چگونه رویاهایمان را به حقیقت برسانیم

یک آرزوی قدیمی

من اولین کامپیوتر خود را سال ها پیش خریدم. وقتی بعد از آن یک کامپیوتر جدید خریدم مهم ترین فایل ها و اطلاعاتم را به کامپیوتر جدید منتقل کردم. اکنون مهم ترین فایل هایی که در کامپیوتر قدیمی ام داشتم در کامپیوتری قرار دارد که اکنون از آن استفاه می کنم.

مهم ترین فایل بین آن ها فایلی به نام “طرح M” است که اهداف و برنامه هایم را تا چند سال آینده در آن قرار داده بودم. برنامه ی اصلی من در آن زمان فروش کتاب از طریق کتابخانه های معروف و مراکز توزیع کتاب بود.

اتفاقاتی که در مسیر رسیدن به رویاهایم رخ داد

به محض اینکه مدرکم را گرفتم مشغول تدریس شدم. این کار درآمد خوبی داشت اما مشکل بزرگ آن این بود که تمام وقت من را می گرفت و هیچ فرصتی برای کار کردن روی برنامه های خود نداشتم. در نتیجه بعد از 2 ماه کار را رها کردم. (نگاه کنید به اهمیت انتخاب شغل مناسب)

1 ماه بدون شغل سپری کردم تا اینکه ایده ای به ذهنم رسید. تصمیم گرفتم یک وبسایت خرید آنلاین راه اندازی کنم تا تاجران بتوانند محصولات خود را در آن قرار دهند. من با 3 مغازه دار صحبت کردم و هر سه این پیشنهاد را رد کردند.

در آن زمان به کامپیوتر و روانشناسی علاقه ی زیادی داشتم و یک کتاب درباره ی زبان بدن ترجمه کردم اما هیچ یک از مراکز انتشار قبول نکردند کتابم را منتشر کنند.

این مسئله به یکی از بدترین لحظات زندگی من تبدیل شد زیرا تمام برنامه هایم وابسته به انتشار این کتاب بود. همه به من می گفتند برای عملی کردن این اهداف و رسیدن به چنین آرزوهایی باید کشورم را ترک کنم اما من اصلا شرایط این کار را نداشتم.

موانع و نا امیدی های بیشتر در رسیدن به خواسته ها

تصمیم گرفتم تسلیم نشوم و از مرکز انشار دیگری بخواهم کتابم را چاپ کند. اما آن مرکز هم کتابم را رد کرد و از من خواست دیگر به آنجا نروم.

این تجربه ی وحشتناکی بود، نه فقط به خاطر اینکه احساس می کردم رویاهایم نابوده شده اند بلکه این رفتارها باعث می شد برای خودم متاسف باشم.

چند هفته بعد دوباره روی پای خود ایستادم و سعی کردم یک مجله ی ماهانه در مورد کامپیوتر چاپ کرده و منتشر کنم. وقتی در مورد این موضوع با یک مرکز انتشار صحبت کردم درخواستم را رد کرد و گفت :” شما برای انجام این کار به پول خیلی زیادی نیاز دارید”

رویاهایتان هرچه هست از آن تسلیم نشوید

من شدیدا افسرده شدم و در مورد عبور از افسردگی مقاله ها و کتاب های زیادی مطالعه کردم.

بعد از مدتی می خواستم دوباره شروع کنم اما هیچ پولی نداشتم. در نتیجه تصمیم گرفتم یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم زیرا به هزینه ی اولیه ی خیلی کمی نیاز داشت.

بعد از چند سال وبسایتم شروع به کسب درآمد کرد. جالب است بدانید همان محتوایی که توسط مراکز انتشار برای چاپ رد می شد دلیل شهرت و کسب درآمد این وبسایت بود!

با گذشت زمان درآمد حاصل از وبسایتم افزایش یافت و توانستم برنامه های فایل “طرح M” را عملی کنم. با موفقیت خود به همه ی افرادی که من را سرکوب کردند ثابت کردم اشتباه می کنند. خدا را شکر می کنم که هیچ کدام از آن ها و حرف هایشان را باور نکردم.

این مقاله را برای خودنمایی ننوشتم. با این مقاله می خواستم به شما نشان دهم مهم نیست چه آرزویی دارید، برای اینکه آن را به حقیقت برسانید باید روی پای خود بایستید، با هر شکست از جای خود بلند شوید و بارها و بارها تلاش کنید.

هیچ نیرویی روی زمین نمی تواند یک انسان مقاوم را که تصمیم گرفته به خواسته ها و آرزوهایش برسد متوقف کند.

من توانستم با قدرت آرزوهایم را به موفقیت برسانم، شما هم می توانید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه رسیدن به آرزوها

رویاهای بزرگ و رسیدن به آن ها

راه های رسیدن به موفقیت چیست

راههای رسیدن به هدف در زندگی

موانع رسیدن به هدف

گام های رسیدن به هدف