http://novinbinesh.com/?p=4213&preview=true

شکست عشقی در زنان چگونه است

اگرچه تفاوت چندانی بین شکست عشقی در زنان یا مردان وجود ندارد اما با این وجود ویژگی هایی در شکست عشقی زنان وجود دارد که در مردان به شکل متفاوتی دیده می شود.

شکست عشقی در زنان ممکن است در دوران آشنایی پیش از ازدواج اتفاق بیفتد وقتی به هر دلیلی دوران آشنایی آنها به ازدواج ختم نشود. در این حالت ممکن است وضعیتی از لحاظ روانی تجربه شود که به آن سندروم قلب شکسته می گویند.  ( البته در مورد این موضوع که شکست عشقی یک سندروم حساب می شود یا نه اختلاف نظر وجود دارد).

شکست عشقی در زنان باعث احساس درد و اندوه می شود که گاهی روی وضعیت جسمی آن ها نیز تاثیر می گذارد.

درد و رنج پس از شکست عشقی در زنان می تواند دلایل مختلفی داشته اما نکته ی قابل توجه اینجاست که بسیاری از این دلایل به دوست داشتن کسی که آن ها را رها کرده مربوط نیستند!

اگر اطلاعات کافی درمورد روانشناسی عشق و روانشناسی شکست عشقی نداشته باشید چنین ادعایی می تواند برای شما عجیب به نظر برسد.

پس از مطالعه ی این مقاله خواهید دید که احساس بد بعد از رها شدن به دلیل عشق به کسی که شما را رها کرده نیست بلکه از عوامل بسیار دیگری ناشی می شود.

ریشه اصلی شکست عشقی در زنان

موارد زیر به شما نشان می دهند دلیل واقعی احساسات بد دختران از شکست شعقی چیست:

اکثر افراد با این دلایل آشنا نیستند و به همین دلیل فکر می کنند احساس درد و رنج پس از رها شدن به دلیل از دست دادن طرف مقابل است.

اگر بتوانید این موارد را در خود اصلاح کنید به راحتی پس از هر شکستی بلند خواهید شد و به زندگیتان ادامه می دهید.

ضعف در اعتماد به نفس: دختر ها پس از اینکه پسر مورد علاقه شان آن ها را رها می کند مدام جلوی آینه می ایستند و به دنبال تغییراتی در ظاهرشان می گردند. هم چنین وزن و تناسب اندام خود را بررسی می کنند تا ببینند آیا وزنشان اضافه شده است یا نه. دلیل چنین بررسی هایی تضعیف شدن اعتماد به نفس در دختران است. درواقع دخترها پس از رها شدن به دنبال دلیلی برای این رهایی می گردند اما چیزی پیدا نمی کند. اگر مطمئن شوند پسر مورد علاقه شان به خاطر ظاهر یا اندامشان آن ها را رها نکرده است ممکن است کمتر دچار درد و رنج و احساسات بد بشوند. به طور خلاصه یکی از دلایل احساس غصه و ناراحتی پس از رها شدن تضعیف اعتماد به نفس در شماست نه جدایی از عشقی که رهای تان کرده است.

مسائل شخصی و درونی: برای حل مشکل شکست عشقی در زنان باید به مسائل شخصی و درونی نیز نگرسیت. فکر کردن به جملاتی از قبیل دیگران چه فکری در مورد من می کنند؟ آیا آن ها به یکدیگر می گویند که او مرا به دلایل مختلفی رها کرده است؟ دشمنانم چه فکری در مورد من می کنند؟ کسانی که مرا دوست ندارند حتما در مورد اتفاقی که برایم افتاده است پشت سرم حرف می زنند واقعا خجالت آور است. یکی از دلایل احساس شکست و افسردگی در دختر ها پس از شکست عشقی ترس از حرف های دیگران و اطرافیان است و این دلیل هم به عشق شما نسبت به طرف مقابل مربوط نمی شود. پس همچنان دلیلی پیدا نکردیم که برای عشق تان ناراحت باشید.

منبع تسکین درد: اگر از آن دسته افرادی هستید که برای فرار از رو به رو شدن با مشکلات زندگی وارد رابطه ی عاطفی می شوید؟ بنابراین شکست عشقی برای شما مانند بازگشت به مشکلات و واقعیات دردناک است. برای فرار از احساسات بد ( احساسات بد ناشی از مشکلات حل نشده ی زندگی) از عشق کمک می گیرید اما وقتی سپر این عشق شکسته شود دوباره با مشکلات قدیمی خود رو به رو می شوید. یکی از دلایل درد و رنج موجود زنان در شکست عشقی این است که فقط با وجود رابطه ی عاطفی احساس خوبی در زندگی دارند.

نگرانی درباره ی آینده: فکر کردن به جملاتی از قبیل “آیا می توانم از او بگذرم؟” یا “آیا می توانم از نظر مالی مستقل باشم؟” یکی از دلایل احساس بد پس از شکست عشقی در زنان است. اگر خانم ها پس از رها شدن نسبت به آینده مطمئن باشند دچار درد و رنج کمتری می شوند.

از دست دادن تنها منبع صمیمیت: بسیاری از دختران پس از اینکه با پسری وارد رابطه می شوند ارتباط با دوستان خود را قطع می کنند و در نتیجه طرف مقابل تبدیل به تنها منبع صمیمیت برای آن ها می شود. به همین دلیل وقتی رها می شوند احساس تنهایی و شکست عشقی می کنند نه به خاطر عشق بلکه به خاطر از دست دادن تنها کسی که با او احساس صمیمیت می کردند.

سخن آخر

ممکن است که شما، طرف مقابل را دوست داشته باشید اما احساس درد و رنج پس از رها شدن 90% ناشی از عوامل دیگری به غیر از علاقه شما نسبت به او است.

البته لازم است به این نکته اشاره کنم که دلایل گفته شده تنها مربوط به دختر ها نیست و بسیاری از پسر ها نیز بعد از شکست عشقی توسط دختر مورد علاقه با احساس درد و رنج دست و پنجه نرم می کنند. شکست عشقی هم در مردان و هم در زنان تاثیرات منفی بسیاری خواهد داشت اما اگر مشکلات شخصی خود را حل کنید جدایی و رها شدن مانند قبل احساسات شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

به هر حال باید این موضوع را نیز بدانید برای بازگرداندن عشق نیز گاهی فرصت وجود دارد اما همیشه فراموش کردن یک رابطه و عبور از آنها برای رویارویی با افقی جدید ساده تر و راحت تر از تلاش برای رابطه قبلی است مگر اینکه واقعا ارزش آن را داشته باشد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

شکست عشقی – چرا باید در مورد شکست عشقی بدانیم

قانون جذب عشق

راه های انتخاب همسر مناسب

جذب مردان – قانون جذب مردان از دیدگاه روانشناسی

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق

وقتی عشقت بلاکت میکنه یعنی چی