ویروس کرونا

پیشگیری از کرونا ویروس- کویید 19 و تضعیف آن در صورت ابتلای احتمالی

در این مقاله متفاوت از نوین بینش می خواهیم درباره کرونا ویروس- کویید 19 و بیماری حاصل از آن که در 10 دی ماه سال جاری از شهر ووهان چین آغاز شد و تا به امروز کشورهای بسیاری از جمله ایران را درگیر کرده است صحبت کنیم. هر چه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشیم بهتر می توانیم به سلامت خود و اطرافیانمان کمک کنیم.

در واقع بهترین راه درمان ویروس کرونا افزایش آگاهی برای پیشگیری و تضعیف این ویروس است. پس با نوین بینش تا انتهای مقاله راه های پیشگیری از کرونا ویروس- کویید 19 و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آن همراه باشید.

نقش ضمیر ناخودآگاه در تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که در مقالات قبلی خود گفته ام، نیروی هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه می تواند نقش مهمی در هدایت ما جهت رسیدن به هر هدفی بازی کند حتی تقویت سیستم ایمنی، درمان ویروس کرونا، تضعیف آن در صورت ابتلای احتمالی و مقابله با ابتلا به ویروس کرونا. برای اینکار ابتدا نیاز دارید تقویت سیستم ایمنی و سلامت را در ضمیر ناخودآگاه خود برنامه ریزی کنیم.

همانطور که می دانید افزایش دانش و آگاهی می تواند در برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله با ارائه نکات کلیدی و پایه ای به شما کمک میکنیم یک سیستم ایمنی نیرومند در ضمیر ناخودآگاه خود برنامه ریزی کنید.

البته به یاد داشته باشید، آگاه کردن ضمیر ناخودآگاه کافی نیست و شما باید در عمل نیز برای بدترین شرایط خود را آماده کنید که حتی اگر به این ویروس مبتلا شدید بتوانید آن را شکست دهید.

در این مقاله هم دانش و هم راهکارهای تضعیف ویروس کرونا در صورت ابتلای احتمالی را آموزش خواهیم داد. زیرا همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شدید ویروس کرونا به 2 الی 14 روز است. در این مدت ویروس کرونا ضعیف است و اگر با راه های مبارزه با آن آشنا باشید میتوانید قبل از رشد آن، ویروس را شکست دهید.

وقتی در ضمیر ناخودآگاه برنامه ای وجود داشته باشد حتی برای بدتری شرایط، دیگر ترس و استرس ارسال نخواهد کرد. در نتیجه سیستم ایمنی شما آنچنان نیرومند خواهد شد که دیگر نه تنها ویروس کرونا بلکه هیچ ویروس یا بیماری به سراغ تان نخواهد آمد.

پس با ما همراه باشید تا آگاهی خود را افزایش دهیم و راهکارهای عملی مبارزه با ابتلای احتمالی را بیاموزیم.

ویروس کرونا

این نوع ویروس در دسته بزرگی از ویروس ها جای دارد که از عامل سرماخوردگی معمولی تا ویروس سارس را شامل می شود. مهمترین ویژگی این ویروس که کار درمان و تهیه واکسن را با مشکل روبرو می کند تغییرات ژنتیکی متعددی است که در طی زمان در آن رخ داده است.

به همین دلیل علی رقم تلاش های شبانه روزی پزشکان در سراسر جهان هنوز دارو و واکسن مربوط به این بیماری ساخته نشده است. ویروس کرونا به شدت قابلیت انتقال از فردی به فرد دیگر دارد و همین امر دلیل نگرانی همه گیر شدن آن می باشد.

راه های انتقال ویروس کرونا

ویروس کرونا خیلی راحت از طریق سرفه و عطسه و ترشحات بدن بیمار به افراد دیگر منتقل می شود. این ویروس وزن نسبتا سنگینی دارد و هنگام سرفه و … نهایت تا 1.5 متر پرتاب می شود.

پس سعی کنید فاصله خود را با سایر افراد حفظ کنید. درست است که می گوییم این ویروس تنها تا حدود یک و نیم متر قدرت پرتاب دارد اما بعد از آن بلافاصله روی سطح می نشیند و آن سطح را آلوده می کند. ویروس تا چندین روز می تواند روی سطح فعال باشد و در صورت تماس فرد با سطح آلوده او نیز آلوده به ویروس خواهد شد.

علائم بیماری کرونا

علائم این بیماری بسیار شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد و در افراد مختلف متفاوت است. اما رایج ترین نشانه های آن تب، سرفه، تنگی نفس و اختلالات تنفسی می باشد. البته در برخی موارد هم اسهال و بدن درد گزارش شده است.

هر فردی که در معرض آلودگی این بیماری قرار بگیرد احتمال ابتلا به آن را دارد اما شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت می باشد و به قدرت سیستم ایمنی آن ها بستگی دارد.

به نحوی که ممکن است در برخی افراد به صورت یک سرماخوردگی ظهور کند و با رعایت یک سری موارد اولیه عادی و استراحت پس از مدتی بهبود یابد.

در برخی افراد هم ممکن است اندام داخلی بیشتری از بدن را درگیر کند و در نهایت حتی می تواند منجر به فوت کسانی شود که بیماری های قلبی، خودایمنی و ریوی دارند. در کل آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری تا کنون 2 درصد گزارش شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم

مراکز درمانی و بیمارستان ها در چنین شرایطی جزو آلوده ترین مکان ها به حساب می آیند. پس برای پیشگیری از کرونا ویروس به محض اینکه کمی تب و سرفه دارید به پزشک مراجعه نکنید.

هتر است ابتدا با شماره هایی که در هر شهری برای مشاوره درباره کرونا درنظر گرفته شده است تماس بگیرید و علائم خود را بگویید. کارشناسان در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد و در صورت نیاز به شما پیشنهاد مراجعه حضوری خواهند داد.

اگر مشکوک به این بیماری هستید حتما در منزل بمانید و از خانه بیرون نروید. برای اینکه بیماری را به اطرافیانتان انتقال ندهید حتما از ماسک استفاده کنید. فاصله خود را با دیگران حفظ کنید. از تماس فیزیکی با اعضای خانواده خود پرهیز کنید. وسایل شخصی خود را از سایرین در منزل جدا کنید.

چه افرادی بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا قرار دارند

افرادی که در مکان های پر رفت و آمد فعالیت می کنند و در طول روز با اشخاص متعددی مواجه می شوند در معرض ریسک بالا قرار دارند. از جمله می توان به پزشکان، پرستاران، کارکنان بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، کارمندان بانک، رانندگان وسایل نقلیه عمومی، آرایشگرها و فروشندگان اشاره کرد. این افراد حتما بایستی به تمامی موارد پیشگیری از بیماری که در ادامه آمده است آگاه باشند و عمل کنند.

راه های پیشگیری از بیماری کرونا:

حتی اگر بارها در مورد راه های پیشگیری از ویروس کرونا شنیده اید این قسمت مقاله را مجدد مطالعه کنید. تکرار یکی از روش های برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه است ور در فعال کردن نیروی پنهان ناخودآگاه و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

راه های پیشگیری از کرونا ویروس بسیار ساده است و در صورت رعایت همه افراد خیلی سریع می توان از این بحران خارج شد. – اولین و مهمترین راه پیشگیری از بیماری کرونا شستن مرتب دست ها به مدت 20 الی 30 ثانیه می باشد.

دقت کنید در این زمان حتما تمام انگشتان، لای انگشتان و پشت دست ها تا مچ را به خوبی بشویید. شستن دست ها را به محض ورود به منزل، در حین پخت غذا، قبل از خوردن غذا و بعد از دستشویی فراموش نکنید.

  • تا حد امکان در منزل بمانید و بیرون نروید. اگر به علت کار ضروری مجبور شدید از خانه بیرون روید حتما از ماسک و دستکش های پلاستیکی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان به افراد بیش از حد نزدیک نشوید. مراقب باشید دستتان را به چشم، بینی و لب هایتان نزنید.
  • اگر بیرون از منزل هستید حتما ژل ضدعفونی کننده دست به همراه داشته باشید.
  • ماسک ها را به صورت چند عددی استفاده نکنید چرا که محیطی مرطوب ایجاد می شود که بستری مناسب برای رشد سایر باکتری ها خواهد بود.
  • هنگام سرفه و عطسه حتما با دستمال جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید. یا اگر دستمال به همراه ندارید با آرنج جلوی دهان و بینی تان را بپوشانید.
  • برای پیشگیری از کرونا ویروس مرتبا کلید، سوییچ ماشین، تلفن همراه، عینک، دستگیره در منزل و شیرآلات را ضدعفونی کنید چرا که این موارد در طول روز بسیار در دسترس شما هستند.
  • غذاهای سالم مصرف کنید و به خوبی گوشت و مرغ را بپزید.
  • مصرف آنتی بیوتیک روی این ویروس اثری ندارد پس خود سرانه و بدون تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف نکنید.
  • در این مدت از مصرف سیگار و قلیان به شدت خودداری کنید.
  • از سفر کردن در این دوران پرهیز کنید. اگر مدارس و دانشگاه ها و برخی مراکز تعطیل هستند به معنای قرنطینه شدن همه در منزل جهت جلوگیری از آلودگی می باشد نه رفتن به تفریح.
  • سعی کنید برای تقویت سیستم ایمنی خود تا حد امکان از استرس دوری کنید. شرایط بحرانی هست اما با رعایت همه موارد فوق حتما به خوبی این دوره زمانی سپری خواهد شد. پس به هیچ عنوان استرس نداشته باشید.

نقش ضمیر ناخودآگاه در تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم ترس و استرس بیش از حد می تواند باعث کاهش توان سیستم ایمنی بدن شود و از آنجایی که مسئول ارسال استرس، ضمیر ناخودآگاه است پس باید راهی برای متقاعد کردن ضمیر ناخودآگاه پیدا کنید که هم استرس را کاهش دهد و هم سیستم ایمنی بدن مان را افزایش دهد ( نگاه کنید به نشانه های ترس شدید).

