چگونه به همسرم اعتماد کنم

شک به همسر – شک به همسر را نادیده نگیرید

شک به همسر یعنی شک به واقعیت هایی که عشق را در رابطه حفظ می کند. شک این قابلیت را دارد که فقط به دلیل اینکه شک شما بوده است تبدیل به واقعیت شود.

ضمیر ناخودآگاه انسان به هر چیزی فکر کند شما را به سمت همان چیز جذب می کند. به همین دلیل است که شک به همسر حتی اگر صحیح و درست نباشد به مرور زمان ممکن است باعث شود که شک های شما به واقعیت تبدیل شود.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در یک ازدواج موفق اعتماد به طرف مقابل است.

شما زمانی می توانید به طرف مقابلتان اعتماد کنید که مطمئن باشید او شما را دوست داشته و احساس شک به همسر خود نداشت باشید. اما در صورتی که به همسر خود شک دارید لازم است این شک را برطرف کنید.

همانطور که پیشتر توضیح دادم شک ها می توانند واقعیت ها را بسازند. پس شک به همسر را نادیده نگیرید ( نگاه کنید به چرا زن ها به عشق مردان شک دارند).

چگونه شک به همسر را از بین ببریم

  1. اهمیت اعتماد را درک کنید: برای داشتن یک رابطه ی شاد اعتماد نقش اساسی را بازی می کند زیرا اگر در رابطه و زندگی مشترک اعتماد وجود نداشته باشد رابطه تان پر از استرس، شک به همسر و تردید خواهد شد.
  1. درباره ی نگرانی های خود  صحبت کنید: ایجاد ارتباط مناسب با همسرتان کلید از بین بردن شک به همسر است. احساسات خود را سرکوب نکنید و آن ها را با همسرتان در میان بگذارید. اگر چیزی وجود دارد که بباعث شک شده است آن را با همسرتان در میان بگذارید. همسرتان نمی تواند ذهن شما را بخواند پس لازم است در مورد نگرانی هایتان با او صحبت کنید.
  1. به همسرتان گوش دهید: برای از بین بردن شک و تردید ها به همه ی حرف ها و توضیحات همسرتان خوب گوش کنید و تلاش کنید تا جایی که ممکن است او را درک کنید. البته منظور این نیست که همه ی حرف های او را قبول کنید اما او مستحق احترام و توجه شماست. گوش دادن  می تواند در از بین بردن شک به همسر به شما کمک کند.
  1. به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید: ازدواج به این معنا نیست که شما از حریم و فضای شخصی خود فاصله بگیرید. همسرتان نیز برای خود یک فضای شخصی و حریم خصوصی دارد. به فضای شخصی و حریم خصوصی او احترام بگذارید و دائما او را کنترل نکنید. رفتار کنترل کننده نیز باعث رفتار پنهان کننده طرف مقابل می شود و شک به همسر را افزایش می دهد. کنترل دائمی شما باعث می شود او در کنار شما احساس نا امنی کرده و احتمال خیانت افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که در آغاز این مقاله گفتم نباید شک به همسر را نادیده بگیرید.
  1. انتظارات خود را صریح بیان کنید: انتظارات خود را به طور واضح و صریح بیان کنید. البته این انتظارات باید انتظاراتی درست و واقع بینانه باشند. با توجه به نحوه ی برآورده شدن انتظارات توسط همسرتان می توانید متوجه شوید تا چه حد می توان به او و رابطه و زندگی مشترکتان اعتماد کرد و شک به همسر را از بین برد.
  1. به او فرصت بازسازی این اعتماد را بدهید: اگر مشکلی در رابطه تان پیش آمده و باعث خدشه دار شدن و یا شک به همسرتان شده است خیلی سریع در مورد آن قضاوت نکرده و به وی فرصت توضیح و بازسازی این اعتماد را بدهید.
  1. از یک مشاور کمک بگیرید: در نهایت اگر با انجام همه ی موارد بازهم موفق به از بردن شک به همسر نشدید بهتر است از یک دکتر روانشناس کمک بگیرید. مشاور می تواند ریشه های این بی اعتمادی را به خوبی کشف کرده و در نتیجه شک به همسر را صورت پایه ای و اصولی و برای همیشه حل کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

کنجکاوی نسبت به گذشته و شک به همسر

اعتماد کردن به همسر

اعتماد به همسر بعد از خیانت

جلب اعتماد مردان

چگونه عشق شوهرم باشم