رهایی از عشق یک طرفه

رهایی از عشق یک طرفه

در دنیا چیزهای زیادی وجود دارند که برای شما ماندن در آن سخت است مثل عشق یک طرفه.

برای رهایی از عشق یک طرفه دو مسیر در مقابل شما وجود دارد:

مسیر اول تلاش برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه است و مسیر دوم فراموش کردن عشق یک طرفه است.

فرقی نمی کند دو طرفه شدن را انتخاب کنید یا فراموش کردن را، به هر حال لازم است یک مورد را انتخاب کنید تا بتوانید در رهایی از عشق یک طرفه موفق شوید.

اگر برای به دست آوردن آن ها نهایت تلاش خود را کرده اید و دیگر احساس می کنید عشق تان ارزش تلاش کردن را ندارد پس می توانید با خیال راحت رهایی با فراموشی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید با تکنیک های تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه آشنا شوید نگاه کنید به این مطلب.

رهایی از عشق یک طرفه – دیدگاه روانشناسی

یکی از راه های رهایی از عشق یک طرفه آگاهی است. از دلایل سخت بودن فراموشی این است که اعتماد به نفس کافی نداریم.

کمبود اعتماد به نفس به این دلیل است که نتوانسته ایم رد شدن های گذشته را فراموش کنیم. در نتیجه هر گونه رد شدن در بزرگسالی باعث زنده شدن زخم های کهنه روانی می شوند.

احساس ترس در بعضی افراد به این دلیل است که همچنان در شکست های گذشته خود گیر کرده اند و نمی توانند از آن ها عبور کنند. اشتباه کردن و شکست خورد برای بعضی افراد بسیار دردناک است در صورتی که شکست و اشتباه بخشی از نیروی موفقیت است.

فراموش کردن گذشته ساده است، کافیست روی تغییر آینده تمرکز کنید.

اگر در گذشته مورد طرد شدن فردی قرار گرفته باشید باید یاد بگیرید چگونه با رد شدن ها برخورد کرده و با آن مقابله کنید تا دیگر باعث رنج و عذاب شما نشوند.

در مسیر رهایی از عشق یک طرفه، اگر از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید باید برای تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنید و اگر در گذشته با شکست هایی مواجه شده اید باید استقامت داشته باشید و برای به دست آوردن اهداف و خواسته ها، نهایت سعی خود را به کار بگیرید. (نگاه کنید به مقابله با مشکلات و دشواری ها).

رهایی با فراموشی عشق یک طرفه

البته فراموش نکنید که با تلاش برای بازگرداندن عشق از دست رفته می توانید رابطه ی خود را از نو شروع کنید و تصمیم به فراموشی زمانی تصمیم درستی خواهد بود که از بی حاصل بودن تلاش و دست نیافتنی بودن طرف مقابلتان اطمینان کامل داشته باشید و مطمئن شوید رهایی از عشق یک طرفه با فراموشی خیلی بهتر از رهایی از آن با تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه است. درواقع این تصمیم گیری به عهده شماست که با آنالیز رابطه عاطفی تان به نتیجه قطعی برسید.

فراموش کردن روابط عاطفی و عشق یک طرفه نیز کار دشواری نخواهد بود.

باید تلاش کنید شرایط را پذیرفته و همه چیز را تمام کنید. در نتیجه ی این کار، ضمیر ناخودآگاه متقاعد می شود این رابطه یک رابطه ی تمام شده است و جدایی را می پذیرد.

نمی توانید آن را به دست آورید؟ فراموشش کنید!

هر رابطه ی عاطفی تمام شده و عشق یک طرفه ای که از دست رفته و هیچ امیدی به بازگشت آن وجود ندارد را می توانید با رعایت این ۳ مورد فراموش کنید:

  • قبل از فراموش کردن همه تلاش های خود را برای بدست آوردن عشق تان به کار بگیرید.
  • فراموش نکنید گذشته با تغییر آینده، تغییر خواهد کرد!
  • اگر بازگشت بی نتیجه بود به تلاش برای بهتر از آنچه برای شما دست نیافتنی شده است ادامه دهید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد

شکست عشقی – چرا باید در مورد شکست عشقی بدانیم

نشانه های عشق یک طرفه و عشق دو طرفه

چطور عشق را فراموش کنیم

نمی توانم فراموشش کنم

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نباید ها بعد از جدایی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته