قطع ناگهانی رابطه عاطفی

هر رابطه ای از زمانی که آغاز می شود احتمال قطع رابطه در آن وجود دارد زیرا رابطه عاشقانه در آغاز به دلیل ترشح هورمون اکسیتاسین یا هورمون عشق در اوج خود قرار می گیرد اما به تدریج با کاهش ترشح این هورمون احتمال قطع رابطه عاشقانه نیز وجود دارد، هرچند تکنیک ها و اقداماتی است که می تواند از قطع ناگهانی رابطه عاشقانه جلوگیری کند.

به همین دلیل در این مقاله می خواهیم در مورد دلایل مردان برای ترک رابطه، علت قطع ناگهانی رابطه و قطع رابطه عاشقانه صحبت کنیم.

علت قطع ناگهانی رابطه

قطع ناگهانی رابطه، داستانی است که طی صد ها پیام در روز برای تیم نوین بینش ارسال می شود. دو نفر وارد رابطه ی عاطفی می شوند، مشکلاتی پیش می آید اما تصمیم می گیرند به رابطه ادامه دهند تا اینکه یک روز یکی از آن ها ناگهان می رود و یا هیچ وقت برنمی گردد یا چندهفته بعد برمی گردد.

این رفتار در مردها معمولا بیشتر از زن ها دیده می شود زیرا همانطور که گفتیم کاهش ترشح هورمون عشق در سیستم فیزیولژیک مردان رویداد طبیعی است. ب

ابتدا اجازه دهید این موضوع را روشن کنم که منظور من از “قطع ناگهانی رابطه” آن نیست که فرد تصمیم بگیرد مدت زمان کوتاهی را تنها باشد. برای هر فردی عادی است که بخواهد چند روز با خودش تنها باشد اما اینکه فردی چند هفته یا چند ماه بدون هیچ خبر یا پیامی ناپدید شود عادی نیست.

مشکل این نوع از رفتن و قطع رابطه این است که طرف مقابل نمی تواند بهبودی خود را به دست آورد. ممکن است حتی طرف مقابل بخواهد فراموش کند و بهبودی خود را به دست آورد اما شکست بخورد زیرا نمی داند طرف مقابلش او را ترک کرده است یا نه.

 دلایل مردان برای ترک رابطه

علت قطع ناگهانی رابطه چیست؟

قبل از هر چیز بدانید ترک رابطه از سوی مردان ناگهانی نیست؛ حداقل در ذهن مردی که به رابطه پایان می دهد.

به عبارت دیگر مدت هاست که به دلیل انباشته شدن سیگنال های منفی تمایل به ادامه رابطه از بین رفته است.

توضیحات زیادی وجود دارد که همه ی آن ها منفی هستند. در اینجا به رایج ترین دلایل مردان برای ترک رابطه اشاره می کنم:

  1. مردی ممکن است تصمیم به جدایی بگیرد اما شجاعت آن را نداشته باشد: بیشتر مردان نمی توانند رو در رو به رابطه خود پایان دهند به همین دلیل به صورت ناگهانی تصمیم به قطع رابطه می گیرند. در چنین شرایطی فردی که ترک می شود در آغاز نباید هیچ اصراری مبنی بر حفظ رابطه انجام دهد اما پس از مدتی با رعایت بعضی سیاست های ارتباطی و روانشناختی می تواند رابطه تمام شده را مجدد شروع کند.
  2. فرد به شما اهمیت نمی دهد و به همین دلیل ناگهان ناپدید می شود: افرادی که ناگهان شما را ترک می کنند در مواردی به شما اهمیت می دهند اما در بیشتر موارد آن ها واقعا به شما اهمیت نمی دهند. افرادی که واقعا برایشان مهم نیست طرف مقابل خود را از دست بدهند چند هفته ناپدید می شوند و دوباره برمی گردند. این یکی از واضح ترین نشانه هایی است که فرد به شما علاقه ای ندارد. (همچنین نگاه کنید به ۱۰ دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان)
  3. او سردرگم است: افرادی که سردرگم هستند مدتی ناپدید می شوند تا دوباره رابطه ای را که با شما دارد بسنجد. معمولا بهتر است با این افراد ادامه ندهید و از آن ها جدا شوید زیرا فردی که واقعا شما را بخواهد در مورد رابطه تان سردرگم نخواهد شد. حتی اگر تصمیم بگیرد دوباره با شما ادامه دهد بخشی از او به طور کامل متقاعد نشده است که این رابطه درست خواهد بود. (نگاه کنید به قبل از جدایی این سوالات را از خود بپرسید)
  4. او خیانت می کند: بارها شنیده ام فردی که ناگهان رابطه را ترک می کند در حال خیانت کردن به طرف مقابل خود است و نمی خواهد دیده شود. فردی که خیانت می کند ممکن است برگردد و ممکن است برنگردد اما در هر حال او خیانت کار است. (نگاه کنید به نشانه خیانت مردان)

تصمیم برای اقدامات پس از قطع رابطه عاشقانه

برای اینکه صادق باشم باید بگویم بعضی از افرادی که ناگهان شما را ترک می کنند و می روند ممکن است به شما اهمیت دهند اما معمولا بیشتر آن ها واقعا به شما اهمیت نمی دهند. یکی از مهم ترین دلایل جدایی و شکست عشقی برقراری رابطه ی عاطفی با پایه های ضعیف است.

اگر فردی واقعا به شما اهمیت ندهد باید خیلی زود در مورد وی یک تصمیم صحیح اتخاذ کنید.

در این موقعیت دو مسیر در مقابل شما قرار دارد. مسیر اول درست کردن رابطه، حل مسئله هایی که منجر به سرد شدن رابطه شده است و با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه وی، طرف مقابل را مجدد عاشق خود کنید.

مسیر دوم این است که هر چه زودتر این رابطه را پایان دهید و اگر قبلا پایان یافته است دیگر به آن نه فکر کنید و نه امید داشته باشید که درست شود. در این شرایط باید طوری تصمیم بگیرید به جدایی بگیرید که حتی اگر شخص مورد نظر بازگشت دیگر به او فرصتی ندهید.

البته ممکن است فرد یک بهانه یموجهی برای این کار خود داشته باشد اما بازهم باید از خود بپرسید آیا ارزشش را دارد که یک فرصت دیگر به او بدهید یا برای درست شدن رابطه خود تلاش کنید.

بیشتر مردم بهانه هایی را که طرف مقابلشان برای ترک کردن ناگهانی به آن ها می گویند می پذیرند زیرا نمی خواهند احساس کنند رد شده اند. اما اگر می خواهید کار درست را انجام دهید بهتر است یک تصمیم قطعی بگیرید و سپس در جهت تصمیم خود اقدام کنید؛ نه اینکه منتظر معجزه باشید یا اینکه همه چیز خود به خود درست شود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد

چگونه یک رابطه را تمام کنیم

تست احتمال بازگشت به رابطه 

راه های مقابله با شکست عشقی

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

درمان شکست عاطفی

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق