بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

اشتباهات و اقدامات صحیح بعد از جدایی – بعد از کات کردن چه باید کرد

پس از جدایی از عشق اولین چیزی که نیاز دارید بدانید اشتباهات و اقدامات صحیح بعد از جدایی است.

بسیاری از مردم نمی دانند بعد از کات کردن چه باید کرد. در نتیجه دست به اقداماتی می زنند که ممکن است جبران آن ها بسیار سخت تر از پیشگیری از آن باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم در این مقاله کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد را آموزش دهم و همچنین کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد را نیز توضیح بدهم.

بعد از جدایی اولین قدم پذیرش است

فرق نمی کند قصد شما جدایی برای همیشه باشد یا قصد داشته باشید بعد از کارت کردن مجدد به رابطه بازگردید، به هر حال کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد تا حدود بسیاری زیادی مشترک هستند.

اما نکته ای که بعد از کات کردن خیلی اهمیت دارد و جزء کارهایی که بعد از تمام رابطه باید انجام داد حساب می شود این است که جدایی و تمام شدن رابطه خود را بپذیرید.

به عبارت دیگر چه قصد شما بازگشت به رابطه تمام شده باشد چه فراموش کردن عشق از دست رفته به هر حال باید بپذیرید که در حال حاظر رابطه قبلی شما تمام شده است؛ هرچند شروع دوباره رابطه تمام شده امکان پذیر است .

درست است که فراموش کردن همیشگی رابطه یک تصمیم عاقلانه است اما گاهی پیش می آید که یک رابطه واقعا ارزش بازگرداندن را داشته باشد. به همین دلیل تکنیک هایی که در این مطلب به آن اشاره می کنم نه فقط در فراموش کردن عشق از دست رفته بلکه در بازگرداندن دوباره رابطه پس از کات کردن نیز به شما کمک می کند.

کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد

در مقاله ۴ مرحله ساده برای بازگرداندن عشق از دست رفته در مورد اشتباهات بعد از جدایی و همچنین دوره ممنوعیت تماس و مدت زمان آن سخن گفتم که معمولا به صورت عملی انجام می شود و مرتبط با طرف مقابل بود، اما در اینجا می خواهم به اشتباهات دیگری اشاره کنم که باید بعد از کات کردن از انجام آن پرهیز کرد و بیشتر مربوط به خود شماست.

با ما همراه باشید تا بیشتر با کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد آشنا شوید.

  • فرار نکنید:  یکی از کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد فرار نکردن است. فرار کردن تنها روند بهبودی شما را کند می کند. سعی نکنید با روی آوردن به مواد مخدر و یا مسافرت کردن از احساس بد درونی خود فرار کنید. فراموش نکنید که درک حقایق و پذیرفتن آن ها کلید بهبودی شماست.
  • خودتان را مشغول نکنید: بعد از کات کردن نباید خود را مشغول کنید. احتمالا برای بسیاری از شما اولین بار است که این موضوع را می شنوید. اینکه بعد از شکست عشقی خودتان را مشغول کنید تنها باعث می شود مشکل شما در ضمیر ناخودآگاهتان باقی بماند و وقتی ذهنتان از مشغله ها آزاد شد گریبان گیر شما شود.
  • احساساتتان را سرکوب نکنید: یکی از مهمترین کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد سرکوب احساسات است. گریه کنید، احساسات خود را تخلیه کرده و با یک دوست نزدیک صحبت کنید. این کار به تسکین دردهای ناشی از جدایی کمک می کند.(نگاه کنید به آزاد کردن احساسات سرکوب شده)
  • رویا پردازی نکنید: بعد از جدایی یا کات کردن نباید رویاپردازی کنید. رویاپردازی باعث ارسال سیگنال هایی به ذهن شما می شود که باعث ضعیف شدن و همچنین باعث افزایش وابستگی شما به فردی می شود که دیگر با شما در ارتباط نیست. دریافت چنین سیگنال هایی توسط ذهن شما تا زمانی که اطلاعات جدیدی به آن برسد بهبودی شما را به تعویق می اندازد و اگر اطلاعات جدیدی دریافت نکنید برای مدت طولانی شکست خورده خواهید بود. به همین دلیل است که همیشه گفته ام تکنیک های رویاپردازی و خودفریبی در قانون آسیب رسان جذب جزء کارهایی است که بعد از کات کردن نباید انجام دهید.
  • بعد از شکست عشقی رابطه جدید شروع نکنید: یکی دیگر از کارهایی که بعد از جدایی نباید کرد شروع یک رابطه جدید است. معمولا افراد ( به خصوص افرادی که هوش هیجانی پایین دارند) پس از جدایی با اولین شخصی که به آن ها ابراز علاقه می کند وارد رابطه ی جدید می شوند هر چند ممکن است این شخص اصلا برای آن ها مناسب نباشد. در نتیجه بیشتر از قبل به این موضوع پی می برند که عشق قبلی با هیچ کس جایگزین نمی شود و نمی توانند او را از یاد ببرند ( نگاه کنید به شروع رابطه جدید پس از شکست عشقی).

بسیار اوقات ممکن است با وجود اینکه می دانیم کاری اشتباه است اما دوباره انجام می دهیم، دلیل این موضوع این است که اشتباهات شما بعد از جدایی ریشه در باورهایی دارد که در سطح ناخودآگاه، کنترل زندگی شما را بدست گرفته است.

پس برای اینکه بتوانید از این اشتباهات جلوگیری کنید ابتدا نیاز دارید این باور های را شناخته و حل کنید ( نگاه کنید به ۱۱ باور غلط که بعد از کات کردن باعث اشتباهات بیشتر می شود)

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد

بعد از مرحله قبل وقت آن است که شروع کنید به اقدامات و کارهایی که بغد از اتمام رابطه باید انجام داد. همانطور که احتمالا از موارد قبلی حدس زده اید یکی از مهم ترین کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد بدست آوردن کامل بهبودی روانی است.

با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد بدانید:

  • روحیه خود را قوی کنید: همانطور که در مقاله عاشق کردن غیر مستقیم با برطرف کردن نیازهای ضمیر ناخودآگاه توضیح داده ام، قوی بودن می تواند تصویری از شما نشان دهد که به صورت غیر مستقیم و حتی بدون نیاز به ارتباط مستقیم طرف مقابل را مجدد به شما جذب کند و حتی اگر قصد شما فراموشی کامل باشد باعث بدست آوردن سریع تر بهبودی شما می شود.
  • با دوستان خود وقت بگذرانید: یکی دیگر از تصویر هایی که شما را جذاب و دوست داشتنی نشان می دهد و جزئ کارهایی است که بعد از تمام رابطه باید انجام داد، افزایش روابط اجتماعی با دوستان تان است. هرچقدر بیشتر با دوستان خود وقت بگذرانید و خوشحال باشید، بیشتر تصویری از خود نشان داده اید که قدرتمند، جذاب و قابل اتکا است.
  • دانش خود را بیشتر کنید: فرق نمی کند هدف شما فراموشی باشید یا بازگرداندن رابطه تمام شده، به هر حال افزایش دانش شما در مورد روانشناسی عاشق شدن می تواند ناخودآگاه شما را طوری برنامه ریزی کند تا شما را به هر هدفی که می خواهید برساند؛ حتی اگر هدف شما جذب غیر مستقیم شخص مورد نظر باشد، بدون برقراری هیچ ارتباطی با نیروی هدایت پنهان ضمیر ناخودآگاه می توانید به هدف خود برسید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای تماشای کلیپ های صوتی و وتصویری من – شاهین زند – در پیج انستاگرامم عضو شوید: عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

راه ها جذب غیر مستقیم پسران با ۸ تکنیک روانشناختی

تست احتمال بازگشت به رابطه 

جذب افراد با ذهن

شکست عشقی – چرا باید در مورد شکست عشقی بدانیم

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد