عواملی که باعث بازگشت عشق می شود

روابط چرخشی

تا کنون با خودتان فکر کرده اید چرا برخی زوج ها برای مدتی  از هم جدا شده و دوباره وارد رابطه می شوند؟

کاملا مطمئنم هر کدام از شما بین دوستان و آشناهایتان زوجی را می شناسید که هر از چندگاهی حتی برای مدت طولانی از هم جدا می شوند و دوباره به یکدیگر باز می گردند.

وقتی افراد وارد رابطه می شوند اختلافات بسیاری بین شان پدید می آید که دلیل آن تفاوت های گوناگون آنها با یکدیگر است. با تلاش برای حل این اختلافات، رابطه کم کم به ثبات می رسد و افراد می توانند قابلیت های خود را برای حفظ آرامش در زندگی بهبود ببخشند.

البته برای برخی از افراد این مرحله ممکن است طولانی شود و درنهایت به زندگی یکنواخت یا جدایی منجر شود. دلایل بسیاری وجود دارد که می توانند سبب جدایی و بازگشت افراد به یکدیگر بشوند. در این مقاله به رایج ترین آن ها اشاره می کنم:

دلایل جدایی و بازگشت های متعدد:

  1. هر دو طرف از بهترین گزینه ها برای ایجاد رابطه جدید برخوردار هستند: در مقاله ی قبلی به نام “الگوی عشق چیست” به این نکته اشاره شد که در بیشتر مواقع عاشق فردی می شویم که بیشتر معیارهای موجود در الگوی عشقمان را دارا باشد. افرادی که دوباره با هم وارد رابطه می شوند معمولا کسانی هستند که در بسیاری از موارد الگوی عشقی شان با هم مطابقت دارند.
  2. ویژگی غیر قابل تحمل: جدایی دو نفر می تواند به دلیل وجود یک یا چند ویژگی منفی در یکی از آن ها باشد. هر کدام از طرفین رابطه که خواستار جدایی باشد ممکن است در مدت کوتاهی به این موضوع پی ببرد که با وجود ویژگی های غیر قابل تحمل باز هم طرف مقابل بیشتر موارد الگوی عشقش را دارد و در نتیجه تصمیم می گیرند مجددا وارد رابطه شود.
  3. عدم وجود گزینه ی بهتر: در برخی موارد افراد به این خاطر به یکدیگر باز می گردند که گزینه ی بهتری برای ایجاد رابطه پیدا نمی کنند. پس از جدایی، فرد تلاش می کند رابطه ی بهتری را شروع کند ولی با شکست مواجه شده و تصمیم به بازگشت می گیرد.
  4. خودشیفتگی: در صورتی که یکی از افراد خودشیفته باشد احتمال جدایی بسیار زیاد است. افراد خودشیفته معمولا ارزش دیگران را زیر سوال می برند و در صورت بروز اختلاف به کلی قطع ارتباط می کنند.
  5. مهارت پایین در حل اختلافات: اگر زوجی در حل اختلافات و مشکلاتی که در رابطه شان ایجاد می شود مهارت نداشته و همچنین با یکدیگر تفاوت های شخصی زیادی داشته باشند، اختلافاتشان منجر به جدایی خواهد شد. البته پس از جدایی ممکن است هر دو دلتنگ شده و مجددا به یکدیگر باز گردند.
  6. عدم توانایی در بهبودی پس از جدایی: بسیاری از افراد به خاطر عدم موفقیت در بهبودی پس از جدایی مجددا وارد رابطه با یکدیگر می شوند. در چنین مواردی اشتیاق به بازگشت نشات گرفته از عدم توانایی آن ها برای تحمل درد ناشی از جدایی است.
  7. امید به تغییر: بسیاری از افراد به این امید که طرف مقابلشان در آینده تغییر می کند ویژگی های آزار دهنده او را تحمل می کنند. اگر پس از مدتی این امید از بین برود فرد ممکن است تصمیم به جدایی بگیرد. (مراجعه کنید به : چگونه کسی را که دوست داریم تغییر دهیم؟)

چگونه بفهمیم زوج خوبی هستیم یا خیر؟

برای رهایی کامل از این مسئله باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. دقیقا بفهمید چه می خواهید: در دوره های آنلاین بازگشت به رابطه به این موضوع اشاره کردم که اگر دقیقا به نیازهای برآورده نشده ی خود پی ببرید، می توانید تشخیص دهید آیا فردی واقعا مناسب شما هست یا خیر.
  2. مطمئن شوید که طرف مقابل تان نیز از نیازهایش آگاه است: گاهی اوقات ممکن است مشکل از جانب طرف مقابل باشد. باید شجاعت به خرج داده و به کسی که دوستش دارید کمک کنید متوجه ی نیازهای خود شده و بداند دقیقا چه چیزی می خواهد در این صورت میتوانید تصمیم بگیرید که رابطه را ادامه داده یا به پایان برسانید.
  3. با این موضوع پی ببرید که آیا می توانید اینگونه زندگی کنید یا خیر؟: اگر شخص مورد علاقه تان ویژگی غیر قابل تحملی دارد باید توانایی خودتان را در کنار آمدن با آن بسنجید. در واقع میزان توانایی شما در این مسئله مشخص می کند که رابطه تان کجا پایان یابد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وب سایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات معمولی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در قالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا می توان عشق از دست رفته را بازگرداند

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

۵ مرحله برای برگرداندن عشق از دست رفته

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

معرفی کتاب

1555 - Copy