چگونه از زبان بدن برای قانع کردن دیگران استفاده کنیم

چگونه زبان بدن در قانع کردن دیگران به ما کمک می کند

قانع کردن دیگران درباره مسائل مختلف هنری است که هر شخصی به آن نیاز دارد و در موقعیت های مختلفی همچون کسب و کار، روابط عاطفی، تبادل نظر و … کاربرد بسیار دارد.
در این مقاله می خواهیم بیاموزیم چگونه زبان بدن را بخوانیم و با استفاده از آن چگونه دیگران را قانع کنیم.

زبان بدن و تفکر

وقتی در حال ارزیابی مسئله ای یا تفکر در مورد چیزی هستید احتمالا خودتان را در حالتی پیدا می کنید که دستتان زیر چانه قرار دارد و به سمت پایین نگاه می کنید.

نکته ی خوب چنین ژستی این است که تنها زمانی اتفاق می افتد که فرد فکر می کند و به همین دلیل است که شما می توانید با دقت و صحت در مورد احساسات خود قضاوت کنید.

اگر فردی را دیدید که دستش زیر چانه اش قرار دارد و به پایین نگاه می کند بر اساس تحلیل زبان بدن، می توانید مطمئن باشید در حال ارزیابی یک موضوع یا تفکر در مورد چیزی است.

اگر بخواهید بدانید چگونه دیگران را قانع کنید چیزی را باور کنند یا بخواهید ایده های خود را به دیگران نشان دهید، وقتی ژستی که در بالا توضیح داده شد را در آن ها مشاهده کردید می توانید مطمئن شوید در حال ارزیابی حرف های شما و فکر کردن در مورد آن ها هستند.

در یک مذاکره می توانید این ژست را یک نشانه مثبت در نظر بگیرید، زیرا اگر حرف های شما برای فرد، منطقی به نظر برسد آن ها را می پذیرد. در نتیجه با توجه به اینکه بدانیم چگونه زبان بدن را خوانیم و با کمک گرفتن از زبان بدن فرد مقابل متوجه می شویم صحبت را به چه نحو ادامه دهیم.

 

نشانه های واضح زبان بدن

برخی نشانه های زبان بدن فقط یک معنی دارند و این باعث می شود که شما به سادگی آن ها را تشخیص دهید. حالت تفکر، درست همانطور که اشاره کردیم، تنها با یک حرکت نشان داده می شود.

بعضی از حالت های عاطفی پیچیده تر هستند و در نتیجه برای اینکه از قضاوت خود در مورد آن ها اطمینان حاصل کنید به بیش از یک نشانه احتیاج دارید. برای مثال برای اینکه بدانید شخصی شما را دوست دارد یا نه، باید بیشتر از یک نشانه برای دوست داشتن پیدا کنید.(در هر شرایطی بیشتر از ۳ نشانه)

وقتی زبان بدن را تمرین می کنید، متوجه می شوید که دو حالت احساسی متفاوت داریم، یک نوع حالت احساسی که تنها با یک ژست در زبان بدن شناخته شده و تشخیص داده می شود و حالت احساسی دیگر که برای شناخت آن به بیش از یک ژست نیاز است. در نتیجه می توانید زبان بدن دیگران را با دقت و صحت بیشتری بخوانید.

تغییرات کوچک زبان بدن می تواند دیدگاه دیگران را در مورد شما تغییر دهند. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح دادم که چگونه می توانید از زبان بدن برای جذاب تر نشان دادن خود استفاده کنید و افراد بیشتری را به سمت خود بکشانید. به عنوان مثال اگر با زبان بدن نشان دهید اعتماد به نفس دارید، جذاب تر به نظر می رسید و شانس شما برای عاشق کردن دیگران بیشتر می شود. شما از زبان بدن می توانید حتی در نوع راه رفتن، دست دادن، صحبت کردن به نحوی که کسل کننده نباشد و خیلی موارد دیگر استفاده کنید.

پس همانطور که متوجه شدید آشنایی با زبان بدن در سطوح مختلف از دو جهت به شما کمک می کند. یکی اینکه بدانید چگونه رفتار کنید تا بتوانید افراد را به خود جذب کنید و یکی اینکه بتوانید از زبان بدن فرد مقابل متوجه احساس درونی وی شده و آن را در جهت مورد نیاز قانع کنید.

از این روش ها هم در روابط عاطفی هم روابط اجتماعی و کاری به شدت می توان استفاده کرد تا فرد موفق تری باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را بخندانیم

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

زبان بدن در وضعیت اشتیاق

چگونه دلبری کنیم؟

آشنایی با زبان بدن در فروش

چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

۲۰ سیاست زنانه در دوران عقد

چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم

۸ روش منحصر به فرد در متقاعد کردن دیگران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *