شکست عشقی در مردان و زنان

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق

شکست عشقی در مردان، شکست دردناک در عشق است. شکست عشقی در مردان رویدادی بسیار رایج است و هر مردی ممکن است یک بار در زندگی خود با شکست عشقی مواجه شود. بر خلاف باور خانم ها جدای شدن از یک رابطه برای یک مرد اصلا ساده نیست.

حتی اگر مردان خود تمام کننده عشق باشند همچنان احساس شکست عشقی را دردناک تجربه می کنند.

بعضی معتقد هستند شکست عشقی در مردان به مرور زمان حتی ممکن است افزایش پیدا کند.

شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان نیز شباهت چندانی با زنان ندارند. اما به دلیل بعضی شرایط سخت ممکن است مردان بیشتر از زنان تمام کنده ارتباط باشند.

فرق نمی کند که شما تمام کننده هستید یا طرف مقابل تمام کننده رابطه بوده به هر حال باید بدانید اگر هدف ازدواج یا حفظ آن را داشته باشید می توانید حتی بعد از شکست عشقی مجدد عشق خود را بازگردانید.

در پایان این مطلب مقالاتی در مورد بازگشت قرار داده ام.

به هر حال اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید با پشت سر گذاشتن عشق سابق شکست عشقی خود را بهبود دهید پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

تاثیر باورها در شکست عشقی مردان

باورها نقش مخربی بر عبور از شکست عشقی در مردان بازی می کنند. البته همانطور که بیشتر اشاره کردم این موضوع فقط مربوط به مردان نیست بلکه مربوط به همه انسان ها است.

همه انسان ها رویدادهای گذشته را در ضمیر ناخودآگاه ذخیره می کنند تا ساختار باورها را تشکیل دهند.

شعرهای عاشقانه، فیلم ها و ترانه های رمانتیک به بخشی از زندگی تبدیل می شوند و دیدگاه های مختلف را درباره ی شکست عشقی در مردان، جدایی، روابط و عشق های بی هدف شکیل می دهند.
آهنگ ها یا فیلم های عاشقانه ذهن مردان را با باورهای جدید درباره ی شکست عشقی در مردان برنامه ریزی می کنند تا افراد تصور کنند جدایی از عشق سخت و غیرممکن است.

درحالی که مطالعات و تحقیقات علم روانشناسی نشان داده است هر کسی با دنبال کردن مراحل درست به راحتی می تواند از شکست عشقی عبور کند.

باوهای نادرست در شکست عشقی مردان

مردانی که نتوانند در مدت کوتاه از شکست عشقی عبور کنند یا پس از مدتی مجدد به طرف مقابل فکر کنند مردانی هستند که ممکن است در رابطه خود نیز ضعیف باشند و اعتماد به نفس کافی را از خود نشان ندهند.

همین امر خود باعث چرخه بازگشت و جدایی می شود. یعنی این مردان چه موفق به بازگرداندن عشق خود شوند چه وارد رابطه ای دیگر، مجدد شکست عشقی را تجربه خواهند کرد.

در ادامه به باورهای غلطی اشاره خواهم کرد که در مردان موجب شکست عشقی می شود.

  • عشق غیر قابل پیش بینی است: مردان پس از شکست عشقی فکر می کنند عشق چیز جادویی است. این مردان تصور می کنند عشق فراتر از علم و منطق ایجادی می شود. مردانی که شکست عشقی دردناکی را تجربه می کنند این باور غلط را دارند که فراموش کردن معشوق و شکست بسیار دشوار و در بعضی موارد غیر ممکن است.
  • می توانید فقط عاشق یک نفر شوید: عشق واقعی فقط یک بار اتفاق می افتد و فراموش کردن عشق اول بسیار دشوار و غیر ممکن است. نیمه گمشده یکی از باورهای غلط مردان و در بسیاری موارد دختران در مورد شکست عشقی است.
  • جدایی همیشه با درد و رنج همراه است: این باور غلط هم در مردان و زنان دیده می شود. بعضی مردان پس از شکست عشقی تصور می کنند مانند فیلم ها شکست عشقی فرد را غمگین، افسرده و شکست خورده می کند و تا زمانی که معشوقش بازگردد باید به غصه خوردن ادامه دهدم

باورهای درست در شکست عشقی مردان

براساس تعریف علمی عشق احساسی است که با آزاد شدن مواد شیمیایی خاصی در بدن تجربه می شود.

این مواد شیمیایی زمانی در بدن فرد آزاد می شوند که با شخصی مطابق با بیشترین معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهش رو به رو شده و ارتباط برقرار کند.

این معیارها بر اساس تجربیات گذشته، موقعیت های مختلف زندگی و رابطه با خانواده در ضمیر ناخودآگاه شکل می گیرند.(نگاه کنید به روانشناسی عشق).

اگر مردان می خواهند از شکست عشقی خود عبور کنند باید با دلایل علمی و باورهای صحیح در مورد عشق رو به رو شوند.

در ادامه به حقایت علمی و حقایت روانشناسی در مورد عشق اشاره می کنم ( این واقعیت ها برای همه انسان ها مشترک است):

  • عشق واقعی ممکن است بازهم پیدا شود: اگر با فردی مطابق با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهتان ملاقات کردید به این معنی نیست که هیچ کس دیگری نمی تواند با معیارهای شما سازگار و مطابق باشد. یکی از کلید های اصلی موفقی در فراموش کردن معشوق و شکست عشقی این است که بدانید افراد زیادی در دنیا می توانند فرد دلخواه شما برای انتخاب شریک زندگی باشند.
  • عشق قوانین مشخصی را شامل می شود: همه ی ما عاشق افرادی می شویم که کامل کننده ی ضعف های مان بوده و در شرایط مشخصی رفتاری مشابه با رفتار خودمان نشان دهد. حتی اگر عشق به طرف مقابل بدون هیچ دلیلی به نظر برسد اما در حقیقت ذهن ما زمانی شروع به پردازش احساسات نسبت به یک فرد خاص می کند که در طرف مقابل سازگاری هایی با معیارهای ضمیر ناخودآگاه بیابد.
  • شکست عشقی تنها چندروز با درد و رنج همراه خواهد بود: احساسات بد و ناخوشایند بعد از شکست عشقی و جدایی امری طبیعی می باشد اما این احساسات باید تنها برای چند روز ادامه پیدا کند.

اگر باورهایتان را اصلاح کنید، عشق واقعی را درک کنید و اجازه ندهید رسانه ها ضمیر ناخودآگاهتان را به شکل مخربی برنامه ریزی کنند به راحتی و در مدت زمان ناچیزی می توانید از عشق های یکطرفه، بی هدف و بی سرانجام و شکست عشقی عبور کرده و آن را فراموش کنید.

اگر بتوانیم باورهای صحیح را با اشتباه جایگزین کنیم می تواینم از عشق های بی هدف فاصله گرفته و درک واقعی از عشق پیدا کنیم.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

شکست عشقی – چرا باید در مورد شکست عشقی بدانیم

شکست عشقی در زنان چگونه است

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نباید ها بعد از جدایی

شروع رابطه جدید بعد از شکست عشقی

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه با هدف ازدواج

چرا نباید حسرت گذشته را بخوریم – رهایی از حسرت