نحوه پایان دادن به رابطه و تاثیر آن در بهبودی

نمی توانم عشق سابقم را فراموش کنم

من پیام های زیادی دریافت می کنم از مراجعه کننده هایی که می گویند نمی توانند عشق سابق خود را فراموش کنند. من معمولا به کارهای درستی که این افراد برای عبور از شکست عشقی باید انجام دهند اشاره می کنم اما در بسیاری از موارد متوجه می شوم دلیل عدم بهبودی تمام شدن رابطه به شیوه ی اشتباه است.

برای درک اهمیت تمام کردن یک رابطه به شیوه ی درست اجازه دهید ابتدا به شما بگویم بهبودی چگونه اتفاق می افتد. احساسات بد ما پس از جدایی از دو چیز حاصل می شود. اول از دست دادن فرد و دوم امید به بازگشت.

این امید از احساسات بد بعد از جدایی حاصل می شود. اما اگر این امید وجود نداشته باشد چه می شود؟ چه اتفاقی می افتد اگر این امید از بین برود.

برخلاف اعتقادات رایج زمانی که این امید به طور کامل از بین برود، روند بهبودی به سرعت آغاز می شود، زیرا ذهن متوجه خواهد شد که احساسات بد دیگر فایده ای ندارند. به عبارت دیگر ذهن از احساسات بد استفاده می کند.(نگاه کنید به مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق)

پس اگر می خواهید پس از جدایی خیلی سریع بهبودی خود را بدست بیاورید یا باید قید بازگرداندن عشق سابق خود را بزنید و یا برای درست کردن رابطه خود دست به کار شوید تا زود تکلیف تان مشخص شود.

چرا پایان دادن به رابطه به شیوه ی درست برای بهبودی مهم است

آیا می دانید چه کسانی بیشتر بعد از جدایی رنج می برند؟

افرادی که هنوز همه چیز برایشان تمام نشده است.

اگر مردی به طرف مقابلش پیام دهد این رابطه دیگر تمام شده است بهبودی برای زن نسبت به وقتی که مرد ناگهان و بدون هیچ دلیلی ناپدید شود راحت تر و سریع تر خواهد بود.

همچنین جدایی و شکست عشقی به دلایل زیر باعث رنج و عذاب می شود:

  • زن مطمئن نیست که طرف مقابلش برمی گردد یا نه
  • زن نمی داند چرا طرف مقابلش او را ترک کرده است
  • او تصور می کند به دلیل احساس ناامنی ( چیزی که بیشتر از همه در مورد خودش متنفر است) ترک شده است.
  • او نمی داند چه کاری باید انجام دهد

به عبارت دیگر، وقتی رابطه به طور ناگهانی به پایان برسد درد عاطفی زیادی به همراه خواهد داشت. اگر این رابطه به درستی به پایان برسد طرف مقابل درد کمتری را تجربه می کند.

چگونه رابطه عاشقانه را به درستی قطع کنیم

ممکن است فکر کنید در مثال قبلی اگر زن کسی نیست که رابطه را تمام می کند پس چه کاری می تواند انجام دهد؟

در حقیقت هر فرد همیشه می تواند رابطه را به درستی قطع کند، حتی اگر او کسی نیست که رابطه را به پایان می رساند. آن زن می تواند از طرف مقابلش جواب بخواهد. این دنبال کردن فرد پس از جدایی نیست، اگر بخواهد بهبودی اش را به دست آورد باید هدف و نیت طرف مقابلش را به خوبی بشناسد.

هرگز اجازه ندهید رابطه ای با سوال بی جواب و شک و تردید به پایان برسد. در این صورت روند بهبودی شما سریع تر و آسان تر خواهد بود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا رابطه ی واکنشی به بهبودی شما کمک می کند؟

چگونه یک رابطه را تمام کنیم

در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد

راه های مقابله با شکست عشقی

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

بازگشت به رابطه تمام شده

چرا باید رابطه با مرد متاهل را تمام کنید

چرا باید به رابطه تان پایان دهید

فراموش کردن عشق قبلی