چگونه با اعتماد به نفس قدم برداریم

چگونه با اعتماد به نفس قدم برداریم

بسیاری افراد به دنبال این هستند که بتوانند با افزایش اعتماد به نفس خود در مقابل دیگران جذابیتشان را دو چندان کنند.
به همین دلیل نیاز است با زبان بدن افراد با اعتماد به نفس و عوامل موثر بر افزایش آن آشنا باشند تا بدانند چگونه رفتار کنند. یکی از مسائل مهم در این زمینه راه رفتن با اعتماد به نفس است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

با اعتماد به نفس قدم بردارید

از ۱۳ سال پیش زمانی که مطالعات خود را در زمینه ی رشد فردی آغاز کردم نظرات بسیاری در مورد با اعتماد به نفس راه رفتن شنیده ام. با اعتماد به نفس راه رفتن موضوعی است که همیشه بر آن تاکید می شود اما هیچ وقت توضیح دقیق در مورد اینکه دقیقا با اعتماد به نفس راه رفتن چگونه است نشنیده ام.

این نظرات همیشه مبهم و ناقص بودند. از آنجایی که از قبل می دانستم شما نیز به این مبحث علاقه مند هستید تصمیم گرفتم این مطلب را آماده کنم و به شما بگویم دقیقا چگونه می توان با اعتماد به نفس راه رفت.

همانطور که خودتان نیز احتمالا حدس زده اید با اعتماد به نفس قدم برداشتن فقط باعث افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران نمی شود بلکه خودتان نیز واقعا احساس با اعتماد به نفس بودن را پیدا خواهید کرد؛ احساسی که در دیگر شرایط زندگی نیز بر رفتار شما تاثیر خواهد داشت.

چگونه با اعتماد به نفس راه برویم

می دانم قبلا بارها شنیده اید که باید پشت خود را صاف نگاه دارید و شانه هایتان را عقب دهید اما دقیقا چگونه باید این کار را کرد؟

همه چیز مربوط به نوک انگشتان پاهای تان است! همین الان بلند شوید و هر دو ساق پای خود را در یک خط قرار دهید. مطمئن شوید که همه ی وزن بدن تان بطور مساوی بین هر دو پای تان تقسیم می شود. بین پاهایتان فاصله قرار دهید تا بتوانید یک بالانس خوب ایجاد کنید.

اکنون نوک انگشتان تان را به مقدار کمی بالا دهید طوری که زمین را لمس نکنند و سپس توجه کنید کمرتان به چه شکلی قرار گرفته است. وقتی نوک انگشتان پای خود را بالا دهید، مجبور خواهید شد صاف بایستید و شانه های تان خود به خود در موقعیت صحیحی قرار خواهند گرفت ( نگاه کنید به بخش زبان بدن).

اکنون برای چند لحظه از شما می خواهم چشمان خود را ببندید و تصور کنید شخص مهمی هستید. فرمانده ی یک ارتش بزرگ، یک شخصیت مشهور یا حتی یک ابر قهرمان.

دلیل اینکه از شما می خواهم چنین کاری کنید این است که با اینکار ذهنتان برنامه ریزی خواهد شد و در نتیجه پیامی به بدن شما ارسال خواهد کرد که در وضعیت اعتماد به نفس قرار بگیرد.(همچنین نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

در دوره های نفوذ بر ذهن و هیپنوتیزم پنهان توضیح داده ام که تصویر سازی یکی از روش های هیپنوتیزم است. اگر به صورت صحیح انجام شود می توانید ذهن خود را برنامه ریزی کنید تا به شما کمک کند هر کاری می خواهید انجام دهید.

نکته های بیشتر در مورد با اعتماد به نفس راه رفتن

پس از اینکه نوک انگشتان پای خود را بلند کردید و همانطور که در بالا شرح داده شد در مورد خود تصویر سازی کردید، در حالی که نوک انگشتان تان همچنان بالا است شروع به قدم برداشتن کنید. در آغاز ممکن است سخت باشد اما خیلی زود با کمی تمرین به آن عادت خواهید کرد.

مطمئن شوید قدم های بلند بر می دارید و هر زمان که یک قدم جدید برداشتید، وزن بدن خود را بر روی یک پا بیندازید.

سعی کنید وقتی راه می روید چانه ی خود را نیز کمی به سمت بالا قرار دهید. وقتی چنین کاری کنید ذهن تان تصور می کند شخصی بسیار با اعتماد به نفس هستید و در نتیجه بدن تان را وادار می کند تا علائم کمبود اعتماد به نفس را نشان ندهد (نگاه کنید به زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس).

پس اگر از خود می پرسید چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم، پس ابتدا ریشه عدم اعتماد به نفس خود را بیابید و سپس با استفاده از روش های مختلف که یکی از  آن ها همین راه رفتن به صورت صاف می باشد، اعتماد به نفس تان را بالا ببرید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش بزرگرین منبع فارسی زبان در ارتباط با روانشناسی عشق است. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته ی روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی در اختیار شما قرار می گیرد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

افزایش اعتماد به نفس

بازگشت به صفحه ی اول: توضیح کامل همه ی حرکات در زبان بدن

چگونه با اعتماد به نفس دست بدهیم

تحلیل شخصیت از طریق نحوه ی راه رفتن

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

زبان بدن در وضعیت اشتیاق

روانشناسی زبان بدن عاشق

علائم کمبود اعتماد به نفس

معرفی کتاب

1555 - Copy