آیا عشق حقیقت را پنهان می کند؟

آیا عشق حقیقت را پنهان می کند

 چرا عیب های عشقمان را نمی بینیم

آیا عشق چشم شما را کور می کند؟

آیا احساسات شما به یک نفر جلوی قضاوت درست نسبت به او را می گیرند؟

در یک مطالعه پیرامون تصاویر ذهنی محققان فعالیت های مغز افراد را هنگام عاشق شدن با نشان دادن تصاویر معشوقشان به آن ها اندازه گیری کرده اند.

مشخص شده است که در حالی که  هنگام عاشق شدن بعضی از مناطق مغز فعال می شوند  بعضی دیگر غیرفعال می شوند. وقتی عکس کسی که عاشقش هستید را ببینید مدارهای مغزی مرتبط با قضاوت دیگران در مغزتان غیر فعال می شوند.

این بدان معنی است که وقتی به شخصی علاقه مند می شوید مغز شما توانایی درست قضاوت کردن در مورد او را  از دست می دهد و نتیجه این است که نمی توانید عیب های او را ببینید. اما سوال اینجاست که چرا مغز اینگونه عمل می کند؟

شما با میل خودتان عیب ها را نمی بینید!

همانطور که پیشتر توضیح دادم مردم حقایق را پیچیده می کنند و ادعا می کنند که نیازی به حفاظت از باورهایشان ندارند.

بعضی اوقات باورهای را نادرستی را تنها برای حفظ ثبات روانی در خود پرورش می دهیم و برای حفظ این باورها به خودمان دروغ می گوییم. یک مثال خوب در این باره می تواند باور به شانس باشد که می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی برای اعتماد به نفس افراد شود. مثلا شخصی برای محافظت از اعتماد به نفس خود بدشانسی دلیل شکست در موضوعی بداند.(نگاه کنید به تاثیر ناهماهنگی شناختی در تغییر نگرش)

کسی که از چنین راه حل هایی استفاده کند به شدت به حفظ این باورها نیاز پیدا می کند در نتیجه بسیاری از حقایق را از زندگی اش حذف کرده و حتی وجود آن ها را انکار می کند.

اکنون اجازه دهید ربط این موضوع را با عشق توضیح دهم.

از آنجایی که همه ی  ما به عشق ورزیدن نیاز داریم تلاش می کنیم همه ی حقایق منفی را که عشق ما را برای برآورده کردن نیازها تهدید می کنند نادیده گرفته و رد کنیم.

چگونه احساسات حقایق را از شما دور می کنند

درک و احساس شما نسبت به همه چیز ثایت نیست و برای حمایت از باورهایتان قابل تغییر است.

هنگامی که باورها و یا احساسات شما تغییر کند دید شما نسبت به مسائل نیز تغییر خواهد کرد.

از آنجایی که مردم نسبت به از دست دادن عشقشان نفرت داشته و می خواهند فرد مورد علاقه شان را به هر قیمتی در کنار خود نگه دارند، حاظرند عقاید و باورهای خود را برای ندیدن معایب معشوق خود تغییر دهند.

سخن آخر : عشق کاملا چشم شما را کور می کند!

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فکر می کنید او به شما علاقه دارد؟

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

عشق قلبی است یا عقلی

عشق واقعی چیست

ترس از عاشقی