دلایل ایجاد افسردگی ناشی از شکست عشقی

دلایل ایجاد افسردگی ناشی از شکست عشقی

افسردگی پس از شکست عشقی

نظر همه ی متخصصان در مورد تعریف افسردگی یکسان است؛ یک اختلال روانی ناشی از عدم تعادل در فعل و انفعالات شیمیایی در مغز.

از آنجایی که به هنگام افسردگی شما بیشتر به دنبال راه حلی عملی و کاربردی برای درمان آن هستید کمتر به دلایل ایجاد آن اهمیت می دهید. افسردگی برون زاد، که اکثر مردم به آن مبتلا می شوند، نوعی افسردگی است که دلیل آن یکی از عوامل خارجی و محیطی مانند از دست دادن شغل، مرگ یکی از عزیزان یا شکست عشقی می باشد. (نگاه کنید به دلایل ایجاد افسردگی)

نکته ی مثبت این نوع از افسردگی آن جاست که با پیدا کردن راه حلی برای اصلاح مشکلات و عوامل ایجاد افسردگی می توانید آن را از بین ببرید. این راه حل می تواند رفع کامل مشکل یا توانایی پذیرفتن آن باشد.  در مورد شکست عشقی دو راه حل پیش روی شماست:

  1. بازگشت به رابطه (نگاه کنید به راه های برگرداندن عشق از دست رفته)
  2. فراموش کردن طرف مقابل(پذیرفتن اتفاق) (نگاه کنید به فراموش کردن عشق)

وبسایت نوین بینش همیشه بهترین توصیه ها و راه حل ها را در اخیار شما قرار می دهد. بازگشت به رابطه و یا پذیرفتن جدایی و فراموش کردن طرف مقابل با دنبال کردن مراحل درستی امکان پذیر خواهد بود. در نتیجه به شما توصیه می کنم مقاله های مربوط به آن را در وبسایت نوین بینش مطالعه کنید.

تا زمانی که به رابطه برنگردم افسرده می مانم

ذهن شما همیشه سعی می کند از احساسات برای دوری از آسیب ها و پذیرفتن شادی ها استفاده کند.

اگر از فرد مورد علاقه تان جدا شده باشید ذهنتان تلاش می کند شما را به یکدیگر بازگرداند و متاسفانه راهی که برای این کار انتخاب می کند ایجاد افسردگی در شماست.

در واقع ضمیر ناخودآگاه تلاش می کند تا زمانی که به رابطه با آن فرد برنگشته اید از هیچ کدام یک فعالیت ها و سرگرمی های خود لذت نبرید. شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما این استراتژی ضمیر ناخودآگاه برای ایجاد انگیزه ی بازگشت به رابطه در شماست. (نگاه کنید به اهداف ضمیر ناخودآگاه)

تلاش برای بازگشت به رابطه در بسیاری از موارد می تواند پاسخگو باشد و وبسایت نوین بینش در این زمینه ( بازگشت به رابطه بر اساس تکنیک ها و مفاهیم برنامه ریزی عصبی کلامی ( NLP)) متخصص می باشد. اما زمانی که رابطه در مرحله ای قرار گرفته است که هیچ امیدی برای بازگشت به آن نیست بهترین راه حل برای درمان افسردگی پذیرش جدایی است. اگر بتوانید حقیقت را بپذیرید در کمترین زمان روند بهبودی شما آغاز خواهد شد.

تنها راه بهبودی بعد از شکست عشقی این است که ضمیر ناخودآگاه خود را متقاعد کنید این رابطه تمام شده و طرف مقابلتان را به دست فراموشی بسپارید. (نگاه کنید به چگونه با حرف زدن، ضمیر ناخودآگاه را پاکسازی کنیم))

درمان افسردگی ناشی از شکست عشقی

اکنون فرض کنید ضمیر ناخودآگاهتان را متقاعد کرده اید که تلاش برای بازگشت به این رابطه بی فایده و نا امید کننده خواهد بود.  چه اتفاقی می افتد؟

ضمیر ناخودآگاه در این شرایط به این باور می رسد که افسردگی دیگر نمی تواند راهی به منظور ایجاد انگیزه در شما برای بازگشت به رابطه بوده و در نتیجه افسردگی شما درمان خواهد شد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دلایل افسردگی در جوانان

دلایل افسردگی پس از جدایی

بازگشت به رابطه تمام شده

درمان زخم های احساسی

درمان سریع افسردگی

کنترل ضمیر ناخودآگاه