درمان شکست عاطفی

درمان شکست عاطفی

 درمان افسردگی شکست عشقی در مدت زمان کوتاه

برای بسیاری از مراجعه کننده های سایت نوین بینش که از این تیم راهنمایی هایی در زمینه شکست عشقی دریافت کرده اند تنها دو روز لازم است تا بعد از تجربه ی بدترین شکست عاطفی و جدایی به زندگی عادی خود برگردند و تنها دو هفته لازم است تا بهبودی خود را به طور کامل به دست آورند.

در بین این مراجعه کننده ها افرادی بودند که بعد از جدایی از یک رابطه، هر چند کوتاه مدت، ماه ها برای به دست آوردن بهبودی شان انتظار می کشیدند. این افراد همچنان همان شخصیت قدیمی خود را دارند، هیچ چیزی در مورد احساسات و نگرش آن ها نسبت به رابطه ی عاطفی تغییر نکرده است. تنها چیزی که بعد از راهنمایی ها در این افراد تغییر کرده است دانش و اطلاعات آن ها درباره ی روابط عاطفی می باشد.

درک آنچه که یک رابطه ی سالم و موفق را برای شما به ارمغان می آورد و همچنین آنچه را که به شما نشان می دهد روابط دیگری نیز برای تجربه وجود خواهند داشت برای روند بهبودی حیاتی و لازم است. اگر بتوانید به حقایقی که تا کنون از آن ها بی بهره بوده اید پی برده و شناخت درستی نسبت به آن ها پیدا کنید مقابله با شکست عشقی تنها در چندروز دیگر برای شما یک هدف دست نیافتنی نخواهد بود.

چگونه تنها در یک هفته با شکست عشقی مقابله کنیم؟

اگر بخواهم شیوه های موثر مقابله با شکست عشقی را در چند جمله خلاصه کنم به این صورت خواهد بود:

  • داستان های رسانه ها را فراموش کنید.
  • انتظارات واقع بینانه از رابطه تان داشته باشید.
  • باورهای محدود کننده ای مثل “منحصر به فرد بودن” و “نیمه ی گمشده” را فراموش کنید.
  • تفاوت بین نیاز و دوست داشتن را درک کنید.

موارد زیادی هستند که می توانند برای جلوگیری از بهبودی سریع و راحت شما پس از شکست عشقی در کنار هم قرار گیرند. همه ی این موارد با ایجاد رابطه براساس ارضای نیازهای برآورده نشده شکل می گیرند.

اگر فردی در زندگی خود احساس تنهایی کند، توسط دوستانش طرد شود یا به هر دلیلی نیاز به تایید و اثبات ارزش هایش پیدا کند ممکن است تنها برای ارضای این نیاز ها وارد رابطه ی عاطفی شده و هیچ علاقه ای به طرف مقابلش نداشته باشد.

همه ی رابطه های ناسالم بر اساس ارضای نیازهای برآورده نشده شروع می شوند و بعد از آن رسانه هایی که ذهن مردم را با باور های نادرست بیمار کرده اند؛ باورهایی که باعث می شود افراد تصور کنند رابطه ی عاطفی و پیدا کردن فردی به نام ” نیمه ی گمشده” کلید حل همه ی مشکلاتشان خواهد بود.

کنار آمدن با جدایی تنها در چندروز

افرادی که رابطه ی عاطفی راه حل مشکلات و درمانی برای غم و اندوه شان می دانند هیچ وقت پس از جدایی بهبودی خود را به دست نمی آورند.اگر شما هم تصور می کنید “نیمه ی گمشده” راه حلی برای مشکلات زندگی تان بوده و می تواند نیاز های برآورده نشده تان را ارضا کند چگونه با شکست عشقی مقابله خواهید کرد؟

با شناخت دلایل عاشق شدن می توانید متوجه شوید که کشش و اشتساق شما به سمت طرف مقابل تنها به دلیل ارضای نیازهایتان بوده و عشق و علاقه نقشی در آن ندارد.

برای مثال، اگر به دلیل احساس تنهایی، به عشق قبلی تان نیاز پیدا کردید تنها راه عبور از شکست عشقی در این مورد این است که با تنهایی خود کنار بیایید و هیچ وقت برای بازگشت او درخواست نکنید. فراموش نکنید که شما فقط برای رفع تنهایی هایتان به او نیاز پیدا کرده اید و عشق و علاقه ای در این میان وجود ندارد.

ممکن است فکر کنید اگر این چنین بود من می توانستم عاشق هر فردی باشم چرا عاشق او شدم؟

مقابله با شکست عشقی و تسکین درد های ناشی از آن تنها در چند روز  کار غیر ممکن و دشواری نیست. تنها باید ذهن خود را از باور های محدود کننده و نادرست خالی کنید. فراموش نکنید رابطه ی عاطفی وسیله ای برای ارضای نیازهای شما نیست و باید زمانی وارد رابطه شوید که به طرف مقابلتان علاقه داشته باشید. با از بین بردن باورهای غلط و محدود کننده ای که از رسانه ها دریافت کرده اید و همچنین درک همه ی دلایلی که برای عشق و علاقه به طرف مقابلتان وجود دارد به راحتی می توان از شکست عشقی تنها در چند روز عبور کرد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

راه های مقابله با شکست عشقی

مشاوره شکست عشقی

فراموش كردن عشق قديمی

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق