زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

آخرین باری که یک مصاحبه ی کاری، یک سخنرانی عمومی و یا یک قرار ملاقات عاشقانه داشتید را به یاد می آورید؟

آیا رفتار شما با اعتماد به نفس همراه بود؟

آیا از شاخص های اعتماد به نفس آگاه هستید و می دانید چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید؟

اعتماد به نفس شما را جذاب، برجسته و موفق نشان می دهد. اگر با اعتماد به نفس رفتار کنید و زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس را بدانید، تاثیر گذاریتان بر دیگران دو چندان خواهد شد.

زبان بدن می تواند نقش مهمی در نشان دادن استقامت شما در برابر موقعیتی که در آن قرار گرفته اید ایفا کند. با انجام حرکاتی تمرین شده و در عین حال ساده می توانید خود را مطمئن و با اعتماد به نفس فراوان نشان دهید و این اعتماد به نفس شما را در چشم دیگران جذاب و تاثیر گذار جلوه می دهد.

چگونه با اعتماد به نفس به نظر برسیم

زبان بدن در حالات و وضعیت هایی که در ادامه توضیح خواهم داد بازتابی از اعتماد به نفس و اطمینان شما به دیگران خواهد بود:

ارتباط چشمی با اطرافیان: ارتباط چشمی قوی با اطرافیان بزرگترین عنصر زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس است. اگر نمی توانید به طور مداوم به چشمان فردی خیره شوید از یک ترفند جالب استفاده کنید؛ 2 ثانبه به چشم ها، 2 ثانیه به بینی، 2 ثانیه به دهان و سرانجام 2 ثانیه به کل صورت نگاه کرده و همین روند را تکرار کنید. برقراری ارتباط چشمی از نشانه های اعتماد به نفس بالا خواهد بود.

بالا نگه داشتن سر: یکی از ویژگی های دیگر زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس در افراد، بالا نگه داشتن سر و چانه است. افراد با اعتماد به نفس هیچ گاه به زمین نگاه نمی کنند. همواره سعی کنید سرتان را بالا نگه داشته و خواهید دید که اینگونه جسور و محکم به نظر می رسید.

پشت سر قرار دادن دست ها: پشت سر قرار دادن دست ها حاکی از این است که شما در موضوع مورد بحث بسیار عالی هستید و هیچ نقصی در این موضوع در خودتان نمی بینید.

لمس کردن نوک انگشتان: لمس کردن نوک انگشتان نشان دهنده ی تسلط کامل شما بر موضوع بوده و این پیام را به اطرافیان می رساند که شما از اطلاعات خوب و کافی در مورد موضوع مورد بحث برخوردار هستید.

صاف ایستادن: صاف ایستادن شما را قوی نشان می دهد و از نشانه های اعتماد به نفس بالا می باشد. همچنین صاف ایستادن باعث می شود ترس و تنش از شما خارج شده و در رفتارتان استرس و اضطراب دیده نشود.(همچنین نگاه کنید به ارزیابی شرایط منفی با زبان بدن)

قرار دادن دست ها رو به روی شکم: یکی از حالات مشهور زبان در بدن در وضعیت اعتماد به نفس قفل کردن دست ها در مقابل شکم است. اگر به وضعیت نشستن افراد مشهور، روسای جمهور و .. توجه کنید خواهید دید که هیچ کدام از آن ها دست به سینه در مقابل دوربین ظاهر نمی شوند و معمولا دست هایشان را روی شکم خود قفل می کنند.

گام های بلند به هنگام قدم زدن و حفظ آرامش در مواقعی که اشتباهی رخ دهد نیز از حالات مختلف زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس می باشد.

به کار گیری زبان بدن به شیوه ی درست از عوامل موثر بر اعتماد به نفس بوده و می تواند دیدگاه دیگران را درمورد شما تغییر داده و جذاب تر و موفق تر به نظر برسید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است تا به راحتی متوجه شوید و این اطلاعات را به کار بگیرید. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در مورد راه رفتن چطور؟ چگونه با اعتماد به نفس راه بروم

آشنایی با همه ی حرکات در زبان بدن

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

چگونه با اعتماد به نفس شویم

چگونه جذاب تر شویم

آشنایی با زبان بدن در فروش

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

آیا واقعا عشق بی قید و شرط وجود دارد