چرا هنوز ازدواج نکرده ام

چرا هنوز ازدواج نکرده ام

میخوام ازدواج کنم اما خواستگار ندارم

چیکار کنم زود ازدواج کنم

من هنوز ازدواج نکردم

سنم بالا رفته ازدواج نکردم

سی سالمه ازدواج نکردم

۲۸ سالمه ازدواج نکردم

جملات بالا نمونه از پیام هایی است که هر توسط بسیار از خوانندگان نوین بینش برای ما ارسال می شود. گروه نوین بینش روزانه به ده ها نفر که از مشکلات مختلف عاطفی رنج می برند کمک می کند تا مسیر خوشبختی زندگی خود را پیدا کنند.

یکی از رایج ترین نگرانی های تنهایی و مجرد ماندن است. هر روز پیام های زیادی با این پیام که “من ۲۰ سال دارم و هنوز مجردم” یا “چرا در ۳۰ سالگی هنوز مجرد مانده ام” برایم ارسال می شود.

بعضی مردم تا حدی درباره ی مجرد ماندن نگران هستند که آن را به چشم یک اختلال روانشناسی و شخصیتی می بینند.

این مقاله به چنین افرادی نشان می دهد می توانند همزمان هم مجرد وهم بهترین و خواستنی باشند و در به نتیجه اعتماد نفس آن ها را افزایش می دهد.

همچنین اگر کسی از شما پرسید:”چرا هنوز مجرد هستی؟” با مطالعه ی این مقاله می توانید پاسخ مناسبی برای او داشته باشید.

چرا افزایش سن احتمال ازدواج را افزایش می دهد

من سی سالمه و هنوز ازدواج نکردم. دارم پیر می شود و می خواهم زود ازدواج کنم. چیکار کنم زود ازدواج کنم. سنم بالا رفته ازدواج نکردم پس دیگر هرگز نمی توانم ازدواج کنم.

جملاتی که بیانگر ناامیدی از ازدواج در سن بالا هستند در اثر باور های اشتباه بیان می شود.

واقعیت این است که افزایش سن به هیچ وجه احتمال ازدواج را کاهش نمی دهد.

در واقع افزایش سن شما باعث می شود احتمال ازدواج نیز افزایش پیدا کند. در کتاب مدار جذب عشق و ازدواج توضیح داده ام که چگونه افزایش سن می تواند با تغییر معیارهای ناخودآگاه شما و دیگران باعث افزایش احتمال ازدواج شود.

انسان ها به اشتباه تصور می کنند تفکر و تصوری را که امروز دارند قرار است همیشه داشته باشند. اما چنین نیست. همانطور که در آینده مثل امروز فکر نخواهید کرد، امروز هم نمی توانید مثل آینده بیندیشید.

شاید با خود بگویید بی معنا است که در سن بالا بخواهم وارد رابطه عاشقانه شوم یا ازدواج کنم؛ آن هم با فردی که سن بالایی دارد.  پس اجازه دهید این موضوع را به شما تضمین کنم که شاید به عنوان یک دختر یا پسری جوان، رابطه عاطفی با مردی یا زنی مسن به نظرتان بی معنا باشد اما وقتی خودتان در چنین سنی قرار بگیرید متوجه خواهید شد افرادی که در سن شما هستند حتی از جوان ها هم برای تان جذاب تر به نظر می رسند.

این فرایندی است که ضمیر ناخودآگاه برای حفظ تعادل در زندگی به صورت پیش فرض در شما پیاده سازی خواهد کرد.

دقت کنید این مطلب برای افرادی نوشته شده است که به دلایل مختلف موفق به ازدواج زودهنگام نشده اند.

ازدواج در سن پایین همیشه مزیت های خود را دارد و این مطلب به هیچ وجه ازدواج در سن بالا را تشویق نمی کند فقط قصد دارد به شما اطمینان بدهد همچنان برای ازدواج فرصت دارید.

۱۰ مورد که به شما نشان می دهد چرا هنوز ازدواج نکرده اید

 

من هنوز ازدواج نکرده ام. دلیل آن چیست؟

یکی از دلایل مجرد ماندنتان این است خواسته هایتان از شریک زندگی آینده واضح می باشد: احتمالا شما به دنبال بهترین فرد بوده و نمی خواهید انتخابی در سطح متوسط و حتی بالاتر از سطح متوسط داشته باشید. در مقاله ی اعتیاد عاطفی توضیح دادم که بسیاری از مردم تنها برای رسیدن به چیزهایی که باعث تخریب رابطه می شود به ازدواج تن می دهند.

