با خیانت شوهرم چه کنم

با خیانت شوهرم چه کنم

خیانت می تواند شما و رابطه تان را در معرض آسیب ها احساسی و عاطفی شدیدی قرار دهد و این اتفاقی است که در هر رابطه ای امکان دارد رخ دهد. با دنبال کردن مواردی می توانید با این مسئله به بهترین شکل ممکن برخورد کرده و از آسیب های جدی پس از آن جلوگیری کنید. البته لازم است این نکته را یادآور شوم که ابتدا باید از خیانت همسرتان به طور کامل اطمینان حاصل کنید. این موارد به شرح زیر است:

عکس العمل در برابر خیانت مردان

  1. اولین و مهم ترین کار این است که آرامش خود را حفظ کنید

ابتدا سعی کنید یک نفس عمیق بکشید و در فضایی آرام فکر کنید. واکنش های ناگهانی و بدون تفکر می تواند منجر به پشیمانی شما شود. پس قبل از هر اقدامی اطمینان داشته باشید که آرامش فکری شما برقرار است.

  1. با یک شخص مورد اعتماد صحبت کنید

در چنین شرایطی نمی توانید درست فکر کنید و به تصمیم درستی برسید پس بهتر است در مورد موضوع با یک شخص مورد اعتماد صحبت کنید. توصیه ی من این است مورد اعتماد ترین فردی که می تواند درست ترین راهکار را در مقابل شما قرار دهد یک پزشک مشاور است.

  1. خودتان را سرزنش نکنید

فراموش نکنید که شما از اول کامل نبوده اید و کاستی هایی داشتید و همسرتان شما را با وجود همین کاستی ها پذیرفته است. در نتیجه دلیل خیانت همسرتان را در خود و عیب هایتان جستجو نکنید. این کار فقط باعث تخریب ارزش و اعتماد  به نفس شما خواهد شد.

  1. با همسرتان صحبت کنید

بعد از اینکه آرامشتان را حفظ کردید موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگویید که از خیانتش آگاه هستید. تاکید می کنم که این مرحله باید در آرامش کامل صورت بگیرد. از او بخواهید همه چیز را به طور کامل برای شما توضیح دهد.

  1. از خود بپرسید که می توانید زندگی با همسرتان را مثل قبل ادامه دهید

بعد از صحبت با همسرتان و شنیدن توضیحات او این شمایید که باید تصمیم بگیرید. فرض کنید همسرتان از کار خود پشیمان شده و می خواهد جبران کند. به شما قول داده است از این به بعد به هیچ عنوان تعهد و وفاداری اش را نسبت به شما زیر پا نگذارد. آیا می توانید و را ببخشید؟ آیا می توانید مانند قبل به او اعتماد کنید؟ در این مورد به خودتان زمان دهید. اصلا عجله نکنید و خیلی خوب در مورد این مسئله فکر کنید تا اینکه بتوانید به تصمیم درستی برسید.

  1. با او در مورد جلب اعتماد دوباره شما صحبت کنید

اگر تصمیم به ادامه ی رابطه گرفتید با خود فکر کنید چه چیزی می تواند اعتماد  شما را نسبت به او دوباره جلب کند. لیستی از این موارد در ذهن خود ثبت کنید و در مورد آن ها با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید موظف است برای ادامه ی زندگیتان این کار ها را انجام دهد و اعتماد شما را نسبت به خود دوباره به دست آورد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نشانه خیانت مردان

خیانت در رابطه زناشویی

راه های جلوگیری از خیانت – چگونه خیانت نکنیم

ترمیم رابطه بعد از خیانت

چرا شوهرم خیانت کرد

طلاق از همسر خیانتکار