کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج نوشته شاهین زند

مهارت های زندگی پس از ازدواج همان مهارت هایی است که برای حفظ رابطه زناشویی و تقویت آن باید انجام دهید.

برای اینکه همیشه کیفیت رابطه زناشویی ما در سطح عالی باشد و هرگز با سردی جنسی رو به رو نشوید باید با مهارت ها و تکنیک های منحصر به فردی آشنا شوید که مربوط به دوران جدیدی از زندگی است که پس از ازدواج با آن مواجه می شوید.

به زبان ساده زندگی پس از ازدواج “من” را به “ما” تغییر می دهد. پس به مهارت هایی نیاز دارد که متفاوت با مهارت ها و سبک زندگی قبل از ازدواج است.

چه زوج هایی باید کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج را بخوانند

کتاب مهارت­ های زندگی پس از ازدواج برای افرادی نوشته شده است که با یکدیگر ازدواج کرده­ اند و با هم زندگی می­ کنند.

کتاب مهارت­ های زندگی پس از ازدواج همچنین برای زوج­ هایی نوشته شده است که در کنار هم زندگی می ­کنند ولی اختلافات یا درگیری­ هایی با همسر یا اعضای خانواده وی وجود دارد که می ­خواهند برطرف شود.

برخلاف کتاب بازگشت به عشق و ازدواج که بیشتر تکنیک­ های آن متمرکز بر ارتباط از راه دور است این کتاب در مورد تکنیک­ های از راه نزدیک است که بیشتر آن را وقتی می ­توان اجرا کرد که طرف مقابل با ما در ارتباط مستقیم و حضوری باشد: یعنی وقتی زیر یک سقف زندگی می کنید.

آیا فقط یک زوج می تواند این کتاب را بخواند و نتیجه بگیرد

اگرچه وقتی هر دو با یکدیگر بخوانید زودتر می توانید به نتیجه برسید ولی اگر به تنهایی نیز این کتاب را مطالعه کنید (شاید با کمی تلاش بیشتر) همچنان می توانید به نتیجه مطلوبی برسید.

فرق نمی­ کند اگر رابطه گرمی دارید یا مدت­ هاست با رابطه ی سردی مواجه هستید، به هر حال این کتاب نه تنها به شما کمک می کند که هرگز با خیانت در رابطه زناشویی مواجه نشوید بلکه باعث می شود صد در صد رابطه زناشویی و عاشقانه خود را تقویت کنید.

این کتاب همچنین به شما  عشق بازی را می آموزد و توضیح می دهد چگونه جلوی هرگونه خطر جدایی و طلاق را بگیریم.

قطعا اولین چیزی که به ذهن تان می رسد این است که من قبلا همه کاری کرده ام اما نتیجه ای بدست نیارده ام. اما واقعیت این است که شما هیچگاه به صورت علمی و روانشناختی رفتار خود را تحلیل و بررسی نکرده اید و بر اساس تکنیک های روانشناسی زوج پیش نرفته اید.

کتاب مهارت های زندگی یا رابطه زناشویی پس از ازدواج به شما روش صحیح رفتار با خوانواده را می آموزد و حتی به شما یاد می دهد چگونه جلوی تاثیر منفی خانواده یا دخالت آن ها را بگیرید.

به عبارت دیگر اگر زن باشید با سیاست زنانه برای تغییر رفتار مردان آشنا می شوید و اگر مرد باشید با سیاست های تغییر رفتار زنان.

انگیزه نگارش کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج

نام من شاهین زند است و سال هاست پژوهش ها و تحقیقات فراوانی در زمینه روانشناسی عشق و روانشناسی زوج انجام داده ام.

انگیزه اصلی این کتاب را زوج ­هایی به من دادند که سخت تلاش می ­کردند رابطه عاطفی خود را با همه چالش ­ها و تفاوت ­هایش حفظ کنند و عاشقانه آن را ادامه دهند.

در نتیجه تصمیم گرفتم کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج را به رشته تحریر درآورم.

نگارش و تالیف این کتاب بیش از ۲ سال به طول انجامید.

طی این دو سال بر اساس تجربیاتم در ارتباط با مراجعه­ های نوین بینش مدل­ ها و تکنیک­ های زیادی آماده کرده ام.

از سوی دیگر مطالعه منابع مختلف روانشناسی به زبان اصلی به من کمک کرد به راهکارهای عملی­ تر و تکنیک­ های کاربردی بیشتری دست پیدا کنم.

پس مطمئن باشید بر خلاف بسیاری دیگر از کتاب­ های ازدواج، این کتاب به هیچ وجه یک کتاب تئوری نیست و به شما اصطلاح و نظریه در مورد درمان سرد مزاجی مردان و زنان آموزش نمی­ دهد.

اما تکنیک هایی را به شما می آموزد که نه تنها در تغییر رفتار و متقاعد کردن موثر است بلکه حتی در رابطه جنسی بین زن و مرد نیز تاثیر می گذارد.

منابع کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج

از جمله منابعی که در نگارش این کتاب از آن استفاده کرده ام شامل روانشناسی عشق، برنامه­ ریزی عصبی کلامی–ان ال پی، روانشناسی ازدواج، مهارت­های ارتباطی، عصب شناسی و فرهنگ شناسی ایرانی است.

در این کتاب همچنین با سیاست های زنانه که مردان را وسوسه می کند  و سیاست زنانه در حفظ رابطه عاشقانه آشنا می شوید.

در پایان این موضوع را نیز اشاره کنم که بهتر است هر دو روز یک فصل کتاب مطالعه شود و روز دیگر به حل کردن تمرین­ها مشغول شوید ( نگاه کنید به آموزش مطالعه محور)

بین مطالعه کتاب فاصله نیندازید و سعی نکنید همه آن را یک روز تمام کنید.

اجازه دهید تکنیک­ ها و مهارت­ ها به مرور در ذهن شما نهادینه شده و مهارت­های ارتباطی را در شما برنامه­ ریزی کنند.

آنچنان در مورد تاثیر این کتاب مطمئن هستم که به شما می­ گویم حتی اگر یه تنهایی این کتاب را مطالعه کنید و تمرین­ های آن را همیشه به یاد داشته باشید نه تنها یک رابطه سرد را می توانید به رابطه ای گرم تبدیل کنید بلکه دیگر هرگز رابطه سرد را در زندگی تجربه نمی ­کنید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *