http://novinbinesh.com/?p=4214&preview=true

چرا پسر های خوب و مهربان برای زنان جذاب نیستند

آیا لازم است فرد خوبی باشم؟

مطمئنم بیش از یک بار شنیده اید که برای ایجاد رابطه، افراد خوب در انتهای لیست قرار می گیرند. قبلا اشاره کردم ساختار بیولوژیکی زنان و به طور کل انسان ها به گونه ایست که علاقه ای به جذب افراد ضعیف و بدون اعتماد به نفس ندارند.

ولی وقتی یک زن پسری خوب و مهربان را می بیند در مغزش چه اتفاقی رخ می دهد؟

تفکرات او چگونه تغییر می کنند؟

چه مسائلی او را به تصمیم گیری مشخصی در مورد او وادار می سازند؟

برای آن که در اولین ملاقات ها بهترین تاثیرگذاری را داشته باشید ابتدا باید نحوه فعالیت ذهن انسان را بشناسید.

اشتیاق و پاداش های غیر منتظره

مطالعات بسیار زیادی در زمینه ی تاثیر پاداش بر اشتیاق افراد برای کسب موفقیت بیشتر صورت گرفته است. در این پژوهش ها دانشمندان به این نتیجه رسیدند که پاداش های غیر منتظره از پاداش های قابل انتظار و پیش بینی شده تاثیر بیشتری دارند و باعث می شود فرد تلاش بیشتری برای بدست آوردن آن بکند.

آیا می دانید چرا افراد با قمار کردن دائما پول خود را از دست می دهند؟

دلیلش این است  که آنها نمی دانند در حرکت بعدی به چه چیزی خواهند رسید. در حقیقت این افراد همواره در رویای کسب پاداشی بزرگ هستند. هرگاه شخصی قمار می کند امید بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف رویایی اش دارد.

چنین شخصی هربار با خودش می گوید “چه می شود اگر  ۱۰۰ میلیون برنده شوم؟” و چنین فکری باعث اعتیاد او به قمار می شود.

اکنون اجازه دهید برگردیم سر موضوع زنان و جذابیت مردان خوب. اگر مردی برای ایجاد رابطه با یک زن در برخورد با او خوش رفتار عمل کند قابل پیش بینی می شود. هر زمان آن زن جوکی تعریف کند آن مرد نیز می خندد. به عبارت دیگر پاداش، ۱۰۰ درصد قابل پیش بینی است و از نظر روانشناسی، این مساله اشتیاق زنان را برای ایجاد رابطه با این افراد کاهش می دهد. به عبارت دیگر مردان و پسران قابل پیش بینی جذابیت کمتری برای زنان دارند تا افرادی که جذابیت های شان غیر قابل پیش بینی است.

آیا من واقعا جالب و با مزه ام؟

وقتی فردی را برای اولین بار می بینید این سوال در ذهنش شکل می گیرد که نظر شما راجع به او چیست. اگر بتواند به سرعت پاسخ سوالش را دریافت کند دیگر دلیلی برای فکر کردن به شما ندارد.

فکر مردم معمولا درگیر مسائلی میشود که پاسخ آن را نمی دانند. اگر ندانید نظر دیگران راجع به شما چیست احتمال اینکه به این موضوع فکر کنید بیشتر است و درنتیجه سعی می کنید به آن ها نزدیکتر شوید.

همانطور که قبلا توضیح داده ام به آسانی می توانید افرادی را که اعتماد به نفس پایینی دارند به خودتان جذب کنید. وقتی کسی به دنبال مهر تایید شما باشد می توانید با رفتاری مرموزانه علاقه اش را  ۱۰ برابر بیشتر کنید.

تصور کنید زنی جذاب را ملاقات کرده اید در حالی که عاشق او نشده اید؛ ولی مایلید نظر او را نسبت به خودتان بدانید. چه کاری انجام می دهید؟ احتمال اینکه دوباره به او نزدیک شده تا متوجه نظرش شوید بسیار زیاد است.

در این شرایط اگر او مرموزانه رفتار کند ممکن است فکر شما را مشغل کند و در نتیجه باعث شود به سمت وی جذب شوید. همانطور که می دانید هر چیزی که فکر انسان ها را به خود مشغول کند باعث برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه و جذب آن فکر می شود ( نگاه کنید به چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم). به عبارت دیگر فکری که هر روز به ذهنتان خطور می کند ممکن است سبب دل بستن­ شود، حتی به فردی که در ابتدا به او علاقه مند نبودید.

ارتباط این موضوع با خوب بودن چیست؟

وقتی فرد خوبی باشید و رفتار مناسبی از خودتان نشان دهید همه چیز در موردتان قابل پیش بینی است. این موضوع باعث می شود سوال بی پاسخی برای دیگران وجود نداشته باشد و به شما فکر نکنند؛ در نتیجه علاقه ی آن ها از بین رفته و از شما خسته می شوند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است. سایت نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی خود را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

چه چیز بیش از همه زنان را به مردان جذب می کند

راه های جذب دختر مورد علاقه

چگونه جذاب و زیبا باشیم

روانشناسی جذب زنان، جذابیت برای زنان چگونه است

روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید