راههای فراموش كردن عشق يک طرفه

آیا باید عشق یک طرفه را فراموش کنیم

عشق یک طرفه

وقتی در یک عشق یک طرفه قرار گرفته باشید و نتوانید به فرد مورد نظر خود برسید احساس شکست می کنید. در نتیجه فراموش کردن برای شما دشوار می شود زیرا ناخودآگاه حاظر نیست واقعیت را بپذیرید.

اگر وارد یک عشق یک طرفه هستید و نمی توانید چه اقدامی درست است ساده ترین مورد را انتخاب کنید یعنی فراموش کردن وی.

اگرچه راه های بسیاری برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه وجود دارد اما همچنان فراموش کردن نیز یکی از گزینه ها است.

نمی خواهم عشق یک طرفه را فراموش کنم

فراموش کردن عشق یک طرفه برایبسیاری افراد سخت است. تصویرسازی ها و رویابافی هایی که هر روز با عشق یک طرفه خود دارند احساس خوبی به آنها می دهد.

در تیجه حتی اگر بدانند به عشق یک طرفه نمی رسند بازهم دوست دارند رویایش را داشته باشند.

اما چنین موقعیتی اصلا موقعیت عقلانی نیست. پس باید هر چه زودتر تصمیم نهایی خود را بگیرید. یا اینکه برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه اقدام کنید و یا شروع به فراموش کردن او بکنید.

فرق نمی کند تصمیم شما چه باشد ما برای هر دو انتخاب راهکارهایی به شما ارائه می دهیم. به هر حال اگر تصمیم شما جدایی و فراموش کردن عشق یک طرفه است پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

در مطالب قبلی در مورد تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه برای ازدواج صحبت کردم.

همچنین توضیح دادیم چگونه می توانید عشق یک طرفه ای که قبلا دو طرفه بوده است مجدد مثل روز اول کنید.

مرحله اول – اشتباهات در فراموش کردن عشق یک طرفه

اگر در تلاش برای فراموش کردن عشق یک طرفه باشید موارد زیر شما را از پذیرفتن حقیقت منع کرده و این کار را برای تان دشوار می کنند.

پس باید دست از انجام چنین کارهایی بردارید:

  • تجسم خاطرات خوب قدیمی: تجسم خاطرات یکی از مهم ترین عوامل برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه است که باعث می شود در فراموش کردن عشق یک طرفه با شکست مواجه شوید. هرچقدر بیشتر خاطراتتان را تجسم کنید گرایش شما به سمت او بیشتر خواهد شد.
  • نگهداری از خاطرات: نگهداری هر چیزی که او را به یاد شما می آورد مانند هدیه ها، پیام ها و … ذهن شما را از بهبودی دور می کند. ذهن شما تنها زمانی شروع به بهبودی و فراموش کردن عشق یک طرفه می کند که به خود ثابت کنید این رابطه دیگر تمام شده و اهمیتی ندارد.
  • رویاپردازی درباره ی ارتباط : رویاپردازی مانند تجسم عمل می کند. رویاپردازی با برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه شما را بیشتر به سمت عشق قبلی تان جذب کرده و مانع فراموشی و بهبودی می شود.
  • دنبال کردن وضعیت عشق: وقتی به صورت غیر مستقیم به کسی نزدیک شده و او را تعقیب کنید ذهن شما این فرد را مهم و به خصوص تصور می کند در نتیجه به جای فراموش کردن گرایش بیشتری نسبت به او پیدا می کنید.
  • صحبت کردن با نزدیکان درباره ی عشق یک طرفه: صحبت کردن در مورد فردی ضمیرناخودآگاهتان را برای علاقه ی بیشتر به او برنامه ریزی کرده و بدون اینکه متوجه شوید روند بهبودی شما کند و متوقف می شود.
  • دوری ازدوستان و نزدیکان: تنهایی و عدم وجود زندگی اجتماعی وابستگی شما را به عشق یک طرفه بیشتر خواهد کرد. تنها راه برای رهایی از این وابستگی بازگشت به جمع دوستان و نزدیکانتان است.(نگاه کنید به چگونه با تنهایی کنار بیاییم)

اگر قصد دارید یک عشق یکطرفه را فراموش کنید ابتدا باید یک طرفه بودن عشق تان را پذیرفته و همه تلاش های خود را برای بدست آوردنش کرده باشید.

مرحله دوم – پاک کردن یادآوری های

دومین مرحله برای فراموش کردن عشق یک طرفه پاک کردن و از بین بردن تمامی پیام ها و هرچیزی است که شما را به یاد او می آورد.

همچنین یکی از مهم ترین کارها برای فراموش کردن عشق یک طرفه این است که در مقابل فکر کردن به او مانع خود شوید.

البته بدیهی است که بعضی اوقات افکار ناخواسته به ذهن افراد نفوذ می کنند اما حداقل باید بتوانید از رشد این افکار ناخواسته جلوگیری کنید.

تمام این کارها ضمیر ناخودآگاه شما را متقاعد می سازد که عشق تان یک طرفه و بی سرانجام بوده و خیلی زود او را فراموش خواهید کرد.

آیا فرد بهتری برای شما وجود دارد؟

یکی از موانعی که برای فراموش کردن عشق یک طرفه وجود دارد باور به “منحصر به فرد بودن” او می باشد.

اگر تصور می کنید شخصی که به او عشق می ورزید منحصر به فرد بوده و کسی مانند او نیست بهتر است این سوال را از خود بپرسید:

” آیا هیچ فرد دیگری در دنیا وجود ندارد که بتواند از معشوقتان بهتر باشد؟”

اگر پاسخ شما به این سوال منفی باشد بدانید درواقع این شما هستید که تا کنون با فرد بهتری رو به رو نشده اید و به این معنی نیست که فرد بهتری وجود ندارد.

به طور حتم این شخصی بهترین فردی در دنیا نیست که می توانید عاشق او باشید. (نگاه کنید به به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید).

به جای احساس غم و اندوه و سرخوردگی با خود عهد کنید که فرد بهتری را برای دوست داشتن پیدا خواهید کرد.

این عهد و پیمان به خودتان باعث می شود خیلی زود اعتقادات نادرست و محدود کننده را دور بریزید و بتوانید عشق یک طرفه و بی سرانجامی را که در آن گرفتار شده اید فراموش کنید.

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود افراد در بهبودی پس از جدایی از عشق های یک طرفه و بی فرجام با شکست مواجه شوند وجود اعتقادات نادرستی است مانند

“منحصر به فرد بودن”

نیمه ی گمشده

هر زمان چنین باورهایی را از خود دور کنید فراموش کردن و بهبودی برای شما بسیار آسان و سریع خواهد بود.

ضمیر ناخودآگاه و تکنیک تکرار

تکنیک تکرار یکی از قوی ترین روش ها برای متقاعد کردن و برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه است.

برای فراموش کردن عشق یک طرفه باید به طور مداوم با خود تکرار کنید این عشق بیهوده و نافرجام بوده و بهتر است خیلی زود پایان یابد.

تکرار جملاتی مانند:

“نمی توانم بدون او زندگی کنم”

“نمی توانم او را فراموش کنم”

“او منحصر به فرد بود”

شما را پله پله از فراموش کردن عشق یک طرفه دور می کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد

نشانه های عشق یک طرفه و عشق دو طرفه

شروع رابطه جدید پس از شکست عشقی

جملات فراموش کردن عشق

تاثیر ترانه های مختلف در ترمیم شکست عشقی

چگونه از تنهایی لذت ببریم

مشاوره شکست عشقی

فراموش کردن عشق قبلی

رهایی از عشق یک طرفه