آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید

آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید

پیشتر در مقالاتم اشاره کردم که رابطه ی دوستی تنها زمانی رابطه ی سالمی خواهد بود که با هدف ازدواج صورت گرفته و بر اساس شناخت بین طرفین به منظور ایجاد رابطه ای پایدار یعنی ازدواج شکل بگیرد.

همچنین در مقاله ی چرا عشق در مردان از بین می رود تاکید کردم که عشق قبل از ازدواج ممکن است باعث از بین رفتن علاقه  و شوق رسیدن به رابطه ی پایدار یا ازدواج شده و مخصوصا مردان را از رسیدن به هدف رابطه و ازدواج منصرف کند.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه ممکن می شود دو نفر که هیچ احساسی نسبت به یکدیگر ندارند تصمیم به ازدواج با هم گرفته و یک زندگی پایدار و همیشگی تشکیل دهند؟

چه تضمینی وجود دارد که بعد از ازدواج بین این دو نفر عشق و علاقه به وجود بیاید؟

در مورد احساس و علاقه ی قبل از ازدواج باید بگویم که عشق و دوست داشتن دو مسئله ی کاملا متفاوت بوده و منظور از عشق، عشق آتشین همراه با لذت می باشد. اما دوست داشتن احساس علاقه ی همراه با مسئولیت و تعهد بوده و وجود آن پیش از ازدواج اجتناب ناپذیر است.

در مورد ایجاد عشق بعد از ازدواج باید بگویم درصورتی که انتخاب شما انتخاب درستی باشد بعد از ازدواج  با شکل گیری صمیمیت های جسمی و عاطفی به مرور عشق آتشین همراه با لذت به وجود خواهد آمد و احساس دوست داشتن و علاقه ی شما تبدیل به عشقی پایدار و ماندگار خواهد شد. دلیل تاکید من بر پایداری و ماندگاری آن این است که چنین عشقی به مرور و با وجود شناخت کامل طرف مقابل به وجود آمده و در نتیجه معمولا به وجود آمدن عشق به این شکل پایدار تر از موارد دیگر خواهد بود.

تاثیر الگوی عشق در ایجاد عشق بعد از ازدواج

الگوی عشق شامل مواردی است که بر اساس تجربیات گذشته به شکل معیارهایی در ضمیر ناخودآگاه شما شکل می گیرد. بر اساس روانشناسی عشق همه ی ما عاشق فردی خواهیم شد که با این معیارها و موارد موجود در الگوی عشق مان سازگاری نشان دهد.

قبل از اینکه فردی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنید مسلما با او صحبت کرده و سعی می کنید بیشتر او را بشناسید. اگر متوجه شوید این فرد با موارد موجود در الگوی عشق شما یا همان معیارهای شما سازگاری داشته باشد به او علاقه مند شده و او را به عنوان شریک زندگیتان انتخاب خواهید کرد.

بعد از ازدواج تاثیر این سازگاری با معیارهای شما چندین برابر خواهد بود. زیرا بعد از ازدواج صمیمیت بین شما و همسرتان افزایش پیدا کرده و از لحاظ عاطفی و جسمی بیشتر از قبل به یکدیگر نزدیک خواهید شد. این نزدیکی باعث می شود سازگاری همسرتان با معیارهای شما بیشتر از قبل خودش را نشان داده و حتی ممکن است  با موارد بیشتری از موارد موجود در الگوی عشق شما سازگاری و مطابقت نشان دهد.

افزایش این سازگاری ها باعث ایجاد عشق بین شما و همسرتان شده و رفته رفته شور و هیجان شما  را در رابطه و زندگی مشترکتان بیشتر از قبل می کند.

فراموش نکنید ایجاد عشق تحت قوانین مشخصی بوده و فرآیندی تصادفی نیست در نتیجه به شما توصیه می کنم اطلاعات خود را درباره ی روانشناسی عشق افزایش داده و در این صورت ضرورت ایجاد عشق بعد از ازدواج را بهتر و کاملتر درک خواهید کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد

تداوم عشق بعد از ازدواج

عشق قلبی است یا عقلی

نقش علاقه در ازدواج

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج