کنجکاوی نسبت به گذشته و شک به همسر

آیا شما چزء افرادی هستید که می گویید گذشته همسرم اذیتم میکنه

آیا شک به گذشته همسر شما را نگران می کند.

آیا نمی دانید نحوه برخورد با گذشته همسر چیست؟

برای مردها عادی است در مورد گذشته ی همسران خود کنجکاو باشند.

االبته هر فردی ممکن است کنجکاو باشد بداند همسرش در گذشته به چه کسی علاقه داشته است.

شک به گذشته همسر

این شک و کنجکاوی تا حدی طبیعی بوده و من نمی خواهم در این مقاله در مورد آن صحبت کنم اما مردهایی هستند که وقتی بحث سرک کشیدن در گذشته ی همسرانشان می شود خیلی زیاده روی می کنند.

این مردها فقط به دنبال اطلاعات نیستند، آن ها اتفاقاتی را پیش بینی می کنند که هرگز رخ نمی دهد و در نتیجه ی آن رفتارشان عوض می شود.

این مردها زیاده روی می کنند.

آن ها همیشه در مورد گذشته ی همسر خود بیش از حد سوال می پرسند تا زمانی که به کارهای همسرشان شک می کنند و تصمیم به جدایی می گیرند.

در این مقاله توضیح می دهم طرز تفکر چنین مردانی چگونه است.

کنجکاوی بیش از حد نسبت به گذشته همسر

کنجکاوی بیش از حد به گذشته باعث شک به آیند می شود. در ادامه به عواملی اشاره می کند که دلیل شک به گذشته همسر یا کنجکاوی بیش از حد به گذشته همسر است.

  1. کنجکاوی به گذشته و شک به همسر به دلیل ناامنی است : وقتی فردی احساس ناامنی داشته باشد سعی می کند برای آرام کردن خود اطلاعات بیشتری به دست آورد. بعضی مردها در مورد توانایی خود برای نگه داشتن همسرشان احساس ناامنی می کنند و به همین دلیل می خواهند همه ی تهدید های ممکن را بدانند. (نگاه کنید به احساس ناامنی در رابطه)
  2. کنجکاوی بیش از حد نشانه بی اعتمادی: افرادی که مشکل اعتماد دارند و هم چنین کارهای بدی انجام داده اند که باعث شده به هدف و نیست هرچیزی شک داشته باشند مشتاق هستند در مورد گذشته ی همسرشان بدانند. آن ها برای اینکه حقیقت را بدانند در مورد گذشته ی همسر خود سوال نمی پرسند، آن ها برای این سوال می پرسند که همیشه او را تحت کنترل خود داشته باشند. (نگاه کنید به اعتماد کردن به همسر)
  3. احساس تهدید از جانب مردان دیگر : بعضی مردها، مردهای دیگر را برای خود تهدید می بینند و می خواهند بدانند آیا همسرشان با آن ها رابطه ای داشته است یا نه. آن ها برای اینکه شک و حقیقت نظریه های خود را ثابت کنند در مورذ گذشته ی همسرانشان کنجکاوی می کنند.
  4. شک به گذشته همسر و وسواس کنترل: کسانی که وسواس کنترل دارند از اینکه چیزی از نظرشان دور باشد متنفر هستند. آن ها می خواهند هرچیز کوچکی را در مورد گذشته ی همسر خود بدانند تا مطمئن شوند او را تحت کنترل خود دارند.

پیامدهای کنجکاوی نسبت به گذشته و شک به همسر

یکی از پیامد های کنجکاوی در مورد گذشته و شک به همسر این است که این افراد می خواهند مانع ارتباط همسرشان با افراد دیگر شوند.

مردانی که در مورد رابطه ی خود احساس ناامنی می کنند می خواهند مانع ارتباط همسرشان با کسانی که از نظر آن ها تهدید محسوب می شوند باشند.

ممنوع کردن ارتباط همسر با این افراد باعث می شود مردها احساس بهتری داشته باشند.

اما سوالی که اکنون ایجاد می شود این است که آیا می شود در مورد گذشته همسر پرسید؟

نحوه برخورد با گذشته همسر

البته که می شود در مورد گذشته همسر پرسش کرد. روراستی و شفاف سازی در مورد همه چیز مهم ترین پایه های یک رابطه ی سالم هستند.

هر فردی انتظار دارد طرف مقابلش در مورد هرچیزی که از او می پرسد صادق و روراست باشد.

اما مشکل اینجاست بعضی افراد به خصوص مردها از روراستی طرف مقابل خود سوءاستفاده می کنند.

چنین مردهایی نحوه برخورد با گذشته همسر را نمی دانند و به دلیل احساس ناامنی کرده  با استبداد از همسران خود سوال می پرسند.

بعضی مردها همسران خود را تحت کنترل شدید و دائمی قرار می دهند، مثل اینکه با یک جاسوس یا فردی غیر قابل اعتماد زندگی می کنند.

چنین نحوه برخوردی با گذشته همسر اشتباه است زیرا بسیاری از پایه های یک رابطه ی سالم مانند صداقت و راحتی را از بین می برد.

بله به عنوان یک مرد سوال پرسیدن از همسرتان حق شما است اما سوء استفاده از آن رابطه ی شما را به نابودی می کشاند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد رابطه زناشویی در بین سایت های فارسی زبان می باشد. با کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج نوشته  شاهین زند برای همیشه مشکلات رابطه شما حل می شود و یا هزینه پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در پیج اینستاگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

خصوصیات مردان شکاک

چرا زن ها به عشق مردها شک دارند

ازدواج با مرد شکاک

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

چگونه برای همسرم جذاب باشم