احساسات ضمیر ناخودآگاه

احساسات ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

ضمیر ناخودآگاه مسئول تمام احساساتی است که شما در زندگی خود تجربه می کنید. احساس اضطراب قبل از یک سخنرانی یا احساساتی که تصور کنید نسبت به دیگران بی ارزش هستید به علاوه ی همه ی احساسات دیگر شما ناشی از ضمیر ناخودآگاه می باشد.

همچنین ضمیر ناخودآگاه مسئول اقدامات غیر ارادی شما نیز می باشد. واکنش و پاسخ سریع و حتی حرکت ماهیچه های دستتان به هنگام نوشتن نیز از جمله اقداماتی است که از ضمیر ناخودآگاه ناشی می شود.

به همین دلیل است که دستخط شما می تواند بیانگر بخشی از ویژگی های شخصیتی و احساسات پنهان شما باشد.(نگاه کنید به خط شناسی یا تحلیل دستخط) ضمیر ناخودآگاه شما بر خلاف ضمیر خودآگاه همیشه فعال بوده و به همین دلیل است که گاهی خواب و رویا می تواند احساسات سرکوب شده را منعکس کند. وقتی درخواب هستید ضمیر خودآگاه شما کاملا غیر فعال می شود و این درحالی است که ضمیر ناخودآگاه شما کاملا بیدار است.

ضمیر ناخودآگاه منطق را درک نمی کند

ضمیر ناخودآگاه معمولا با کارهای منطقی جواب نمی دهد. مثلا وقتی قبل از یک سخنرانی احساس اضطراب می کنید نمی توانید قبل از سخنرانی خودتان را به شکل منطقی متقاعد کنید که نیازی به ترس نیست.

هنگامی که با احساسات ناشی از ضمیر ناخودآگاه رو به رو می شوید بهتر است به جای تمرکز بر عوامل ظاهری نفس عمیق بکشید و سعی کنید علت اصلی مشکل را بیابید.

مثلا اگر احساس بی ارزشی می کنید به جای متقاعد کردن خودتان به شکل منطقی در تلاش برای اینکه نباید چنین احساسی داشته باشید لازم است ریشه ی این احساسات را در کودکی خود جستجو کنید.

ضمیر ناخودآگاه باورها را ثبت می کند

ضمیر ناخودآگاه هر چیزی که در معرض آن قرار می گیرید به علاوه ی همه ی باورها و اعتقادات شما را در خود ثبت می کند. به همین دلیل است که بهترین راه برای تغییر رفتار یک شخص و ایجاد اعتماد به نفس در او، تغییر باورهای این شخص در مورد خودش است.

برای تغییر باورها لازم است بدانید که ضمیر ناخودآگاه چگونه عمل می کند و چگونه می توان آن را برنامه ریزی کرد. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه و قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا با خودم حرف میزنم

کنترل ضمیر ناخودآگاه

استفاده از قدرت ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربردی دارد

تکنیک رها سازی احساسی به جای سرکوب احساس