چگونه به دیگران آرامش بدهیم

چگونه به دیگران آرامش بدهیم

یکی از مهارت های من در روانشناسی، روانشناسی شکست عشقی و درمان شکست عاطفی زنان و مردان در کمترین زمان ممکن است.

برای خود من تنها 3 روز زمان لازم است تا بتوانم شکست عشقی را فراموش کرده و کمتر از 1 ساعت زمان لازم است تا به دختر یا پسری که شکست عشقی خورده کمک کنم آرامش خود را به دست آورد.

این مقاله به شما نشان می دهد چگونه به دیگران کمک کنید بعد از شکست عشقی آرامش خود را به دست آورند.

برای آرامش دادن به دیگران باید ابتدا نیازهایی که باعث ایجاد رابطه شده است را در او پیدا کنید

اولین مرحله برای درمان شکست عشقی در دیگران این است که به آن ها فرصت دهید درباره ی احساساتشان صحبت کنند. البته دلیل این کار تخلیه ی احساسات نیست بلکه لازم است از نیازهایی که آن ها را به سمت رابطه هدایت کرده است آگاهی پیدا کنید.

یکی از مراجعه کننده های خانمی که چندین بار شکست عشقی را تجربه کرده بود هنگام صحبت با من گفت:”من عاشق او هستم نمی توانم فراموشش کنم”

سوال من این بود: عشق را برای من شرح بده و توضیح بده چرا عاشق او هستی؟

دلیل اصلی من برای پرسیدن این سوال این بود که هر شخصی تعریف منحصر به فردی از عشق دارد و همه ی انسان ها برای برآورده کردن نیازهایشان وارد رابطه ی عاطفی می شوند.(نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

آن خانم در پاسخ گفت: او به من احساس ارزش و اهمیت می دهد، تاریخ تولدم را فراموش نمی کند و همیشه به من انگیزه می دهد.

بعد از بیان این جملات از زبان او متوجه شدم که او به منبعی برای تقویت اعتماد به نفس خود نیاز دارد نه کسی که عاشقانه دوستش داشته باشد! در واقع دلیل ناتوانی او در فراموش کردن شکست عشقی این بود که طرف مقابلش او را ارزشمند جلوه می داده و اکنون که رابطه شان تمام شده است احساس بی ارزشی کرده و نمی تواند بدون او زندگی کند.

مثال های از نیازها

همانطور که قبلا نیز توضیح داده ام احساسات ناخوشایند پس از جدایی معمولا به دلایلی مثل احساس تنهایی، نگرانی درباره ی آینده، احساس بی ارزشی، آسیب های شخصیتی و یا وابستگی عاطفی در فرد شکل می گیرند و این مسئله زمانی اتفاقی می افتد که افراد تنها به دلیل رهایی از حالات بد روحی وارد رابطه ی عاطفی می شوند.

دردهای ناشی از شکست عشقی دلایلی بیشتر از عشق به طرف مقابل را شامل می شوند. زیرا عشق احساسی است که به هنگام رو به رو شدن با فردی مطابق با معیارها و توانا در برآورده کردن نیازهایمان در ما به وجود می آید.

برای درمان شکست عشقی دیگران و ایجاد آرامش در آن ها باید به او کمک کنید از راه دیگری نیازهای خود را برآورده و از حالات بد روحی اش رها شود.

مثال های زیر موضوعات رایجی هستند که می توانند به روشن شدن این مسئله کمک کنند.

همه ی افراد عادی به صمیمیت نیاز دارند. احساس نیاز به صمیمیت مردم را به سمت ارتباط با دیگران و کاهش احساس تنهایی هدایت می کند.

اگر دوست شما پس از شکست عشقی احساس تنهایی می کند به این دلیل است که نیاز او به صمیمیت دیگران ارضا نشده و در نتیجه درگیر حالات بد روحی می شود. کافی است با دلداری دادن، صحبت کردن و ملاقات با او نیاز به صمیمیت را در او برآورده کرده و خواهید دید خیلی  زود بهبودی خود را به دست می آورد.

کمک به دیگران برای بهبودی پس از شکست عشقی فقط وابسته به درک نیازهای شخصی و کمک به ارضای آن ها بدون وجود رابطه ی عاشقانه می باشد.

برای درمان شکست عشقی در دیگران باید او را به درک درستی از نیمه ی گمشده برسانید

اکثر افراد تمایل دارند عشق قبلی شان را از هر لحاظ تمجید کرده و باور داشته باشند که هیچ جایگزینی برای او نخواهد بود. باید از دوست خود بپرسید چه چیزی بیشتر از همه در عشق قبلی اش مورد توجه و پسند او بوده است و به این نکته اشاره کنید که این موارد معمول بوده و هر کسی می تواند این کارها را برای او انجام دهد.

مثلا اگر دوستتان به شما گفت:” هیچ کس مانند او نمی تواند مرا درک کند” باید پاسخ دهید هر شخصی در جهان می تواند با او احساسات مشترکی داشته باشد و او را درک کند.

یکی از دلایل اصلی ناتوانی مردم در کنار آمدن با شکست عشقی این است که تصور می کنند عشق قبلی تنها نیمه ی گمشده ی آن ها بوده و هیچ کس نمی تواند مانند عشق قبلی شان و یا حتی بهتر از او باشد.

اگر بتوانید این افراد را به درک درستی از حقیقت نیمه ی گمشده برسانید خیلی زود علایم بهبودی را در او خواهید دید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با شکست عشقی چه باید کرد؟

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

دلایل افسردگی پس از جدایی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته