چگونه کارآفرین باشیم

چگونه می توان کارآفرین شد

کارآفرین کسی است که برای تحقق بخشیدن به ایده ی یک کسب و کار ریسک می کند زیرا به ایده اش باور دارد. بیل گیتس، استیو جابز و مایکل دل، نمونه هایی از کارآفرینان موفق هستند که مشاغل خود را برای تمرکز بر ایده هایی که به آن باور داشتند، کنار گذاشتند.

مزیت بزرگ در مورد کسب و کار مستقل این است که درآمد شما می تواند به شکل نامحدودی افزایش پیدا کند. وقتی برای کسی کار کنید، حتی اگر بتوانید مدیرعامل یک شرکت باشید حقوق و دستمزدتان سقف مشخصی خواهد داشت. یکی دیگر از مزیت های مهم کارآفرینی این است که رئیس خودتان هستید؛ هرکاری که می خواهید انجام می دهید و تنها در مقابل خودتان مسئول هستید.

کارآفرین بودن مستلزم برخورداری از ویژگی های شخصیتی خاصی است که اکثر مردم آن را ندارند. بعضی از کارآفرینان با این ویژگی ها متولد می شوند و بعضی آنها را یاد می گیرند. با درک ویژگیهای شخصیتی لازم برای کارآفرین بودن می توانید در نهایت کسب و کار بسیار موفقی داشته باشید.

چگونه کارآفرین شویم

کارآفرینان به ایده هایشان باور دارند حتی اگر همه ی مردم این ایده ها را رد کنند و با آن مخالف باشند. هیچ کارآفرین وجود ندارد که استقامت نداشته و بارها پس از تجربه ی شکست دوباره از اول شروع نکرده باشد. برخی افراد تصور می کنند کارآفرینان خیلی زود به موفقیت خود رسیده اند، اما حقیقت این است که بسیاری از آن ها قبل از به دست آوردن خواسته هایشان بارها و بارها شکست خورده اند. (نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)

اگر یاد بگیرید چگونه با استقامت باشید می توانید بعد از هربار شکست دوباره روی پای خود بایستید  و بتوانید روحیه ی یک کارآفرین واقعی را داشته باشید.

همه کارآفرینان ریسک پذیر هستند، صرف کردن زمان و تلاش زیاد برای عملی کردن یک ایده که نمی توان به موفقیت آن اطمینان داشت برای بسیاری از مردم خطر و ریسک محسوب می شود.

اما کارآفرینان ریسک می کنند؛ حتی اگر عملی کردن ایده هایشان برای همه ی مردم ترسناک و نامطمئن باشد بازهم آن را انجام می دهند.

کارآفرینان از کار کردن برای دیگران نفرت دارند و دوست دارند کارفرمای خودشان باشند. یک کارآفرین ممکن است از مدیریت یا کنترل افراد متنفر باشد اما از اینکه در کنترل شخص دیگری باشد هم بیزار است و به همین دلیل می خواهد کسب و کار مخصوص به خودش را داشته باشد.

کارآفرینان بسیار بلندپرواز هستند؛ آنها می خواهند سهم بزرگی از زندگی داشته و نمی توانند همانند دیگران باشند. برای یک فرد با ذهنیت کارآفرینی، بدترین سرنوشت این است که برای بقیه کار کند و یک کارمند باقی بماند.

شجاعت داشته باشید و شروع کنید

اگر از شغل خود خوشحال و راضی هستید، لازم نیست کاری انجام دهید. اما اگر از کار خود متنفر هستید و به خاطر آن هر روز صبح احساس بدی دارید باید یک کارآفرین شوید و برای آن به طور جدی اقدام کنید.

به هر حال برای کارآفرین شدن مجبور نیستید شغل فعلی خود را ترک کنید. می توانید تا زمانی که از کسب و کارتان اطمینان کامل داشته باشید به کار فعلی خود ادامه دهید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

مقدمه ای برای راهکارهای پول درآوردن از اینترنت

راز های پولدار شدن

چگونه ثروتمند شویم

ثروتمندترین های دنیا

چگونه به سرعت پولدار شویم

نکاتی برای پیدا کردن شغل مناسب

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

چگونه کارآفرین شوم. چگونه می توان کارآفرین شد. چگونه کارافرین شویم. چگونه کارآفرینی کنیم. چگونه می توان کارآفرین بود. چگونه در منزل درآمدزایی کنیم. چگونه درامد داشته باشیم