چگونه با کسانی که ما را تحقیر میکنند برخورد کنیم

تحقیر از جانب دیگران

تحقیر شدن بسیار درد آور است. وقتی فردی از جانب دیگران تحقیر شده و یا مورد تمسخر قرار می گیرد شود مدام به دنبال دلیلی برای آن می گردد و سعی می کند متوجه شود آیا این تحقیر شدن به دلیل خطایی از جانب او بوده است یا نه. اگر اعتماد به نفس خوبی داشته باشد این مرحله را به خوبی پشت سر می گذارد اما اگر اعتماد به نفس پایینی داشته باشد بسیار عذاب می کشد.

اگر این تحقیر شدن ها به صورت مداوم ادامه پیدا کند اعتماد به نفس فرد هربار کمتر و کمتر شده تا زمانی که متقاعد می شود چیزی در مورد او مشکل داشته و یا اینکه هیچ جذابیتی برای دیگران ندارد.

این باورهای غلط به مرور زمان روی هم جمع شده تا زمانی که این فرد هر لبخندی را هرچند واقعی جعلی پنداشته و باورهای نادرستش در مورد خود محکم تر از قبل خواهد شد.

اگر بد نیستم پس چرا با تمسخر دیگران مواجه می شوم

ما انسان ها از اشتباهات و خطاهای خود چیزهای جدیدی می آموزیم. مردم ممکن است شما را به دلیل اشتباهات گذشته ی خود مانند حسادت یا نا امیدی و یا به دلیل موقعیت های اشتباهی که قبلا در ان قرار گرفته اند تحقیر کنند.

وقتی فردی توسط دیگری تحقیر می شود برای به دست آوردن تایید او همان اشتباهات قبلی را تکرار می کند و این کار بسیار نادرست است. زیرا حتی اگر اشتباهات خود را اصلاح کرده باشید برای تغییر افکار آن فرد نسبت به خود به یک مدت زمان مشخصی نیاز است. (نگاه کنید به چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند)

من این مورد را حلقه ی رد شدن می نامم. تا زمانی که مردم را در این حلقه نگه دارید شانس موفقیت شما بسیار کم بوده و ممکن است عزت نفس خود را از دست بدهید.

در برابر توهین دیگران چه کنیم

از این حلقه بیرون بیایید. با افراد جدید آشنا شوید و تجربه های جدید به دست آورید. با دانش و تجربیات جدید اعتماد به نفس شما افزایش یافته و شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

وقتی اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کرد متوجه خواهید شد افرادی که شما را تحقیر کرده اند هیچ شناختی نسبت به شما نداشته و تحقیر و مسخره شدن از جانب آن ها دیگر هیچ اهمیتی ندارد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم

اهمیت دادن به فکر دیگران

چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

برخورد با بی توجهی دیگران

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارات زیر به این مقاله رسیده اید:

با افراد طعنه زن و متلک پران چگونه برخورد کنیم!!؟؟. برخورد با تمسخر دیگران. چگونه دیگران را مسخره کنیم. در برابر توهین دیگران چه کنیم. تحقیر کردن دیگران. مقابله با مسخره شدن. روش برخورد با افرادی که خود را عقل کل میدانند. چگونه با افراد پررو رفتار کنیم.