یکی دیگر از دلایل مجرد ماندن شما اعتماد به نفس بالا است: یکی از دلایل مجرد ماندن بعضی افراد این است که انتظارات آن ها از خودشان بسیار بالا بوده و اعتقاد دارند لایق فردی هستند که دست کم به اندازه ی خودشان خوب باشد و از دید آن ها چنین افرادی کمیاب بوده و پیدا کردن آن ها کمی دشوار است.

شما با وجود طرفداران زیاد هنوز مجرد هستید: ممکن است شما بتوانید توجه افراد زیادی را جلب کنید اما هیچ کس تاکنون نتوانسته توجه  شما را به خود جلب کند و به همین دلیل هنوز ازدواج نکرده اید.

یکی از دلایل ازدواج نکردن دختران مجرد معیارهای کمیاب آن هاست: در مقاله ی چرا عاشق می شویم توضیح دادم همه ی ما عاشق افرادی می شویم که با بیشترین معیار های موجود در ضمیر ناخودآگاهمان مطابقت داشته باشند. یکی از دلایل مجرد ماندن افراد معیارهای کمیابی است که در کمتر کسی می تواند آن ها را پیدا کرد.

شما برای به دست آوردن شریک زندگیان تلاش نکرده اید و به همین دلیل هنوز مجرد هستید: یکی از دلایل مجرد ماندن شما در سن بالا این است که حتی اگر به فردی علاقه من شده اید برای جلب توجه و به دست آوردن او تلاشی نکرده اید و طرف مقابلتان تصور کرده که شما علاقه ای به بودن با او ندارید. در واقع اگر فردی هم برای به دست آوردن شما تلاش کرده باشد شما هیچ علاقه  ای به برقراری ارتباط با او نشان نداده اید.(نگاه کنید به تلاش برای به دست آوردن پسر مورد علاقه)

اعتماد به نفس بیش از حد مانع ازدواج شما شده است: یکی از دلایلی که مانع ازدواج شما شده این است که حتی اگر با فرد بسیار خوب و مناسبی ملاقات کنید تصور می کنید می توانید فردی بهتر از او را به عنوان شریک زندگی و همسر خود داشته باشید.

تحت تاثیر قرار دادن شما دشوار است و به همین دلیل هنوز مجرد هستید: یکی دیگر از دلایل مجرد ماندن شما این است که تحت تاثیر قرار دادن شما سخت و دشوار می باشد. افرادی که با هر چیز کوچکی تحت تاثیر قرار می گیرند کسانی هستند که از اعتیاد عاطفی و کمبود اعتماد به نفس رنج برده و می خواهند تنها برای احساس ارزشمندی و ارضای نیازهایشان با اولین فردی که  به آن ها ابراز علاقه می کند ازدواج کنند.(نگاه کنید به روانشناسی عشق)

یکی از دلایل ازدواج نکردن شما این است که به دنبال یک چالش واقعی هستید: اگر ۳۰ ساله هستید و تاکنون ازدواج نکرده اید احتمالا شما از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار بوده و نمی توانید کسی را که به سادگی عاشق شما می شود بپذیرید. شما برای قانع کردن خود به ازدواج احتیاج به یک چالش واقعی دارید.

ازدواج نکرده اید زیرا بسیار سر سخت هستید:  اگر اعتقاد دارید که بهترین  هستید اما دیگران جور دیگری در مورد شما فکر کنند به توصیه های آن ها اهمیتی نداده و احتمالا تا سن بالا تن به ازدواج نمی دهید.

افکار مردم می تواند اعتماد به نفس آن ها را تقویت کرده و در عین حال آن را تضعیف کند.

بعضی افراد مجرد بودن را به چشم یک مشکل بزرگ می بینند و دائما از خود می پرسند:”چرا در سن ۳۰ سالگی هنوز ازدواج نکرده ام” یا “چرا هنوز نتوانستم کسی را به خود علاقه مند کنم”.

اگر به چنین سوالاتی پاسخ نادرستی داده شود اعتماد به نفس شما  به طور کامل تخریب شده و از بین می رود. به همین دلیل موارد بالا را تحت عنوان دلایل مجرد ماندم در اختیار شما قرار داده ام. درواقع قصد من از ارائه ی این اطلاعات این است که به شما توضیح دهم اگر هنوز مجرد مانده اید نباید اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

اگر در پاسخ به سوال خود و دیگران که “چرا هنوز ازدواج نکرده اید؟ ” یکی از دلایل بالا را در خود پیدا کرده و مطرح کنید اعتماد به نفس شما پابرجا خواهد بود؛ حتی در شرایطی که در سن بالا هستید و هنوز ازدواج نکرده اید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

جذب افراد به ازدواج با ایجاد وابستگی

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج

راه هایی برای جذب خواستگار

جذب مرد مناسب برای ازدواج

راه های انتخاب همسر مناسب

روانشناسی جذابیت ظاهر