به عبارت دیگر باید بتوانید نیاز به بقا که مهمترین نیاز ضمیر ناخودآگاه است را قانع کنید خطری شما را تهدید نمی کند. برای این ضمیر ناخودآگاه را متقاعد کنید نیاز به بقای شما تهدید نمی شود باید پاسخی برای ضمیر ناخودآگاه خود داشته باشید که مرتبط با بدترین حالت ممکن یعنی ابتلا به ویروس کرونا است.

با رعایت موارد زیر می توانید به ضمیر ناخودآگاه خود بیاموزید حتی اگر دچار این ویروس شوید می توانید آن را شکست دهید. بعضی از این موارد در تقویت سیستم ایمنی نیز موثر است و در نتیجه دلایل نگرانی در سطح ناخودآگاه از بین خواهد رفت. به عبارت دیگر با از بین بردن استرس و ترس های ضمیر ناخودآگاه باعث می شوید ضمیر ناخودآگاه تان به عنوان یک سیستم کنترل خودکار، در جهت تقویت سیستم امینی بدن با شما همکاری کند.

راه های تضعیف ویروس در صورت ابتلای احتمالی به ویروس کرونا

  1. هر چند دقیقه یکبار در طول روز آب و مایعات بنوشید. نوشیدن آب به صورت مکرر باعث می شود چنانچه ویروس کرونا به دهان شما راه یافته باشد خیلی سریع قبل از اینکه به دیگر نقاط بدن راه یابد، وارد معده شده و در آنجا توسط اسید معده نابود گردد.
  2. تا حد امکان میوه و سبزیجات تازه حاوی انواع ویتامین ها از جمله روی و ب استفاده کنید که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.
  3. از مصرف غذاهای سرخ کرده و پر از ادویه یا موادی که برایتان حساسیت زا هستند و باعث تضعیف سیستم تنفسی تان می شوند پرهیز کنید.
  4. در منزل به خوبی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید. چرا که میزان خواب مناسب نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  5. روزی یک بار با آب نمک دهان خود را شست و شو دهید. آب نمک نقش موثری در تضعیف ویروس ها دارد و می تواند قبل انتشار آن در بدن، آن را نابود کند.
  6. سعی کنید با توجه به همه مواردی که در این مقاله گفته شد آرامش خود را حفظ کنید و به دور از تنش و ناراحتی از بودن در کنار اعضای خانواده تان در منزل لذت ببرید ( نگاه کنید به راه های رسیدن به آرامش ذهنی).
  7. برای خود و فرزندانتان برنامه هایی مفرح در خانه داشته باشید. با کودکانتان بازی کنید، کتاب بخوانید، به درس ها و کارهای عقب افتاده خود برسید،
  8. فیلم تماشا کنید، به موسیقی های آرامبخش گوش دهید، از تمرینات ورزشی در منزل استفاده کنید، اگر همیشه به دنبال یادگیری مهارت و هنر خاصی بوده اید و زمان کافی نداشته اید اکنون بهترین زمان برای شروع می باشد.
  9. اکنون می دانید حتی اگر به این ویرو مبتلا هم شوید می توانید در دوره نهفتگی – وقتی همچنان ضعیف است – آن را نابود کنید.
  10. هر بار که این مطلب را مطالعه کنید متوجه خواهید شد احساس بهتری بدست آورده اید و در نتیجه آرامش بیشتر بدست می آورید که باعث تقویت روحیه و نیروی پنهان در ضمیر ناخودآگاه می شود. در نتیجه سیستم ایمنی نیرومند تری پیدا خواهید کرد.

سخن آخر

اینطور نیست که هر کس در مورد راهکار ها و روش های پیشگیری از ویروس کرونا یا هر بیماری دیگری اطلاعات کسب کنید، ضمیرناخودآگاه وی نیز آن اطلاعات را بپذیرد و در خود برنامه ریزی کند.

ضمیر ناخودآگاه فقط وقتی مطالعات و یافته های شما را می پذیرد و آن را برنامه ای در سیستم خود می کند که شما نسبت به آن آگاه باشید. به عبارت دیگر وقتی شما بدانید دانش، آگاهی و راه کارهای عملی، ناخودآگاه شما را برنامه ریزی میکند و در مورد ضمیر ناخودآگاه نیز اطلاعات داشته باشید، تاثیر آن پیدا می شود.

نوین بینش به صورتی مقالات خود را نوشته است که در بین واژگان آن از تکنیک برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه استفاده شده است؛ به همین دلیل فقط با خواندن این مقالات خود به خود ضمیر ناخودآگاه تان برای پیشبرد هر هدفی که داشته باشید برنامه ریزی می شود که در این مورد خاص مبارزه با ویروس کرونا بود.

توصیه می کنم این مقاله را به عزیزان خود توصیه کنید بخوانند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک وبسایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد ضمیر ناخودآگاه در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

بیشتر بخوانید

فرمان به ضمیر ناخودآگاه

نشانه های ترس شدید

10 قانون حاکم بر ضمیر ناخودآگاه

هدف گذاری برای ضمیر ناخودآگاه

تسلط بر ضمیر ناخودآگاه

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

ناهماهنگی شناختی و تغییر نگرش

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *