آیا رابطه ی واکنشی پایدار است

روابط واکنشی، روابطی هستند که پس از رابطه قبلی ایجاد می شوند. وقتی فردی از رابطه سابق خود رضایت نداشته باشد با ورود به رابطه ای جدید سعی در جبران خلا عاطفی خود می کند.

اگر فردی پس از ازدواج خود وارد رابطه با فرد دیگری شود در واقع وارد یک رابطه واکنشی شده است. به عبارت دیگر رابطه دوم واکنشی است به مشکلات رابطه قبل.

مشکل روابط واکنشی

مشکل روابط واکنشی این است که بر اساس یک انتخاب تصادفی صورت می گیرد نه بر اساس معیارهای موجود در الگوی عشق شما.(رابطه ی واکنشی بعد از جدایی و به دلیل فرار از تنهایی یا کمک به فراموش کردن عشق قبلی ایجاد می شود).

هدف از روابط واکنشی معمولا این است که فرد بتواند عشق سابق خود را فراموش کند و در بیشتر موارد رابطه ی درستی نخواهد بود. یک رابطه ی واکنشی معمولا با اولین فردی که به شما علاقه، اهمیت و توجه نشان دهد به عنوان شریک عاطفی برقرار می شود.

تحت فشار فرار از دردها بسیاری از موارد موجود در الگوی عشق قربانی می شوند. ممکن است طرف مقابل تا حدودی ویژگی های مورد علاقه ی ما را داشته باشد اما از سوی دیگر بسیاری از مواردی را که می خواستیم قربانی خواهیم کرد.

به طور خلاصه رابطه ی واکنشی یک انتخاب تصادفی می باشد و از طرف مقابل برای فرار از دردها و فراموش کرد عشق سابق استفاده می شود.

آیا یک رابطه ی واکنشی می تواند پایدار باشد

در دو مورد رابطه ی واکنشی می تواند یک رابطه ی پایدار باشد. مورد اول اینکه عشق تان آنقدر خوش شانس باشد که انتخاب وی، هرچند تصادفی، کاملا با الگوی عشقش سازگار باشد.

معمولا این اتفاق نمی افتد و احتمال آن بسیار کم است. مشکل روابطی عاطفی اینجاست: عشق تان معمولا با فردی وارد چنین رابطه ای می شود که از قبل او را می شناخته ولی عاشقش نبوده است. این بدین معنا است که وی قبلا با شخص مورد نظر در ارتباط بوده و  می دانسته با الگوی عشق او سازگار نیست.

مورد دوم زمانی است که سعی می کند خوشحال رفتار کرده و واقعیت را (این فرد مناسب او نیست) انکار کند. بیشتر مردم این گزینه را انتخاب می کنند و حتی و مدت ها خوشان را گول می زنند اما در نهایت احساس بدی پیدا خواهند کرد.

وقتی ضمیر ناخودآگاه متوجه می شود با فردی که مورد علاقه اش نیست رابطه دارد، احساسات بدی ارسال می کند تا به او انگیزه دهد کار درست را انجام دهد.

ممکن است ضمیر ناخودآگاه وی به او اجازه دهد دلتنگ عشق سابق خود شده تا از فردی که نسبت به او حس منفی دارد جدا شود.

در چنین موردی ضمیر ناخودآگاه نمی خواهد به عشق سابق خود برگردد، می خواهد با جدا شدن از فردی که با او علاقه ندارد به عشق تان امید دهد.

راه حل درست

می دانید طرف مقابل چرا در یک رابطه ی واکنشی است؟

زیرا این بهترین استراتژی برای مقابله با دردها است.

پس باید یک استراتژی بهتر به او معرفی کنید.

بیشتر مردم نمی دانند با روابط واکنشی که عشق شان ممکن است با فرد دیگری داشته باشد چه کنند. ما بعد از سال ها تحقیق روش هایی داریم که به شما کمک می کند در عرض چند روز از عشق سابقتان بگذرید.

شما باید بدانید در موقعیت مناسب چگونه از رابطه واکنشی که عشق تان با فرد دیگری دارد به نفع خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید هر رابطه ای فراز و نشیب های خود را دارد و این فراز و نشیب ها در رابطه واکنشی به دلایلی که در اول مقاله اشاره کردیم بیشتر است.

باید به دنبال نشانه هایی باشید که بیانگر اختلاف و درگیری عشق تان با معشوقه اش است. در این شرایط شخص مورد نظر از نظر احساسی آسیب پذیر است. در این موقعیت شما بهترین فرصت را برای جذب عشق تان بدست می آورید. فقط کافی است بر خلاف رقیب عشقی خود در طرف مقابل احساس مثبت ایجاد کنید.

اما اگر این شما هستید که با ورود به یک رابطه واکنشی قصد دارید عشق قبلی خود را فراموش کنید باید بدانید این رویکرد شما بسیار غلط است و می تواند در آینده ای نزدیک مشکلات بیشتری برای شما فراهم کند. پس هرچه زودتر این رابطه را فراموش کنید و به فکر درمان شکست عشقی خود باشید.

لینک هایی که در پایان این مطلب قرار داده ام می تواند به شما در فراموش کردن عشق تان کمک کند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به رابطه مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا رابطه ی واکنشی به بهبودی شما کمک می کند؟

با شکست عشقی چه باید کرد؟

تست احتمال بازگشت به رابطه 

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

برای عبور از شکست عشقی این عادت ها را ترک کنید