http://novinbinesh.com/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%86%db%8c%d9%85%d9%87-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%d9%85/

چطور نیمه گمشده ام را پیدا کنم

نیمه ی گمشده من کیه؟

یکی از رایج  ترین باور های نادرست و محدود کننده در بین مردم باور به یک نیمه ی گمشده ی منحصر به فرد است؛ یعنی تصور می کنند تنها یک فرد در دنیا وجود دارد که می تواند نیمه ی گمشده و شریک زندگی آن ها باشد. چنین باورهایی  و در کنار آن باور به منحصر به فرد بودن یکی از اصلی ترین دلایل ناتوانی افراد در کنار آمدن با جدایی و شکست عشقی می باشد.

در واقع وقتی فردی که او را نیمه گمشده شان می دانستند بنابر هر دلیلی رابطه را پایان می دهد با خود فکر می کنند که چگونه می شود بدون او و با شخص دیگری خوشحال بود؟

در حقیقت افراد زیادی در دنیا وجود دارند که می توانند معشوق شما و شریک زندگیتان باشند. پس نیمه ی گمشده ی منحصر به فردی وجود ندارد و برای پیدا کردن آن باید ابتدا به شناخت و درک درستی از خود برسید.

هر زمان که با فردی مناسب آشنا شده و عاشق او شوید، این فرد تبدیل به نیمه گمشده ی شما می شود و زندگی شادی را با یکدیگر تجربه خواهید کرد. در این مقاله به شما توضیح می دهم چگونه می توانید نیمه گمشده ی خود را پیدا کنید. همچنین این توضیحات به شما کمک می کنند از افسوس و پشیمانی حاصل از انتخاب نادرست جلوگیری کنید.(نگاه کنید به چرا عاشق می شویم ( بر اساس روانشناسی عشق))

دلایل انتخاب نادرست

اعتیاد عاطفی نوعی اعتیاد به عشق و رابطه ی عاطفی می باشد که فرد مبتلا به آن را به رابطه وابسته می کند حتی اگر این رابطه مخرب و ناسالم باشد.

هر رابطه ای با گرایش ها، تمایلات و علاقه آغاز می شود اما دیر یا زود اعتیاد عاطفی جای خودش را در رابطه باز کرده و به شدت فرد را به عشق طرف مقابلش وابسته می سازد. اعتیاد عاطفی یکی از دلایل مهم دیگر ناتوانی افراد در کنار آمدن با جدایی و شکست عشقی می باشد.(نگاه کنید به با شکست عشقی چه باید کرد؟)

در واقع وجود اعتیاد عاطفی رابطه را به سمت جدایی متمایل می کند و در عین حال مانع بهبودی فرد پس  از جدایی می شود. اعتیاد به عشق باعث ایجاد وابستگی به طرف مقابل می شود حتی اگر فرد اطمینان  داشته باشد که این رابطه باعث شکست و زخم های احساسی در او خواهد شد. در نتیجه انتخاب درست از ابتدا یکی از مسائل مهم و حیاتی قبل از ایجاد رابطه می باشد.

چگونه نیمه ی گمشده خود را پیدا کنیم

نیمه ی گمشده ی شما کسی است که ویژگی ها و نشانه های زیر را داشته باشد:

  • تکمیل کننده ی شما باشد: مثلا اگر شما فردی هستید که خیلی زود آرامش خود را از دست می دهید نیمه ی گمشده تان باید فردی آرام و متین باشد. درواقع شما باید مانند یک گروه یا تیم عمل کنید و اگر یک ویژگی خاص در هر دو شما به طور همزمان وجود نداشته باشد هر زمان که برای حل مسئله ای به آن ویژگی نیاز پیدا کنید با مشکل رو به رو خواهید شد.
  • دلبستگی ها و تمایلات مشترک: یکی از بدترین چیزهایی که باعث نارضایتی از زندگی مشترک و جدایی خواهد شد از بین رفتن صمیمیت بین طرفین رابطه می باشد. اگر هر دو شما علاقه ها و دلبستگی های مشترکی داشته باشید زمان بیشتری را با یکدیگر سپری کرده و صمیمیت همواره بین شما حفظ خواهد شد.(نگاه کنید به ارتباط صمیمی با همسر)
  • سیستم عقیده ای مشابه: اعتیاد عاطفی ممکن است مانع در نظر گرفتن این مورد شود اما اعتقادات و باورهای مخالف و متفاوت باعث می شود بعدها در ادامه ی زندگی با همسر خود ناتوان باشید.
  • صفات بد قابل تحمل: هیچ کس کامل نیست. یافتن کسی که از هر نظر بی عیب و نقص باشد تنها در داستان ها و افسانه ها اتفاق می افتد! نکته مهم این است: باید کسی را پیدا کنید که اشتباهات و خصوصیات اخلاقی بد او برای شما تحمل پذیر باشد زیرا در غیر این صورت خیلی زود نارضایتی زندگی مشترکتان را تهدید خواهد کرد.
  • سطح فکری و منطقی یکسان: زندگی در کنار کسی که سطح فکری و منطقی یکسانی با شما داشته باشد صمیمیت را افزایش داده و ارتباط نزدیک تر و قوی تری بین شما به وجود می آورد. مسلما هیچ کس نمی خواهد ساعت ها در مورد زندگی خود با فردی صحبت کرده و هیچ پاسخی از او دریافت نکند.
  • باید او را دوست داشته باشید: این مورد در نگاه اول بسیار منطقی به نظر می رسد اما بهتر است بدانید که بسیاری از روابط تنها به دلیل احساس تنهایی و تسکین غم و اندوه آغاز می شود. افراد زیادی وجود دارند که فقط به دنبال ایجاد رابطه و ازدواج هستند و عشق و علاقه ای نسبت به طرف مقابلشان در وجودشان یافت نمی شود. نتیجه ی چنین روابطی زندگی مشترک ناموفق و جدایی خواهد بود.
  • اطمینان 100% پیدا کنید: اگر در زمان رابطه با طرف مقابلتان به فرد دیگری علاقه مند شوید و یا نسبت به عشق و علاقه تان به او اطمینان نداشته باشید، چنین فردی نمی تواند نیمه ی گمشده ی شما محسوب شود.

سخن آخر: نیمه ی گمشده ی من کجاست

افراد زیادی در دنیا می توانند نیمه ی گمشده ی شما باشند. اگر رابطه تان به هر دلیلی تمام شده و تصور می کنید نیمه ی گمشده ی خود را از دست داده اید کاملا در اشتباه هستید؛ کافی است کمی اطرافتان را بررسی کرده و برای پیدا کردن فرد دیگری مطابق با خواسته هایتان تلاش کنید؛ این فرد می تواند خیلی زود تبدیل به جفت الهی شما شود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نکته ای قابل توجه برای انتخاب کردن همسر آینده

آیا نیمه ی گم شده واقعا وجود دارد؟

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم

جذب مرد مناسب برای ازدواج

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه