چگونه به رابطه پایان دهیم

چگونه به رابطه پایان دهیم

در یکی از دوره های آموزشی با موضوع بحث روانشناسی عشق وقتی شروع به صحبت درباره ی نحوه ی پایان دادن به رابطه ی عاشقانه کردم یکی از حاضرین دستش را بالا برد و اجازه ی صحبت کردن خواست.

او با لحن بسیار رمانتیکی اظهار کرد:” نه این عشق نیست، نمی تواند باشد! ذهن و قلب ما در مورد عشق مسئول است”

لحن صحبت کردن او انقدر احساسی و رمانتیک بود که تصور کردم هر لحظه ممکن است صندلی اش را به آغوش بکشد! متاسفانه باید بگویم این خانم مانند میلیون ها نفر دیگر کاملا توسط رسانه ها شستشوی مغزی شده اند. چنین افرادی وقتی از حقایق علمی درباره ی عشق صحبت شود متعجب و شگفت زده خواهند شد.

خانمی که به او اشاره کردم در حالت شوک و انکار به سر می برد، بخشی از او سعی داشت حقایق را باور کند اما از طرف دیگر از باور کردن آن ها می ترسید. اگر او صحبت های مرا می پذیرفت و باور می کرد می توانست به راحتی به رابطه ی عاشقانه ی بی هدف و بی سرانجام خود پایان دهد اما در عین حال باید اعتراف می کرد که تمام باورهای او در مورد عشق باورهای نادرستی بوده است.

در این مقاله به شما راهکارهایی برای پایان دادن به رابطه ی عاطفی بی سرانجام در کمترین زمان ارائه خواهم داد.

  عشق زیبای رسانه ای و تمام کردن رابطه ی عاشقانه ی بی سرانجام

یکبار دیگر خانمی را که از سخنرانی من شوکه شده بود در نظر بگیرید. دلیل اصلی احساسات بد و ناخوشایند او این بود که من در آن سخنرانی ادعا کردم عشق یک فرآیند کنترل شده توسط مغز است. مغز انسان مانند یک رایانه ی غول پیکر عمل کرده و به دنبال تطابق هایی بر اساس تجریات گذشته، باورها، رابطه با خانواده، نیازهای برآورده نشده و نحوه ی رشد و بزرگ شدن ما می باشد.

از آن خانم درخواست کردم عشق را بر اساس دیدگاه خود توضیح دهد؛ در مقابلم ایستاد و جملات مشابهی را با همان لحن رمانتیک و احساسی تکرار کرد:”عشق زیباست، عشق زیباست، عشق زیباست”.

در نهایت تاسف تعریف این خانم از عشق مشاهداتش در رسانه ها بود، یعنی همان اتفاقاتی که در فیلم های عاشقانه تماشا کرده بود و چیزهایی که از ترانه های رمانتیک در طی سالهای مختلف شنیده بود.

بعد از یک صحبت چند دقیقه ای با آن خانم متوجه شدم باورهای او در مورد عشق کاملا تحت تاثیر رسانه ها شکل گرفته است و نه بر اساس تجربیات واقعی زندگی.

ممکن است با خود فکر کنید این مسئله چه ارتباطی با قطع رابطه ی عاشقانه ی بی سرانجام دارد، اما وقتی متوجه شوید دلیل اصلی ناتوانی  افراد در پایان دادن به رابطه ی عاطفی بی سرانجام باورهای نادرست و محدود کننده می باشد دیگر در مورد این ارتباط سردرگم نخواهید بود.

اصلاح باورها و پایان دادن به رابطه ی دوستی بی سرانجام 

اگر ذهن شما با باورهای نادرستی مثل: “عشق راه حل مشکلات است” آلوده شده باشد برای پایان دادن به رابطه ی عاشقانه ی بی سرانجام با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. اگر می خواهید رابطه ی عاطفی بی هدف خود را تمام کنید باید از رسانه های مخرب دوری کرده و باورهای محدود کننده ای را که در ادامه به آن ها اشاره می کنم از ذهن خود پاک کنید:

  • عشق راه حل مشکلات است: اگر تصور می کنید عشق راه حل مشکلاتتان است شما یک معتاد به عشق هستید که برای رو به رو شدن با مشکلات زندگیتان به رابطه ی عاطفی روی می آورید. این نوع اعتیاد هیچ تفاوتی با اعتیاد به دارو و مواد مخدر ندارد. راه حل این است که قبل از ایجاد یک رابطه ی عاشقانه برای حل مشکلات زندگیتان تلاش کنید.
  • من عاشق او هستم، نمی توانم فراموشش کنم: اگر خودتان را متقاعد کنید این رابطه برای شما آینده ای نخواهد داشت می توانید در مدت زمان کوتاهی رابطه ی عاطفی را به پایان برسانید. خاطرات و هدیه هایتان را از بین ببرید و درباره ی بودن با او رویاپردازی نکنید و پس از آن خیلی زود می توانید رابطه تان را به پایان رسانده و از آن بگذرید.
  • او تنها نیمه ی گمشده ی من است: فکر می کنید چرا مردم با اینکه عاشق هم هستند به یکدیگر خیانت می کنند؟ جواب واضح است، زیرا افراد زیادی می توانند با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه شما مطابقت نشان داده و نیمه ی گمشده ی شما باشند.(نگاه کنید به آیا نیمه ی گمشده وجود دارد؟)
  • نمی توانم تنهایی را تحمل کنم: اگر از مشکلات عاطفی رنج می برید باید قبل از ایجاد رابطه ی عاشقانه آن ها را حل کنید زیرا در غیر این صورت برای فرار از تنهایی و مشکلات عاطفی تان با فرد اشتباهی وارد رابطه خواهید شد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه بگوییم دوستت ندارم

بازگشت به رابطه تمام شده

چرا باید رابطه با مرد متاهل را تمام کنید

چرا باید به رابطه تان پایان دهید

دوره های آنلاین: بهبود رابطه