کنترل ضمیر ناخودآگاه

کنترل ضمیر ناخودآگاه

چگونه ضمیر ناخودآگاه خود را کنترل کنیم؟

چرا باید ضمیر ناخودآگاه خود را کنترل کنیم؟

ضمیر ناخودآگاه مسئول 95 درصد از اقدامات ما است که می تواند منجر به موفقیت یا شکست شود. اگر بتوانیم ضمیر ناخودآگاه خود را به درستی کنترل کنیم می توانیم با فعال کردن نیروی هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه به هر هدفی که می خواهیم دست پیدا کنیم.

چرا افراد نمی توانند ضمیر ناخودآگاهشان را کنترل کنند

ضمیر ناخودآگاه انسان از هر لحاظ می تواند بسیار قدرتمند عمل کند. اما اگر این قدرت کنترل نشده باقی بماند کاملا بی فایده خواهد بود و می تواند در مقابل شما عمل کند. با توجه به تجربیاتم می توانم با اطمینان بگویم بسیاری از اختلالات روانشناسی مردم ناشی از آن است که ضمیر ناخودآگاه در مقابل و برعلیه آن ها عمل می کند.

احتمالا از این مقدمه نتیجه گرفته اید که ضمیر ناخودآگاه می تواند کنترل شود. بله کاملا حق با شماست؛ با انجام مراحل درست می توانید ضمیر ناخودآگاه خود را کنترل کنید.

بسیاری از مردم به اشتباه سعی می کنند ضمیر ناخودآگاه خود را به اجبار و آگاهانه کنترل کنند، مثلا خودشان را مجبور می کنند تا در موقعیت خاصی رفتار خاصی داشته باشند. به عنوان مثال فرض کنید فردی به صورت آگاهانه تصمیم می گیرد که در سخنرانی عمومی ترس و استرس نداشته باشد، اما به محض اینکه در مقابل جمعیت قرار بگیرد ترس تمام وجود او را فرا خواهد گرفت.

ضمیر ناخودآگاه با قدرت و تصمیم آگاهانه کنترل نمی شود. کنترل کردن ضمیر ناخودآگاه با درک و ارتباط مناسب اتفاق می افتد. می پرسید چگونه؟ با من همراه شوید تا این مسئله را برای شما شرح دهم.

 

چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه را کنترل کرد

اولین قدم برای کنترل ضمیر ناخودآگاه شناخت اهداف آن است. در بسیاری از موارد فرد درگیر رفتارهایی می شود که تمایلی به انجام آن ها ندارد. دلیل این مسئله تعارض های بین ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه می باشد. (نگاه کنید به ضمیر خودآگاه در مقابل ضمیر ناخودآگاه)

بعضی مواقع ممکن است به صورت خودآگاه تمایل به انجام یک کار داشته باشید در حالی ضمیر ناخودآگاه می خواهد به هدفی کاملا متفاوت با تمایلات خودآگاه شما دست پیدا کند. مثلا یک نوجوان ممکن است بداند که سیگار کشیدن برای او بسیار مضر است و بخواهد آن را ترک کند اما ضمیر ناخودآگاه برای پذیرفته شدن بین هم سن وسالان تمایل دارد این فرد به سیگار کشیدن ادامه دهد. اگر او اهداف ضمیر ناخودآگاهش را نشناسد به سختی قادر به ترک سیگار خواهد بود. (نگاه کنید ناهماهنگی شناختی و سیگار کشیدن)

به همین دلیل است که اولین قدم برای کنترل ضمیر ناخودآگاه درک و شناخت کامل نسبت به خودتان است. (نگاه کنید به چگونه خود را بشناسیم) مرحله ی دوم ارتباط است. پس از آنکه موفق به درک اهداف ضمیر ناخودآگاه خود شدید باید بتوانید با آنها ارتباط برقرار کرده تا با دیدگاه خودتان آن ها را متقاعد کنید. ضمیر ناخودآگاه دقیقا مانند فردی است که می توانید با دیدگاه آگاهانه تان آن را متقاعد کنید تا اهداف شما را بپذیرد.

در نتیجه اگر بتوانید ضمیر ناخودآگاه خود را متقاعد کنید دیدگاه شما را باور کند به راحتی می توانید آن را در جهت اهداف خود کنترل کنید.

کنترل ضمیر ناخودآگاه دیگران

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد آیا می توانید ضمیر ناخودآگاه دیگران را نیز کنترل کنید؟

بله، کنترل ضمیر ناخودآگاه دیگران نیز امکان پذیر است. مرحله ی اول دقیقا همانند توضیحاتی است که در قسمت قبل ارائه کردم. برای کنترل ضمیر ناخودآگاه یک فرد قبل از هر چیز لازم است به درک و شناخت خوبی نسبت به آنچه که در پس زمینه ی ذهن او می گذرد برسید.

پس از آن باید آنچه که در ضمیر ناخودآگاه این فرد می گذرد را برای رسیدن به چیزی که می خواهید، ایجاد کرده و به او نشان دهید. مثلا اگر می خواهید زنی را که پدرش را خیلی دوست دارد عاشق خود کنید کافی است با ارسال سیگنال هایی با او نشان دهید که رفتارهای شما مشابه با رفتارهای پدرش را می باشد. در نتیجه این زن بدون آنکه بداند په اتفاقی افتاده است به شما جذب خواهد شد و شما با ارسال سیگنال های مشخصی که تنها توسط ضمیر ناخودآگاه طرف مقابلتان قادر به درک آن ها بود توانستید ضمیر ناخودآگاهش را کنترل کرده و او را به خود جذب کنید.(نگاه کنید راههای تسلط بر دیگران)

لطفا از این اطلاعات سوءاستفاده نکنید!

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

4 مرحله ساده برای تقویت هوش هیجانی

استفاده از قدرت ضمیر ناخودآگاه

احساسات ضمیر ناخودآگاه

چگونه به ضمیر ناخودآگاه دیگران نفوذ کنیم

قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه