چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم

چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم

تحقیقات نشان داده اند که تمایل و کشش خاصی که زوج ها در ابتدای ازدواجشان تجربه می کنند بعد از گذشت چند سال کم رنگ شده و جای خود را به مرحله ی دیگری از رابطه یعنی احترام متقابل و صمیمیت عمیق می دهد. در این حالت زوج ها احساس می کنند که عاشق همسر خود نیستند و به دنبال راهی می گردند تا دوباره شوهر و یا زن خود را دوست داشته باشند.(نگاه کنید به فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود)

برخلاف باورها و تحقیقات رایج می توانید دوباره عاشق کسی بشوید که قبلا دوستش داشتید حتی اگر معمولا نسبت به او حسی ندارید.

همچنین می توانید عاشق کسی شوید که تا به حال هیچ حسی نسبت به او نداشته اید. می خواهید بدانید چگونه؟ پس در این مقاله با من همراه شوید.

ممکن است دوباره عاشق کسی شویم؟

بله ممکن است! با استفاده از تکنیک های زیر می توانید عشق را به زندگی زناشویی خود بازگردانید:

آشنایی:

افراد معمولا عاشق کسانی می شوند که از آن ها شناخت داشته باشند. تحقیقات نشان داده اند آشنایی منجر به دلبستگی می شود و به همین دلیل به کسانی جذب می شوید که معمولا آن ها را می بینید. ممکن است بگویید ” ما اکنون در کنار هم زندگی می کنیم اما نسبت به هم هیچ احساسی نداریم” دلیلش این است که آشنایی باید با احساسات مثبت همراه باشد تا به دلبستگی منجر شود. اگر با همسرتان  به طور مداوم دعوا کنید، فریاد بکشید و یکدیگر را آزار دهید این مفهوم از آشنایی بر علیه شما خواهد بود.

هیجان باعث بازگشت هورمون ها می شود:

احساسات فوق العاده ای که در ابتدای رابطه تجربه می کنیم معمولا ناشی از آزاد شدن هورمون های خاصی هستند. تجربیات هیجان انگیز نیز این هورمون ها را در بدن آزاد می کنند و  باعث می شوند همان احساسات خوشایند اول رابطه را بار دیگر تجربه کنید. حتی بعضی از طریق این رویدا های هیجان انگیز به یکدیگر علاقه مند می شوند. به طور خلاصه، به جای انجام کارهای خسته کننده و تکراری فعالیت های جدید و هیجان انگیز را امتحان کنید.( نگاه کنید به روانشناسی عشق)

مزیت های عشق:

شما می توانید ضمیر ناخودآگاه  همسر خود را برنامه ریزی کنید تا بیشتر به سمتتان جذب شود. قبلا توضیح دادم که چگونه می توانید ضمیر ناخودآگاه فردی را با تکرار برنامه ریزی کنید به خصوص اگر این برنامه ریزی از منابع مختلفی حاصل شود. مثلا از دونفر از دوستان همسرتان بخواهید تا با روش های مختلفی به او بگویند که شما بسیار جذاب هستید. در این صورت او کم کم به جذاب بودن شما متقاعد می شود. ( نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

صمیمیت واقعی:

کلید پیشرفت صمیمیت واقعی این است که همه چیز را در کنار هم انجام دهید. اگر همسرتان هر آخر هفته به ماهیگیری می رود ولی شما به خرید می روید صمیمیت بین شما از بین می رود. حتی اگر علاقه های مشترکی ندارید باید همه ی فعالیت هایتان را در کنار هم انجام دهید. در این صورت بیشتر نسبت به یکدیگر کشش و تمایل پیدا می کنید. ( نگاه کنید به روابط عاطفی سالم)

با نگاه کردن به او توجه کنید:

نگاه کردن به چشم دیگران برای مدت طولانی می تواند باعث ایجاد حس عشق شود. بعضی افراد با خیره شدن به چشم دیگران احساس می کنند که عاشق آن ها شده اند. با خیره شدن به چشمان همسرتان می توانید عشق به او را برای بار دیگر در دل خود زنده کنید.

تکنیک های فوق به شما کمک می کنند علاوه بر اینکه خودتان دوباره عاشق همسرتان شوید احساسات او را نیز برانگیخته کنید و عشق را به زندگی زناشویی خود بازگردانید فقط کافیست درست و به موقع از آن ها استفاده کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید

چرا احساس عشق از بین می رود