رابطه ی عاشقانه ی سالم

نکاتی برای برقراری رابطه ی عاشقانه ی سالم

 قبل از ایجاد یک رابطه ی عاشقانه ی سالم لازم است از خود بپرسید یک رابطه ی عاشقانه ی سالم چگونه رابطه ای است؟ رابطه ی عاشقانه ی سالم رابطه ای است که به زوج ها فرصت رشد و دستیابی به اهدافشان را می دهد، رابطه ای که اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و باعث شادی آنها می شود.

متاسفانه روابط عاشقانه ی بسیاری وجود دارد که فاصله ی بسیاری تا سالم بودن دارند. برخی از این روابط عاشقانه حتی توهین آمیزند به طوری که یکی از طرفین عزت نفس دیگری را تخریب میکند، برخی از روابط همچون زندان می مانند که در آن یکی از طرفین از کنترل کردن دیگری لذت می برد و برخی از روابط هم مشکل خاصی ندارند اما هر دو احساس نارضایتی میکنند و شاد نیستند.

به این دلایل تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم تا نکاتی را برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه ی سالم ارائه دهم.

 نکاتی برای حفظ یک رابطه ی عاشقانه ی سالم

حفظ یک رابطه ی عاطفی و عاشقانه ی مستلزم تلاش بسیار، نظم، هوش، ذکاوت و سخت کار کردن است. در ادامه نکات حیاتی را ارائه داده ام که توجه نکردن به آن ها می تواند باعث ایجاد روابط ناسالم شود.

  • سرکوب کردن احساساتتان: احساسات سرکوب شده هیچوقت ناپدید نمی شوند و زمان نیز زخم ها را التیام نمی بخشد، زمان تنها این امکان را فراهم می کند که زخم عمیق تر شود. اگر توسط شریک عاطفی تان آسیب ببینید و هیچ چیز نگویید که باعث سرکوب احساسات تان شود، بعدها به نقطه ای می رسید که دیگر نسبت به رابطه ی خود راضی نیستید و حتی ممکن است درخواست جدایی کنید. در کتاب راهنمای نهایی برای حفظ یک رابطه ی سالم، توضیح داده شده است که تخلیه ی احساسات سرکوب شده می تواند از نارضایتی رابطه جلوگیری کند، با پیشگیری از انباشته شدن احساسات بد در ذهن ناخودآگاه باعث می شوید هرگز برایتان سوء تفاهم پیش نیاید، با شما بدرفتاری نشود و نادیده گرفته نشوید.
  • افرادی که بین شما قرار دارند: مردم به راحتی می توانند ذهن دیگران را برنامه ریزی کنند. اگر همه ی دوستان شما به ترتیب به شما بگویند شریک عاطفی تان آدم بدی است در نهایت حرف آنها را باور میکنید. پیشگیری از این مشکل بسیار راحت است تنها با بی تفاوت بودن در برابر آن حرف ها میتوانید مانع به هم خوردن رابطه تان شوید. برای جلوگیری از برنامه ریزی های خارجی این اقدامات را باید انجام دهید ۱) مطمعن شوید که رابطه شما با معشوقتان بسیار قوی تر از رابطه تان با دوستان و خویشاوندانتان است ۲) هیچوقت درباره ی دعوا هایتان با دوستانتان صحبت نکنید حتی اگر احساس میکنید که صدمه دیده اید. ۳) بدانید که دیگران نمیتوانند درباره ی شریکتان قضاوت کنند زیرا آنها تصویر کاملی از شریکتان را نمی توانند ببینند و آنها تنها بر اساس گفته های خودتان قضاوت می کنند.
  • داشتن یک شخصیت باز در مقابل صادق بودن: داشتن یک شخصیت روراست و شفاف با صادق بودن متفاوت است. صداقت یعنی به سوال هایی که شریکتان از شما می پرسد بدون کوچکترین دروغی پاسخ دهید اما داشتن شخصیت روراست یعنی همه چیز را به او بگویید حتی اگر از شما سوالی نپرسید. اگر می خواهید یک رابطه ی عاشقانه ی سالم را حفظ کنید باید در برابر عشق خود شخصیت بازی داشته باشید ، همه چیز را به او بگویید، هیچوقت چیزی را از او پنهان نکنید حتی اگر از شما نپرسد و به طریقی رفتار کنید که نیازی نباشد درباره ی رفتارتان توضیح دهید – مشکوک نباشید.

کلام اخر درباره ی روابط عاشقانه ی سالم

گرچه این نکات برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه واقعا موثر و مفید هستند اما به تلاش و نظم زیادی نیاز است تا بتوانید به آنها پایبند شوید.

مطالعه ی چنین مباحثی می تواند بسیار به شما کمک کند اما خیلی بهتر است اگر بتوانید عشق خود را نیز متقاعد کنید این مطالب را مطالعه کند به این ترتیب هر دو می توانید در حفظ یک رابطه ی سالم به یکدیگر کمک کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هرگونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و یا هزینه ی پرداختی را به شما باز می گرداند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه تشخیص دهیم یک رابطه جدی است

حفظ رابطه ی عاطفی از راه دور

طلسم عاشق کردن

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق

چگونه شخصی که عاشقش هستید را تغییر دهید

چگونه رابطه خود را صمیمی تر کنیم

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه چیست