چگونه در کسب و کار موفق شویم

چرا بسیاری از مردم هنگام شروع یک کسب و کار جدید شکست می خورند؟

چرا بعضی مردم در کسب و کار جدید خود موفق می شوند و بعضی دیگر شکست می خورند؟

چرا موفق شدن در کسب و کار جدید سخت است؟

چرا بسیاری از مردم بعد از اجرای ایده هایشان در دنیای واقعی تسلیم می شوند؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که باعث شکست یک کسب و کار می شوند اما بسیاری از این دلایل را می توان در دسته بندی های مشابهی خلاصه کرد. کمبود آگاهی در برابر موانعی که ممکن است با آن رو به رو شوید باعث می شود خیلی زود تسلیم شده و شکست بخورید.

در این مقاله در مورد 5 نکته ی تاثیر گذاری که به شما کمک می کند بدون توجه به موانع در کسب و کار جدید خود موفق شوید صحبت خواهم کرد.

چگونه در کسب و کارم موفق باشم

  1. پوست کلفت شوید: به محض اینکه کسب و کار خود را آغاز کنید اطرافیان به شما می گویند که وقتتان را هدر می دهید، ایده هایتان ارزش ندارد و نمی توانید موفق شوید. وقتی کاری انجام دهید که دیگران جرات انجام آن را ندارند سعی می کونند شما را سرکوب کرده و متقاعدتان کنند عقب نشینی کنید. اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید یاد بگیرید این ضربه ها را مهار کرده و به سمت پیشرفت حرکت کنید. تصور نکنید کسی که موفق می شود هیچ ضربه ای نمی خورد؛ او ضربه می خورد اما می داند چگونه با همه ی این ضربه ها به حرکتش ادامه دهد و تسلیم نشود.
  2. با تردید های درونی خود مبارزه کنید: بعد از سرکوب اطرافیان ممکن است حرف هایشان روی شما تاثیر بگذارد و از ادامه ی کارتان دست بکشید. تنها برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام این است که قبل از شروع کسب و کار خود از آن آگاه باشید. قبل از اینکه ایده های خود را به دیگران بگویید دلایل اصلی تان برای باور داشتن به آن ها در یک کاغذ نوشته و آن را همیشه همراه خود داشته باشید تا هرگاه احساس کردید دچار تردید شده اید آن ها را بخوانید.
  3. بدون توجه به موانع حرکت کنید: هیچ وقت بعد از 2 هفته یا یک ماه در کسب و کار خود موفق نشده است و مسیر موفقیت هیچ گاه هموار نیست. شما با شکست ها و همه ی چیزهایی که حتی انتظارش را هم ندارید رو به رو خواهید شد و موانع ویران کننده ای سر راهتان قرار خواهد گرفت. تنها تفاوت بین افراد موفق و افراد ناموفق این است که افراد موفق بدون توجه موانع به حرکت خود ادامه می دهند و تسلیم نمی شوند.
  4. افرادی که با آن ها صحبت می کنید را به دقت انتخاب می کنید: اگر معتقدید فردی نمی تواند موفقیت شما را ببیند درباره ی ایده ها و شجاعت خود با او صحبت نکنید. صحبت کردن در مورد کسب و کارتان ممکن است باعث حسادت و نفرت اطرافیان شود و سعی در سرکوب شما داشته باشند. از آنجا که اعتقادات می توانند با طعنه و انتقاد شکل بگیرند ممکن است بعد از صحبت با افراد بدبین و حسود و پر از نفرت امیدتان را از دست بدهید. در نتیجه سعی کنید با افراد درستی صحبت کرده و از باورهایتان محافظت کنید. (نگاه کنید به درباره ی ایده های تجاری خود صحبت نکنید)
  5. اسم افرادی که شما را ناامید می کنند بنویسید: وقتی من تصمیم به راه اندازی سایت نوین بینش گرفتم لیستی از اسم افرادی که قصد ناامید کردنم را داشتند تهیه کردم. پس از تهیه ی این لیست بیشتر از قبل مشتاق شدم به آن ها ثابت کنم در اشتباه هستند و در نتیجه برای مبارزه با آنها انگیزه ی بیشتری پیدا کردم.

پاداش موفقیت در کسب و کار

داستان کارآفرینان موفق را مطالعه کنید. این داستان ها نه تنها منبع الهام خوبی برای شما هستند بلکه ایده های خوبی برای راه اندازی کسب و کارتان به شما خواهند داد.

هرچه بیشتر انتظار مشکلات را داشته باشید بیشتر برای آن ها آماده می شوید. تا پایان راه مبارزه کنید تا موفق شوید.

هیچ لذتی بزرگتر و بیشتر از با موفقیت قرار گرفتن در مقابل افرادی که شما را سرکوب می کردند نیست. برای اهدافتان بجنگید و به دیگران ثابت کنید که در اشتباه هستند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

دلایل شکست یک کسب و کار

چگونگی تداوم در کسب و کار

درس هایی از شکست یک کسب و کار

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چطور می توان یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد داشت؟

چگونه یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

چگونه در کسب و کارم موفق باشم. چگونه کارافرین شویم. چگونه کارآفرین شوم. چگونه می توان کارآفرین شد. تجربیات کسب و کار. چگونه میتوان کار آفرین بود. بیزینس من های موفق. چگونه در کارم موفق باشم