چرا بعضی بی احساس هستند

چرا بعضی بی احساس هستند

وقتی عاشق می شوید هیچ چیز به اندازه احساساتی بودن طرف مقابل نمی تواند شما را شگفت زده کند. اما واقعیت این است که همیشه همه افراد به همان اندازه که می خواهیم احساساتی نیستند.

دلایل متعددی در مورد این موضوع وجود دارد که چرا بعضی بیا احساس هستند. هرچند عمده این دلایل به تفاوت های بین مرد و زن مربوط می شود اما دلایلی وجود دارد که توضیح می دهد چرا ممکن است حتی یک زن نیز احساس کمتری از خود بروز دهد.

محرومیت از عشق

مردم در مورد هرچیزی که ندارند خیالبافی می کنند. چند روز پیش در مورد تاریخ قرن ۱۲ فرانسه مطالعه می کردم که نوشته بود در آن زمان ازدواج بر اساس اجبار بود و مردم هیچ فرصتی نداشتند با عشق واقعی خود ازدواج کنند.

بر اساس این نیاز برآورده نشده مردم فرانسه تبدیل به مردمی رمانتیک شدند، به زبان عشق معروف شدند و پاریس تبدیل به شهر عاشق ها شد. البته که این یک نظریه است اما من متوجه شدم این نظریه خیلی منطقی به نظر می رسد.

این نظریه به ما یک نتیجه ی مهم می دهد. افرادی که بیشتر به مسائل عاشقانه اهمیت می دهند افرادی هستند که زمانی از عشق محروم مانده اند.

مثلا اگر فردی از عشق و محبت خانواده محروم بوده باشد به خصوص والد جنس مخالف خود، این شخص نیاز شدیدی به احساس عشق پیدا می کند.

منظور من این نیست که هر فرد احساساتی و رمانتیکی از عشق محروم بوده است اما شکی نیست که درصد مشخصی از افراد به این دلیل خاص بیش از حد احساساتی هستند.

حقیقت این است که مردم تا جایی که بتوانند برای برطرف کردن نیازهای برآورده نشده و کمبودهای خود تلاش می کنند.

تفکر عقلانی مطلق

بعضی افراد بیش از حد سرسخت هستند و فکر می کنند همه چیز منطقی است. هم زن ها و هم مردها ممکن است چنین طرز تفکری داشته باشند حتی در مورد عشق.

این افراد فقط منطقی فکر می کنند، تصمیمات منطقی گرفته و به سختی تحت تاثیر احساسات قرار می گیرند.

در مقاله ی چرا مردها احساساتی نیستند توضیح دادم افراد سرسخت چه مرد و چه زن به دلیل شیوه ی تفکر به خصوص خود به سختی با دیگران رمانتیک رفتار می کنند.

تفاوت احساسی بین مرد و زن

یکی دیگر از دلایل بی احساسی مربوط به تعریف های جنسیتی است.

مردها احساسات کمتری از خود بروز می دهند و به اصطلاح کمتر رمانتیک رفتار می کنند. (نگاه کنید به علت بی میلی مرد به زن)

البته این موضوع در مورد همه مردان صادق نیست اما بیشتر مردها نسبت به زنان کمتر احساساتی می شوند.

تحقیقات نشان داده است ذهن مردان در مسائل مختلف به خصوص مسائل احساسی و عاطفی از ذهن زن ها متفاوت است. با خواندن مقاله نشانه های پنهان در حرکات مرد عاشق بهتر متوجه این موضوع خواهید شد.

وقتی این حقیقت را متوجه شوید درک بقیه ی اطلاعات این مقاله آسان تر خواهد بود.

چرا مردها بی احساس تر هستند

مردها معمولا برای تمایلات جنسی انگیزه دارند. مردها زمانی که زن ها برایشان از نظر فیزیکی جذابیت داشته باشند به آن ها علاقه مند می شوند.

البته نمی گویم مردها فقط تمایلات جنسی دارند اما جذابیت های جنسی قوی تر از هرچیز دیگری، دلیل برخورد مردها با جنس مخالفشان است.

زن ها چنین طرز تفکری ندارند و به همین دلیل رفتار مردها برایشان عجیب است. وقتی یک زن در مورد یک شام رمانتیک با نور شمع رویاپردازی می کند تنها چیزی که در فکر یک مرد می گذرد رابطه جنسی است.

درک این حقیقت برای زن ها سخت است زیرا آن ها تصور می کنند ذهن مردها مانند خودشان عمل می کند. طرز تفکر مردها باعث می شود کمتر احساساتی و رمانتیک به نظر برسند.

آن ها اهل عمل، روراست، مشتاق برای رسیدن به هدف و رقابت طلب هستند. ترکیب این ویژگی ها باعث می شود کمتر از انتظار احساساتی و رمانتیک به نظر برسند.

وقتی در مورد انتظارات صحبت می کنم منظورم فیلم ها و رمان های عاشقانه است. رسانه ها تاثیر مهمی در تغییر افکار مردم در مورد عشق و احساسات رمانتیک دارند.

بیشتر زن ها تصور می کنند رابطه ی عاطفی با مسائل احساسی، گل ها و هدیه ها می گذرد اما وقتی با چیز متفاوتی رو به رو می شوند نا امید خواهند شد. همین موضوع می تواند منجر به طلاق عاطفی زوج ها شود.

تاثیر هورمون تستوسترون بر احساسات

هورمورن تستوسترون باعث می شود مردها کمتر احساساتی به نظر برسند. تستوسترون باعث می شود مردها مدعی، رقابت طلب و بعضی موقع ها عصبی به نظر برسند و کمتر به مسائل احساسی فکر کنند.

البته مردها یک روی احساساتی و رمانتیک هم دارند اما به اندازه ی زن ها بزرگ و به اندازه ای که فیلم ها نشان می دهند اغراق آمیز نیست.

احساساتی بودن و فمینیسم – برابری حقوق زن ها با مردها 

بیشتر مردها از رمانتیک بودن متنفر هستند زیرا ضمیر ناخودآگاهشان رمانتیک بودن را با فمینیسم و ضعف مرتبط می سازد.

فمینیسم به تنهایی چیز بدی نیست اما اگر مردی با زن ها برابر در نظر گرفته شود برای او خیلی بد و غیر قابل تحمل است.

بیشتر مردها برای پنهان کردن ضعف های خود از رمانتیک بودن به طور کامل دوری می کنند. مردها همیشه برای اینکه مردانه دیده شوند تحت فشار هستند و همین مسئله باعث می شود رفتار رمانتیکی از خود نشان ندهند.

به صورت خلاصه مردها و زن ها از لحاظ احساسی متفاوت هستند. مردها می توانند احساساتی باشند اما فقط تا یک حد به خصوص و نه بیشتر از آن.

مردها برای اینکه رفتار رمانتیکی داشته باشند باید از احساس ناامنی عبور کنند و شکی در مورد مردانه بودن خود نداشته باشند و زن ها نیز باید دیدگاه منطقی تری نسبت به عشق و روابط عاشقانه داشته باشند، نه دیدگاهی که از فیلم ها و رمان های عاشقانه به دست می آورند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی جذب در بین سایت های فارسی زبان می باشد. کتاب مدار جذب و ازدواج نوشته شاهین زند با اهدف جذب یک گزینه ایده آل یا جذب یک گزینه خاص و تبدیل رابطه به ازدواج نوشته شده است. با این کتاب مهارت های جذب را یاد خواهید گرفت و یا طبق قوانین نوین بینش هزینه پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فاصله گرفتن مرد مورد علاقه

تکنیک رهاسازی احساسی به جای سرکوب احساس

احساسات ضمیر ناخودآگاه

تغییر احساسات

روش های کنترل احساسات

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

تکنیک های nlp برای برگرداندن عشق

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند