راه های رسیدن به آرامش ذهنی

آرامش ذهن و روح دقیقا چیست؟

بسیاری از مردم آرامش روحی و روانی را یک رویای دور از دسترس تصور کرده و به دنبال آن هستند. دلیل اینکه هنوز افراد زیادی به آرامش ذهن و روح نرسیده اند آن است که آرامش درونی برای بیشتر مردم به درستی تعریف نشده است.

آیا واقعا رسیدن به آرامش روانی سخت است؟

آیا واقعا باید به دلیل اینکه تصور می کنید رسیدن به آرامش ذهنی سخت و دور از دسترس است زندگی تان را بدون آن ادامه دهید؟

آرامش ذهن و روح برای افراد خوش شانس و خوشبخت نیست، برای کسانی است که معنای واقعی آن را درک کرده باشند.

نوار متریک ثبات روانی

اگر شما یک گوی جادویی داشتید و می توانستید چیزی از او بخواهید تا به آرامش ذهنی و روانی برسید احتمالا انتخاب شما در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

رسیدن به رویاها، از بین بردن ترس ها و نگرانی ها. نگرانی های شما یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت در بعضی از بخش های زندگی می باشند و همچنین نرسیدن به خواسته های زندگی تان باعث ناراحتی شما خواهد شد.

ممکن است با خود فکر کنید اگر احساسات چنین تاثیری در زندگی شما دارند چرا آن را در خود از بین نبرید، به آن توجهی نداشته باشید و زندگی شادتری را تجربه کنید. متاسفانه این کار اصلا منطقی و عقلانی نیست؛ زیرا دلیل وجود احساسات درواقع مراقبت از شماست و چگونگی برخورد شما با آن ها می تواند باعث خوب یا بد بودنشان شود.

همه ی احساساتی که تجربه می کنیم برای این است که ذهن ما اطمینان حاصل از بدی ها دور می شویم و به سمت خوبی ها حرکت می کنیم. آن ها برای این به وجود آمده اند تا ما دست از تنبلی و خوابیدن برداشته و به کارها و اهدافمان برسیم. احساسات به ما کمک می کنند به جای اینکه مایوس کننده باشیم زندگی پر بار و پر از دستاورد را تجربه کنیم.

هر چه بیشتر از بدی ها دور شوید و به سمت خوبی ها حرکت کنید آرامش درون و ذهن و روح شما بیشتر می شود. اگر خلاف این موضوع عمل کنید آرامش ذهنی شما روز به روز کمتر شده و از بین می رود.

کاهش دستاوردهای زندگی با افزایش نگرانی ها

نگرانی ها برای آن است که شما دست از تلاش برندارید. هرچقدر برای آمادگی در مقابل چیزی که مغز در مورد آن سیگنال های نگرانی برایتان ارسال می کند بیشتر تلاش کنید این سیگنال ها نیز کمتر خواهند شد.

این نیمه ی نخست معادله است؛ باید خودتان را مجبور کنید آمادگی لازم را به دست آورید. اکنون چه می شود اگر آماده باشید و هنوز هم نگرانی در شما وجود داشته باشد؟ در اینجا مهم ترین بخش معادله که مربوط به مغز شماست به چشم می خورد: قدرت تمرکز درونی

تصور کنید برای رسیدن به یکی از خواسته های خود باید در یک صف طلانی منتظر بمانید و هیچ انتخاب دیگری هم به جز ایستادن در این صف نداشته باشید. شما در این شرایط دو گزینه پیش روی خود دارید: یا می توانید تمام وقتی که در این صف هستید از آن متنفر باشید و زمانتان را با تنفر و غر زدن تلف کنید و یا اینکه می توانید به جای وقت تلف کردن از زمانتان استفاده کرده و در طول مدتی که در این صف هستید به یک کار مفید و مورد علاقه تان بپردازید.

وقتی در مورد کاری که شما را نگران می کند آمادگی لازم را به دست آوردید، بر این تمرکز کنید که شما باید این کار را به عالی ترین شکل ممکن انجام دهید. این کار نه تنها همه ی تمرکز ذهنی شما در بر این می گذارد که باید به خواسته تان دست پیدا کنید، بلکه باعث می شود تمرکز شما از افکار نگران کننده ای که آرامش درونی تان را از بین می برد رهایی پیدا کند.

بسیاری از مردم این نیمه از معادله و رسیدن به آرامش درونی را با ایمان و اعتقاد به خدا به دست می آورند. این ایمان به آن ها کمک می کنند بدانند که نیرو و قدرت بالاتری از آنچه که در موردش نگران هستند وجود دارد و کمک می کند برای آن آماده باشند. در نتیجه رد شدن از نیمه ی دوم این معادله برایشان راحت تر خواهد بود.

رسیدن به آرزوها

افرادی که یاد گرفته اند همیشه باید به آرزوهایشان برسند فوت و فن آن را هم می دانند؛ این افراد همواره به دنبال پاسخی برای چگونگی رسیدن به رویاهایشان هستند.

دلیل اینکه بسیاری از مردم به رویاهایشان نمی رسند این است که دشواری برای رسیدن به آن را در سر دارند. در نتیجه مغز شما شروع به ایجاد باورهای غلط کرده و این پیام را می رساند که نمی توانید به آنچه نیاز دارید برسید و نتیجه ی این موضوع چیزی جز غم و اندوه در زندگی تان نخواهد بود. اولین کاری که برای از بین بردن این باورهای غلط باید انجام دهید این است که همواره به دنبال راهکارهایی برای رسیدن به رویاهایتان باشید. (نگاه کنید به نیروی هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه – واقعیت قانون جذب)

نه یک بار، نه دوبار و قطعا نه صدبار

اگر رویایی داشته باشید و به آن نرسیده اید مغزتان به طور دائم و پیوسته سیگنال های ناراحتی و غم و اندوه را ارسال می کند تا با ایجاد فشار بر شما باعث شود برای رسیدن به رویاهایتان قدمی بردارید.

اگر واقعا خواهان رسیدن به آرامش ذهن و روح هستید باید اعتقاداتی را که به شما نشان می دهد نمی توانید آن را به دست آورید از بین برده و به دنبال راهکارهای رسیدن به آن و پاسخ سوالاتتان در مورد آن باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

چگونه مثبت فکر کنیم

خودت را سرزنش نکن

راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب

چگونه به دیگران آرامش بدهیم

شما احتملا با جستجوی یکی از عبارات زیر به این مقاله رسیده اید:

راه های رسیدن به آرامش از دیدگاه قرآن. راه ارامش اعصاب. آرامش روحی و روانی. آرامش روانی. راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی. ارامش چیست. راههای رسیدن به موفقیت. آرامش ذهن و روح