فراموش کردن کسی که از او متنفر هستید

چرا از بعضی مردم متنفر می شویم

مهم نیست چه شخصیتی داشته باشید، افرادی در زندگی هستند که از آن ها خوشتان نمی آید یا حتی نسبت به آن ها نفرات دارید. قبلا گفتم حس نفرت زمانی به وجود می آید که فردی تاثیر بدی روی خوب بودن شما بگذارد. به عبارت دیگر از افرادی متنفر می شوید که به نوعی به شما آسیب برسانند.

وقتی فردی تاثیر بدی روی ما می گذارد تمایل داریم که او را برای مدت زمان طولانی به یاد داشته باشیم. شدت آسیب عاطفی ما را مجبور می کند این افراد را در ذهن خود نگه داریم هر چند این یادآوری اصلا خوشایند نیست.

قبلا در مور فراموش کردن فردی که از او متنفر هستید صحبت نکرده بودم. در این مقاله به شما نشان می دهم چگونه فردی را که نسبت به او احساس تنفر دارید فراموش کنید.

راهکار فراموش کردن فردی که از او متنفر هستید

فرض کنید فردی در مدرسه شما را اذیت می کند. در این صورت برای مدت طولانی از او متنفر خواهید بود، حتی زمانی که مدرسه تمام می شود.

دلیل تنفر شما از او این است که نمی توانید با آشفتگی عاطفی ناشی از آزارهای او کنار بیایید. برای فراموش کردن این شخص باید تاثیر بدی را که روی شما گذاشته است خنثی کنید.  (نگاه کنید به خشم و زخم های احساسی)

یک راه حل این است که با این شخص رو به رو شوید و از او بخواهید به خاطر کارهای بد خود از شما معذرت خواهی کند. این راه حل تضمینی است اما سخت و عجیب به نظر می رسد. ( زیرا در مورد موضوعی که برای سال ها پیش بوده است صحبت می کنیم ).

پس در این مورد راه حل چیست؟

راه حل این است که خودتان را برای هر آزار و اذیتی از جانب دیگران در آینده آماده کنید. وفتی ذهنتان باور داشته باشد هیچ کس نمی تواند به شما آزاری برساند زخم های قدیمی درمان می شوند و فردی را که اذیتتان کرده است فراموش می کنید.

تا وقتی خاطره ای به درستی در ذهنتان حل و تجزیه و تحلیل نشود ذهن نمی تواند آن را فراموش کند. اگر از فردی که به شما آسیب زده است متنفر هستید اما نتوانستید به ذهن خود اطمینان دهید که می توانید مانع آزار های بعدی شوید، خاطره ی بد در ذهنتان باقی می ماند.

چرا شخصی که به شما آزار رسانده هنوز در ذهن شما است؟ زیرا ذهن می خواهد راه حلی برای مشکلی که شما نتوانستید حل کنید پیدا کند. (نگاه کنید به تاثیر خاطرات بد کودکی بر زندگی)

برای هدایت ذهن خود از نوسانات روحی تان استفاده کنید

بیشتر مردم فکر می کنند احساسات بد بسیار وحشتناک هستند اما در حقیقت احساسات به شما کمک می کنند آنچه در ذهنتان است را به خوبی درک کنید.

نوسانات روحی از جمله احساساتی هستند که به شما نشان می دهند در ذهنتان چه می گذرد. فرض می کنید هنگام دیدن یک فیلم با پخش یک صحنه ی آزار و اذیت حالتان بد می شود.

این می تواند به شما نشان دهد مشکل  عاطفی مربوط به آزار و اذیتی در ذهنتان وجود دارد که هنوز آن را حل نکرده اید. هنگامی که بتوانید این مشکل را پیدا کرده و مطمئن شوید آن را حل کرده اید نه تنها حالتان بهتر می شود بلکه آن شخص را نیز فراموش خواهید کرد.

بسیاری از مردم می پرسند آیا می توان خانواده ای را که باعث آزار و اذیت می شوند بخشید؟ و جواب من یکسان است. آسیب های عاطفی که خانواده به شما وارد کرده اند را پیدا کرده و آن ها را خنثی کنید. تنها در این مورد فرد را فراموش می کنید و او را می بخشید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فراموش کردن عشق در چند روز

چرا موفق به فراموش کردن عشق قبلی نشده ایم

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

جملات فراموش كردن عشق

چطور عشقم را فراموش کنم

چگونه فراموشش کنم

فراموش کردن عشق قبلی