چگونه رابطه ی صمیمی داشته باشیم

صمیمیت چقدر اهمیت دارد

نبود صمیمیت بین دوستان باعث احساس تنهایی می شود. نبود صمیمیت در روابط عاطفی نه تنها باعث احساس تنهایی می شود بلکه منجر به نارضایتی و در نهایت جدایی خواهد شد.

بسیاری از زوج ها با اینکه در یک مکان زندگی کرده و زمان زیادی را با هم می گذارند احساس جدایی می کنند و این به دلیل نبود صمیمیت بین آن ها است.

صمیمیت باعث می شود زوج ها در کنار یکدیگر باشند، این باور را به آن ها می دهد که تفاهم و نقاط مشترک زیادی دارند و ارتباط بین آن ها را قوی تر می کند. وقتی زوج ها از روابط عاطفی خود شکایت می کنند اولین چیزی که باید بررسی کرد سطح صمیمیت بین آن ها می باشد.

چگونه صمیمیت را در رابطه افرایش دهیم

چگونه می توان صمیمیت را بین زوج ها در رابطه ی عاطفی افزایش داد و ارتباط بین آن ها را محکم تر ساخت؟

در ادامه به بعضی از بهترین  راهکارها اشاره شده است:

  1. در مورد مشکلات، ترس ها و افکار خود بحث کنید: وقتی در مورد ترس ها، افکار و نگرانی های خود صحبت نکنید احساس می کنید از شریک زندگی خود دور هستید و زندگی مشترکی ندارید. وقتی در مورد نگرانی های خود با شریک زندگی تان صحبت کنید احساس نزدیکی بیشتری به او خواهید داشت.
  2. در مورد مشکلات بدون اینکه با همسرتان صحبت کنید به دوستانتان چیزی نگویید: بیشتر افراد مشکلات خود را بدون مطرح کردن با همسرشان با دوستان خود در میان می گذارند و نتیجه این است که نسبت به دوستان خود احساس نزدیکی بیشتری می کنند تا نسبت به همسرشان. چنین عادتی صمیمیت را در رابطه از بین می برد.
  3. سرگرمی های مشترک پیدا کنید: اگر فعالیت های مشترک ندارید، حتی در حد دیدن یک فیلم که هر دو از آن لذت می برید، احساس می کنید از یکدیگر دور هستید. زمانی که بدانید نقاط مشترک زیادی دارید و کارهایی را با در کنار یکدیگر انجام دهید ارتباط شما قوی تر شده و صمیمیت بین تان افزایش پیدا می کند.
  4. زندگی شخصی تان را از هم جدا نکنید: بیشتر زوج ها با وجود اینکه در کنار هم زندگی می کنند اما زندگی شخصی شان از هم جدا است. وقتی هر کدام از دو طرف رابطه زندگی شخصی، مشکلات، دوستان و سرگرمی های خود را داشته باشند کمتر در کنار هم قرار می گیرند و صمیمیت از بین می رود. البته من از شما نمی خواهم زندگی شخصی خود را نداشته باشید اما باید مطمئن شوید نزدیکی شما به یکدیگر در حدی است که صمیمیت بین تان حفظ شود.
  5. همسر شما باید از این مسئله ( تلاش برای افزایش صمیمیت ) آگاه باشد: روند افزایش صمیمیت در رابطه نیاز به همکاری هر دو نفر دارد. خیلی سخت است یکی از زوج ها به تنهایی تلاش کند صمیمیت رابطه را افزایش دهد. به همین دلیل خیلی مهم است همسرتان اهمیت صمیمیت و تاثیر آن در رابطه را بداند و هر دو در کنار هم برای افزایش آن تلاش کنید.

ترس از صمیمیت

بیشتر مردم نمی توانند روابط صمیمانه ایجاد کنند چون می ترسند. مثلا مردی که می ترسد احساسات و مشکلاتش را با همسر خود در میان بگذارد چون نمی خواهد ضعیف به نظر برسد. یا زن ها می ترسند نگرانی های خود را با مردان در میان بگذارند زیرا می ترسند مردان آن ها را نیازمند ببینید.

اضطراب نیز باعث از بین رفتن صمیمیت می شود. فرد ممکن است هنگام بیان افکار خود به دیگران یا شریک زندگی اش احساس اضطراب داشته باشد.

اگر چنین ترس هایی دارید باید بدانید تسلیم شدن در برابر آن ها رابطه تان را به خطر می اندازد و احتمال جدایی را افزایش خواهد داد.

رابطه ی عاطفی از راه دور می تواند صمیمیت را از بین ببرد

رابطه ی عاطفی از راه دور وقتی زوج ها به ندرت همدیگر را ملاقات کنند به شدت صمیمیت را از بین می برد.

بهترین کار در رابطه ی عاطفی از راه دور این است که عشقتان را از زندگی روزمره خود مطلع نگه دارید و شما نیز از زندگی روزمره او مطلع باشید. یعنی باید یک کانال ارتباطی قدرتمند داشته باشید. تا می توانید از تماس های ویدیویی استفاده کنید و از یکدیگر با خبر شوید.

اگر این توصیه ها را جدی نگیرید ممکن است احساس کنید نزدیکی بین شما از بین رفته است و نتیجه ی آن چیزی جز جدایی نخواهد بود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود

چگونه برای همسرم جذاب باشم

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه چیست

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

چگونه عشق شوهرم باشم

تداوم عشق بعد از ازدواج

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه