علت و درمان بی میلی مرد به زن

چرا بعضی زن ها با بی میلی مرد مورد علاقه خود مواجه می شوند؟

چرا بعضی زن ها همیشه در روابطی قرار می گیرند که مردشان بی میل می شود؟

و چرا اگر این زن ها باز هم وارد رابطه دیگری شوند با همین بی میلی رو به رو خواهند شد؟

امروز می خواهم در مورد بی میلی مردان نسبت به زنان صحبت کنم و به پرسش های بالا پاسخ دهم. اما قبل از هر چیز باید بدانید دو سناریو متفاوت هنگام بی میل شدن مردان وجود دارد. سناریو اول وقتی است که مردان به مرور نسبت به زن خود بی میلی می شوند مثلا پس از چندین سال.

سناریو دوم مربوط به زمانی است که مردان از همان ابتدا یا خیلی زود نسبت به زن خود بی میلی می شوند. وقتی می گویی از همان ابتدا یعنی در مدت زمان کمتر از یک سال میل یا احساس خود را به زن یا رابطه زناشویی خود از دست می دهند.

در ادامه هر دو شرایط را بررسی خواهیم کرد و رویکرد مقابل با آن را توضیح خواهیم داد.

۱ _ مردانی که به مرور به زنان بی میل می شوند

این مورد معمولا پس از ازدواج و در روابط زناشویی ایجاد می شود. از نشانه های بی میلی مرد به زن عدم تمایل به رابطه جنسی و همچنین کاهش توجه و محبت است.

این نشانه ها معمولا خود را پس از مدتی نشان می دهند و اگر زن و مرد مهارت های حفظ عشق در رابطه را فرا نگرفته باشند به زودی با بی میلی شدید مواجه خواهند شد.

یکی از علت های بی میلی مردان در رابطه عاشقانه این است که ضمیر ناخودآگاه شما ویژگی هایی را دوست دارد که فقط با بی میل بودن طرف مقابل به وجود می آید.

همانطور که پیش از این اشاره شد بی میلی همراه با ویژگی های مثبتی همچون استقلال، قدرت، اعتماد به نفس و بی نیازی همراه است.

پس ممکن است نیاز ضمیر ناخودآگاه شما باعث شده باشد طرف مقابل به مرور منطبق با نیازهای ناخودآگاه شما شود. اگر دلیل بی میل شدن مردتان ضمیر ناخودآگاه خودتان باشد، نیاز دارید تغییری در الگوی عشق تان ایجاد کنید (نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای ضمیر ناخودآگاه).

۱-۱ _ مردان در مقابل چه زنانی بی میل می شوند

بعضی زنان به خصوص زنان خودشیفته که از نظر اجتماع بیرونی زیبا محسوب می شوند  و همچنین مورد توجه دیگران هستند بیشتر با بی میلی مردان در رابطه مواجه خواهد شد.

این زنان به دلیل اینکه مردان بسیاری در مقابل آن ها خود را باخته اند و وابسته شان شده اند بیشتر به مردانی جذب می شوند که قوی، محکم و بی نیاز باشند.

پس به یاد داشته باشید اگر مردی نسبت به شما بی میل شده است به این دلیل نیست که وی دچار بیماری بوده یا اختلال روانی دارد بلکه به این معنا است که شما ناخودآگاه خواسته اید وی بی میل شود. چه بسا اگر مرد مورد نظر شما علاقه و توجهی که به دنبالش هستید را بدست بیاورد اینبار شما بی میل شوید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردم در چنین موردی باید الگوی عشق خود یا همان لیستی که معیارهای فرد مورد علاقه تان را تعیین می کند سرزنش کنید ( نگاه کنید به الگوی عشق چیست)

۲-۱ _ درمان بی میلی مردان با تکنیک های حفظ عشق

گاهی اوقات هم ممکن است بی میل شدن مردتان ربطی به نیازضمیر ناخودآگاه شما نداشته باشد و به علت بی تجربگی و عدم مهارت شما در ایجاد و تقویت عشق باشد.

شاید در جذب و کشیدن مردان به سمت خود مهارت داشته باشید اما این بدین معنا نیست که در حفظ رابطه عاشقانه نیز مهارت دارید. بعضی افراد به غلط تصور می کنند وقتی مردی عاشق آن ها شده است پس تا ابد تحت هر شرایطی عاشق آن ها می ماند.

خیر اینطور نیست. میل ما به هر چیزی یا هر کسی تحت نوسانات احساس عشق قرار دارد. همانطور که هر احساس دیگری ممکن است تغییر کند، احساس عشق و امیال ما نیز تغییر می کند.

پس اگر با تکنیک های عاشق کردن و حفظ رابطه عاطفی آشنا نباشید قطعا با بی میلی مرد خود مواجه خواهید شد ( نگاه کنید به ۲۳ تکنیک برای عاشق نگه داشتن مردان).

۳-۱ _ درمان مردانی که به رابطه زناشویی بی میل شده اند

در این شرایط بسیاری افراد وقتی با میلی مرد خود مواجه می شوند تصور می کنند وی به درمان نیاز دارد و حتما باید دارو مصرف کند در صورتی ک رابطه جنسی و توانایی های مربوط به آن بیشتر از هر چیز دیگر یک موضوع ذهنی و روانی است و کاملا همگام با احساسات پیش می رود.

در ادامه به دو نکته مهم اشاره خواهم کرد که به افزایش میل مردان به رابطه زناشویی کمک خواهد کرد:

  • عشق را بیشتر کنید. اگر طرف مقابل به صورت ناخودآگاه احساس عشق کافی را نسبت به همسر خود پیدا نکند میلی هم به رابطه جنسی نخواهد داشت. یکی از ساده ترین روش های ممکن برای افزایش احساس عشق مرتبط کردن خود با احساس مثبت است. یعنی بین خود و رویداد های مثبت ارتباط ایجاد کنید.
  • برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. برای درمان بی میلی مردان در رابطه زناشویی این است که بدانید در رابطه زناشویی ویژگی های فطری مردان با زنان متفاوت است. مردان پس از روابط جنسی کمی احساس سرد شدن پیدا خواهند کرد که طبیعی است اما در مقابل زنان همچنان گرم و احساساتی باقی می مانند. اگر رابطه جنسی به صورت مکرر و مداوم صورت بگیرد مدت زمان سرد شدن و بی میل شدن مرد نیز افزایش پیدا می کند.

۲ _ مردانی که خیلی سریع به زنان بی میل می شوند

درست است که بعضی وقت ها مردان احساس و میل خود را به مرور زمان در یک رابطه از دست می دهند اما گاهی اوقات ممکن است وارد یک رابطه شوید که از همان آغاز یا طی کمتر از یک سال با بی میلی و سردی طرف مقابل مواجه شوید.

اولین علت برای چنین موردی این است که شما به دنبال ویژگی های شخصیتی به خصوصی هستید و این ویژگی های شخصیتی به طور غیر مستقیم با بی میل بودن ارتباط دارد. فرض کنید مردان مستقل و قوی را دوست دارید.

در چنین موردی چه می شود اگر عاشق مردی مستقل، قوی و بلند پرواز شوید؟ این مرد بسیار پر مشغله خواهد بود و به ندرت می تواند با شما وقت بگذراند.

در این شرایط تصور می کنید مرد مورد علاقه تان شما را دوست ندارد و بی میل است زیرا ویژگی های شخصیتی که شما به دنبال او هستید مردان را به گونه ای نشان می دهد که برای شما وقت ندارند. به عبارت دیگر ویژگی های شخصیتی مورد علاقه ی شما ممکن است در مردانی پیدا شود که بی میل به نظر برسند.

۱-۲ _ نقش ناخودآگاه زنان در بی میلی مردان

در مقاله ی چرا فرد اشتباهی را انتخاب کردم توضیح دادم ممکن است ضمیر ناخودآگاه فرد را فریب دهد و باعث شود عاشق افراد مشابهی شود تا چیزی را به او ثابت کند.

دختری که فردی را دوست داشته و توسط او رد شده است عاشق افرادی شبیه او خواهد شد زیرا ضمیر ناخودآگاهش سعی می کند تایید هر شخصی شبیه به او را به دست آورد.

اگر زنی توسط مرد بی میلی که دوستش داشته است رد شود برای اینکه با ارزش بودن خود را به خودش ثابت کند بازهم به مردان بی میل جذب خواهد شد.

۲-۲ _ عشق به مردان بی میل به رابطه جنسی

یکی از بزرگترین و خطرناک ترین انواع بی میلی ها به خصوص در روابط زناشویی پس از ازدواج، بی میلی به رابطه جنسی است.

همانطور که گفتم بی میلی مردان به رابطه زناشویی هم می تواند نیازی ناخودآگاه باشد که شما به دنبالش هستید (دقت کنید شما ممکن است خودآگاه چیزی را بخواهید ولی ناخودآگاه دقیقا به دنبال خلاف خواسته خودآگاه باشید).

بعضی زنان ناخودآگاه به مردانی که به دنبال ارضای نیاز های جنسی نباشند بیشتر جذب می شوند تا مردانی که بسیار احساساتی و گرم هستند چرا که این موضوع را نشانه ای از عشق حقیقی می دانند.

در هر صورت گاهی هم ممکن است با مردانی مواجه شویم که واقعا بی میل نیستند ولی به مرور نسبت به رابطه زناشویی بی میل شده اند و این بی میلی هیچ ارتباطی هم با نیازهای ضمیرناخودآگاه زن ندارد که بیش از این در مورد آن صحبت کردیم.

۳_تعاریف متفاوت از بی میل بودن

به یاد داشته باشید بیشتر مشکلات بین زوج ها به این دلیل است که انتظارات آن ها از رابطه ی عاطفی متفاوت می باشد. باید مشخص کنید دقیقا تعریف شما از بی میل بودن چیست و مطمئن شوید همسرتان این موضوع را می داند.

یکی از مشکلات بین زوج هایی که همدیگر را دوست دارند و من در اغلب موارد آن را می بینم این است که مرد کمتر با همسرش تماس می گیرد زیرا تماس گرفتن راهی نیست که با آن ابراز علاقه کند، درحالی که زن تصور می کند تماس گرفتن یکی از نشانه های علاقه است و اگر مردی تماس نگیرد میلی به او ندارد.

نوشته ی شاهین زند محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید بزرگترین صلاح شما دانش شما است. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

وقتی مرد فاصله میگیرد

چرا بعضی مردم احساساتی نیستند

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق

شکست عشقی در زنان چگونه است

روش های افزایش عشق در رابطه ی عاشقانه

چرا عشق در مردان از بین می رود

مدل های ارتباطی و دعای زبان بند

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه

چگونه رابطه خود را صمیمی تر کنیم