چرا مردم از رویاهای خود دست می کشند

چرا مردم از رسیدن به رویاهای خود تسلیم می شوند؟

روزی روباهی می خواست گیلاس های خوشمزه ای را بخورد. از آنجا که گیلاس ها از شاخه ای آویزان بود روباه باید برای رسیدن به آن ها می پرید.

بعد از چندین تلاش روباه از رسیدن به رویای خود یعنی خوردن گیلاس دست کشید و ادعا کرد که اصلا گیلاس را نمی خواست زیرا طعم بدی دارد.

این داستان واقعی نیست اما مشخص می کند انسان چگونه به از دست دادن رویاهایش واکنش نشان می دهد. مردم فقط از رویای خود دست نمی کشند، آن ها حقایق را پیچیده کرده و ادعا می کنند آن ها را نمی خواهند.

مردم چگونه از رویاهای خود دست می کشند

چرا مردم از رویاهای خود به این شکل دست می کشند؟

پذیرفتن این که نتوانستید به رویای خود برسید و تسلیم شدید به شخصیت شما آسیب می رساند. زیرا مردم برای خود دروغ هایی می سازند تا بتواند آن ها را از مشکل نجات دهد.

با فرض اینکه در مسیر اشتباه قرار گرفته اند، این رویا را نمی خواستند و یا حتی آن را انتخاب مناسبی برای خود نمی دانستند از مسئولیت فرار کرده و از شخصیت خود دفاع می کنند.

مردم فقط به طور مستقیم از رسیدن به رویاهایشان تسلیم نمی شوند آن ها به تدریج اعتقادات خود را در مورد رویای خود تغییر می دهند و در نهایت به چیزی قانع می شوند که از رویاهایشان بسیار کمتر است.

همچنین آن ها به گونه ای رفتار می کنند که به نظر بیاید خوشحال هستند و هیچ نیازی به رویاهای خود ندارند.

چگونه از رسیدن به رویاهای خود تسلیم نشویم

بدترین چیزی که ممکن است برای فردی اتفاق بیفتد نرسیدن به آرزوها نیست، این است که ادعا کنند اصلا چنین آرزویی نداشتند.

من از شما نمی خواهم با اولین تلاش به آرزوی خود برسید زیرا چنین چیزی ممکن نیست. من از شما می خواهم برای تسلیم شدن و احساس راحتی بعد از آن به خودتان دروغ نگویید.

اگر در مورد چیزی رویا پردازی کنید پس قطعا آن را می خواهید. حتی اگر بتوانید به خود دروغ بگویید و احساس بدی نداشته باشید دیر یا زود حقایق آشکار می شود و احساس بد به سراغتان می آید.

از رسیدن به رویاهای خود تسلیم نشوید، خودتان را فریب ندهید و برای اینکه به خواسته هایتان برسید تا آخر بجنگید. (نگاه کنید به چگونه رویاهایمان را به حقیقت برسانیم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه های رسیدن به موفقیت چیست

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چرا نباید تسلیم شوید

تسلیم شدن از موفقیت

چه زمانی باید تسلیم شویم