشکلات شیمیایی مغزتان باعث اجاد افسردگی در شما می شود. به همین دلیل استفاده از دارو را راه حل نهایی درمان شما به هنگام افسردگی می دانند.

این بدان معنی است تا زمانی که دلایل اصلی افسردگی از بین بروند باید از دارو استفاده کنید.

نشانه های افسردگی

شما ممکن است به اشتباه تصور کنید افسرده شده اید. نشانه های زیر به شما کمک می کند متوجه شوید آیا افسرده هستید یا تنها درگیر حالات بد روحی شده اید:

  • از زندگی خود لذت نمی برید: اگر افسرده باشید دیگر از هیچکدام یک از سرگرمی هایتان لذت نمی برید. اگر این اتفاق برای یک یا دو روز بیفتد نتیجه ی ناراحتی بوده و اگر برای مدت زیادی به طول بینجامد به احتمال زیاد افسرده هستید.
  • از دست دادن امید: یکی دیگر از نشانه های افسردگی از دست دادن امید می باشد. در چنین شرایطی تصور می کنید هیچ راهی برای تغییر وجود ندارد. (نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)
  • مدت زیادی را در تخت خواب می مانید: اگر صبح ها نمی خواهید از تخت خواب بیرون بیایید به احتمال زیاد افسرده شده اید.
  • فقدان انرژی: یکی دیگر از نشانه های افسردگی فقدان انرژی بوده و احساس می کنید توانایی انجام هیچ کاری را ندارید.
  • انزوای اجتماعی: علاقه ای به ملاقات با افراد و دیدار های طولانی مدت ندارید. (نگاه کنید به چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم)
  • تغییر وزن: تغییر قابل ملاحظه در وزن شما(مثبت یا منفی)
  • میل به مرگ و خودکشی: یکی از قوی ترین نشانه های افسردگی میل به مرگ و خودکشی می باشد.
  • احساس پوچی: احساس پوچی نیز می تواند یکی از نشانه های دیگر افسردگی باشد.
  • افکار منفی: وقتی افسرده می شوید جهان از دید شما تاریک خواهد شد. (نگاه کنید به چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم؟)

علت افسردگی چیست

اگر در مورد افسرد گی در اینترنت جستجو کنید به احتمال زیاد خواهید دید که در بیشتر مقاله ها افسردگی را احساساتی ناشی از عدم تعائل شیمیایی در مغز می دانند. اما نکته ی تاسف برانگیز اینجاست که هیچ کدام از این مقاله ها توضیح نمی دهد که این عدم تعادل شیمیایی چرا اتفاق می افتد.

بله افسردگی ناشی از عدم تعادل های شیمیایی می باشد اما همین عدم تعادل های شیمیایی نتیجه ی نا توانی در برخورد با مشکلات زندگی است. در واقع افسردگی پیامی از جانب مغزتان بوده و به شما می گوید امیدی وجود ندارد. با بازگشت امید به زندگی افسردگی نیز ناپدید خواهد شد.

چگونه می توان از افسردگی عبور کرد

برای پایان دادن به افسردگی باید به زمان قبل از افسردگی خود برگشته و متوجه شوید چه تغییرات عمده ای در زندگی شما رخ داده است.

ممکن است یک کار مهم را از دست داده باشید، ممکن است معشوقه تان شما را ترک کرده باشد یا احساس کنید زندگیتان بی ارزش است. در هر مورد دلیل افسردگی می تواند متفاوت باشد اما راه حل یکسان است. باید یک راه حل برای چیزی که اشتباه است پیدا کنید.

اگر به برنامه هایتان عمل کنید و باور داشته باشید که به نتیجه می رسند افسردگی شما به تدریج از بین خواهد رفت.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مقابله با مشکلات و دشواری ها

افسردگی و عصبانیت

دلایل افسردگی در جوانان

نشانه های افسردگی

دلایل افسردگی پس از جدایی